Jeg har to jenter som er mye plaget med astma, spesielt nå på vinterstid. De blir mye verre når de er ute, men skal jeg holde de hjemme hele tiden så er det jo nesten ikke vits med hele barnehagen. Dette er en barnehage hvor de er veldig mye ute. I høst holdt jeg eldste hjemme i over 14 dager i strekk, da skulle de legge til rette med at hun skulle slippe å være så mye ute, maks 30min.
Jeg var veldig takknemlig for det, for jeg vet at sånt kan være vanskelig å få til.
Begge ungene har en skikkelig dårlig periode igjen, ho minste har jeg fått ordnet så hun kan få sove inne.
Men plutselig er det ikke så lett med denne tilretteleggingen lengre og jeg syns det er så utrolig dumt at jeg nå må holde de hjemme. Ungene er friske sånn ellers men plages veldig av astmaen, kjenner jeg de rett så kommer det til å ta minst 14 dager før de er på rett kjøl igjen i forhold til dette.
Jeg jobber ikke så mye så det er sånn sett ikke noe problem, men ungene kjeder seg hjemme og savner vennene sine. Hadde de bare vært ute etter lunsj så er det jo ingen problem for da kan de hentes og samtidig har de fått den sosiale biten.
Hvordan løser dere andre dette?
Hvilke rettigheter har man?
Sosiale Bokmerker