+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 3 av 3

Diskusjon: Barnehageforventninger...

  1. #1
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Dec 2011
    Meldinger
    2

    Barnehageforventninger...

    Er det noen her på forumet som kjenner til gode barnehager i Sandnes, og som kan anbefale (eller advare om!) barnehager? Jeg har en treåring som går i barnehage nå, men vi vurderer å bytte... synes ikke oppfølgingen i nåværende barnehage er god nok... Lite opplegg, mye sykdom og vikarer, uinteresserte voksne som ikke er særlig flinke til å ta beskjeder (f.eks. om påkledning)... Vi opplever at jenta vår ikke får hjelp til å bli inkludert i miljøet, barna blir liksom bare overlatt til seg selv og må finne ut av samspill og relasjoner på egenhånd. Dette gjelder særlig ute hvor de voksne ikke deltar i leken i særlig grad. Gang på gang går barnet vårt alene rundt og er helt på gråten når hun hentes. De andre ungene som hun ellers leker litt med inne forsvinner for henne ute, og det er vanskelig å få innpass, særlig uten voksne som hjelper.

    Må ellers si at barnet mitt er positiv, glad, flink med språk og relasjoner. Lurer på å bytte barnehage, men så er kanskje ikke det heller så lurt...? Ny innkjøring, nye mennesker, og det er jo ikke sikkert det blir bedre... er så i tvil!

    Hadde håpet at barnehage var mer enn dette... Venner, moro og gode opplevelser. Barnepass/oppbevaring har vi ikke behov for da jeg er hjemme med minstemann, synes i grunnen at barnehage er et misvisende navn på denne oppbevaringsinstitusjonen slik jeg kjenner den. Hva synes andre? Er barnehager bra nok, ivaretar de barna våre? Og som nevnt; hvilke erfaringer har andre med barnehager i Sandnes?

  2.  
  3. #2

    Sv: Barnehageforventninger...

    Jeg er litt nysgjerrig på hvilken barnehage barnet ditt går i. Vi har selv en gutt på 2,5 år som går i en større barnehage i Sandnes, og vi opplever akkurat det samme som du beskriver. Han begynte i denne barnehagen i august i år, og vi vurderer nå å bytte.
    Vi opplever mye sykdom, ikke-inkluderende ansatte, mye vikarer og en gutt som gråter både når vi leverer og henter. Det er jo ikke sånn det skal være.

    Jeg tar gjerne i mot erfaringer jeg også, om det er noen som har

  4. #3

    Sv: Barnehageforventninger...

    Jeg anbefaler på det sterkeste å snakke med de ansatte; fortrinnsvis pedleder.
    Føler du at dette ikke går noen vei - ville jeg gått høyere opp med styrer.
    Håper at alle barnehager er opptatt av hvordan de oppleves for barna som går der og foreldrene deres.
    Noen ganger er en liten påminner om de ansattes ansvar nok til at ting blir bedre: kanskje de kan ha det som et punkt på neste planleggingsdag?
    Og siden jenten din leker med andre inne: er det ikke nødvendigvis kjekt for henne å bytte hele miljøet sitt:
    - og hvilken garanti har du for at de blir bedre der...?
    MEN: hjelper det ikke å snakke med de ansatte - da ville jeg søkt ny barnehage.
    Lykke til.


 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine