+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 2 av 2

Diskusjon: Helligdagstillegg ved sykdom

  1. #1
    Uregistrert
    Gjest

    Helligdagstillegg ved sykdom

    Jeg lurer - har jeg krav på helligdagstillegg ved sykdom?

    Jeg har gått på en skikkelig smell i forbindelse med arbeidsplassen min, arbeider innenfor psykiatrien. Etter et par uheldige episoder med syke pasienter har kroppen rett og slett sagt stopp - jeg får både fysiske og psykiske reaksjoner når det "står på" som verst.

    Jeg er i en oppsigelsesperiode fordi jeg har vært på utkikk etter en jobb relatert til utdannelsen min, som er noe helt annet. Har etter samtale med stedets psykolog (som er der også for ansatte etter vanskelige situasjoner) blitt enig om sykemelding den siste perioden min, fordi jeg ikke takler det lengre. For å ha det helt klart - jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne arbeide der, et fantastisk arbeidsmiljø, jeg har virkelig stortrivdes på den plassen - så jeg synes det er veldig leit at jeg ikke greier å være der resten av tiden, det er ikke det det står på, jeg skulle så veldig gjerne ha vært tilstede...

    Jeg snakket med fastlegen min i dag, som som også var helt enig i en sykmelding de siste vaktene mine. Jeg er avhengig av å arbeide de vaktene jeg er satt opp for å få det til å gå rundt i januar, har allerede sagt nei til vikarvakter fordi jeg rett og slett ikke takler det.

    Jeg har fast helgeturnus og skal egentlig jobbe nyttårshelgen - men har fått sykemelding for den helgen og for 1.uka i januar, etter det er jeg ferdig. For å vite hvordan januar/februarmåned blir for meg, trenger jeg å vite om jeg får vanlig helgetillegg eller om jeg får alle tilleggene, også helligdagstilleggene. Hva er vanlig i en slik situasjon? Det går ikke via NAV da perioden er mindre enn to uker.

  2.  
  3. #2
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ritamor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2002
    Sted
    Finnmark
    Meldinger
    4,874
    Blogginnlegg
    1

    Sv: Helligdagstillegg ved sykdom

    Ja, du får alle tilleggene du hadde fått om du hadde vært på jobb. (regner med du jobber i det offentlige...)
    Ritamor
    Hestejenta -99 og Prinsessa -04

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Helligdagstillegg i påska?
      Av Mizzy i forum Lover, regler og rettigheter
      Svar: 13
      Siste melding: 31-03-2010, 22:59
    2. Helligdagstillegg i permisjon?
      Av Vannmannen i forum Lover, regler og rettigheter
      Svar: 6
      Siste melding: 16-02-2009, 22:06
    3. Helligdagstillegg
      Av jessica78 i forum Arbeidsliv og utdanning
      Svar: 1
      Siste melding: 29-05-2007, 10:52
    4. Svar: 13
      Siste melding: 29-01-2006, 16:44
    5. Helligdagstillegg under barselpermisjonen
      Av mp i forum Lover, regler og rettigheter
      Svar: 35
      Siste melding: 25-02-2005, 18:09

    Stikkord for denne diskusjonen

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine