+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 7 av 7

Diskusjon: Kraftige smerter nederst i magen

  1. #1

    Kraftige smerter nederst i magen

    I juli fikk jeg plutselig kraftige smerter nederst i magen på venstre side, det kjennes rundt 3-4 fingre fra lysken og nedover, stråler også ut i beinet. Jeg dro på legevakten, da det ble så vondt at jeg begynte å gråte og ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg har i utgangspunktet høy smerteterskel, så sambo skjønte det var "alvorlig". Legen fant ikke noe egentlig, alt var fint med livmora og eggstokker. Fikk faktisk kompliment for livmora mi mens han hadde "hånda" oppi der Så det han sa var "Jeg vet ikke hva det er jeg, men jeg antar at det nyrestein." Fikk svært dårlige svar på spørsmålene mine om det, og fikk med meg voltaren. Ikke mye hjelp å få der altså.

    Jeg hadde mensen på det tidspunktet, og samtidig som mensen var over så og si, ble smertene borte. Men etter det har de kommet hver gang jeg skal ha mens. Det føles ikke som menssmerter i det hele tatt, finnes ikke likt. Så jeg syns det er så rart at jeg plutselig skal få denne typen "menssmerter". 8 måneder etter fødsel nr 2, og 4 mnd etter å ha satt inn spiral (må nevne at jeg hadde spiral før siste svangerskapet også uten andre "problemer" enn uregelmessige og kraftige blødninger). Den satt forøvrig perfekt.

    Det jeg lurer på, er om det er noen av dere som har opplevd det samme? Evnt. vet hva det kan være? Burde jeg ta ut spiralen, selvom den sitter perfekt? Spurte legen min når jeg var der for en mnd siden, og hun kunne ikke gi meg noe særlig bedre svar hun heller.

    Sitter med disse smertene nok en gang nå, må holde pusten til tider når de kommer, og begynner egentlig bli ganske lei av dette... Håper virkelig ikke jeg må ha det sånn resten av livet :P
    Storesøster født 27/2-07
    Lillesøster født 29/11-10

  2.  
  3. #2
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kitty80 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    tilbake i Indre
    Meldinger
    1,201

    Sv: Kraftige smerter nederst i magen

    Er det kobberspiral du har? Veldig mange kan få sterke og kraftige smerter av denne. Og det kan forandre seg fra spiralen du hadde første til andre også.

    Men det kan jo være en fordel å få tatt en UL av mage/underliv da for å utelukke andre ting? Jeg hadde slike smerter før jeg ble gravid og jeg gikk på cerazetta. Hadde så sterke smerter at jeg kastet opp. Var å tok UL, men de fant ikke noe galt, så mitt alternativ var å slutte på pillen.
    Mamma til verdens beste

  4. #3
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Eplejenta sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Vindblåste vest
    Meldinger
    746

    Sv: Kraftige smerter nederst i magen

    Er ikke dette noe av det som kjennetegner endometriose?
    Jeg er neimen ikke sikker, har ikke erfaringer med det selv, men det er det jo mange her inne som har!

  5. #4
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Kraftige smerter nederst i magen

    Jeg ville ha fått time til gynekolog jeg, enten ved at fastlegen henviser deg eller at du bestiller time til en privat om det er et slikt tilbud nær der du bor.
    Da vil du sikkert få bedre forklaringer på smertene, gyn får undersøkt med innvendig og utvendig ul, og de vil da se om det skulle være tegn til endometriose, sammenvoksninger, problemer med spiralen el.
    De er eksperter på dette området og derfor ville jeg ha følt meg tryggere etter en konsultasjon hos gyn enn bare til fastlegen som ikke er noen ekspert på dette.

    Lykke til.

  6. #5

    Sv: Kraftige smerter nederst i magen

    Tusen takk for svar! Tror nok jeg må til en gynekolog ja... I dag måtte jeg krype til korset og ta en paralgin jeg hadde fra jeg opererte mandlene for en mnd siden, den hjalp ikke, så da måtte jeg ta voltaren også, og da hjalp det etter en liten stund. Men har fått noen skikkelig kraftige "stikk" (mer som slag nesten) da også, men heldigvis ikke konstant. Vært helt fjern i dag p.g.a dette her... Utrolig slitsomt :S Har også blødd VOLDSOMT mye i dag! Gikk igjennom grønn ob, på en halvtime! Syns det vanligvis er mye når jeg må bytte hver 2. time, men i dag har det virkelig tatt kaka :S

    Kitty80: Ja, det er kobberspiral.
    Storesøster født 27/2-07
    Lillesøster født 29/11-10

  7. #6
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kitty80 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    tilbake i Indre
    Meldinger
    1,201

    Sv: Kraftige smerter nederst i magen

    Bestill time hos Gyn asap. Sånn som dette skal du jo ikke ha det
    Mamma til verdens beste

  8. #7
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Kraftige smerter nederst i magen

    Hei. Ser dette er lenge siden...men jeg har det helt på samme måten som du og har fått satt inn hormonspiral...ble det bedre etter du fjernet din?

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Smerter nederst i magen
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 3
      Siste melding: 09-06-2010, 21:48
    2. Kraftige smerter i rygg
      Av pepsi max i forum Sykdom, plager og skader
      Svar: 5
      Siste melding: 10-03-2010, 00:41
    3. Smerter nederst i magen
      Av Uregistrert i forum Seksualitet og samliv
      Svar: 0
      Siste melding: 17-09-2009, 13:49
    4. kraftige PMS smerter ved eggløsning?
      Av ellefanten i forum Sykdom, plager og skader
      Svar: 6
      Siste melding: 31-08-2006, 14:41
    5. kraftige PMS smerter ved eggløsning?
      Av ellefanten i forum Mors helse og egenpleie
      Svar: 0
      Siste melding: 27-08-2006, 23:14

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine