+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 6 av 6

Diskusjon: 1års fotografering

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    1

Lightbulb 1års fotografering

Tenkte jeg kunne høre her om noen har noen erfaringer...

Jeg skal ta med meg lillemann til fotografen for første gang. Han er 1 år... hva bør jeg tenkte på når det gjelder klær til sånt...? eller er det vanlig å ta bilder uten klær? Annet som kan være lurt å ta med..?

Har bestilt time til Fotograf Langø her i Trondheim, og har 2 uker på å skaffe det jeg trenger... noen som har noen lure tips?

Janne

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

Sv: 1års fotografering

Vi har tatt 1 års bilder av alle barna og de har alle hatt et hverdagsantrekk og en finkjole på bildene. Samt at de har hatt med favoritt kosebamsen. Ei venninde av meg hadde også med ei lita rosa dukkevogn i tre, og ei annen hadde med en stor lekebil.

Fotografene har gjerne noen rekvisitter som de kan bruke på bildene, men hvis du tar med et par ting selv så er det fint Noe trygt og fint som barnet liker. En bamse, lekebil eller noe. Jeg syns ikke plastleker gjør seg på bilder, men treleker er kjempefine

Når det gjelder klær, så bruk noen uten noe særlig merker/figurer på. Jeg syns ikke mye mønster er så kjempefint heller, men akkurat det er kanskje en smakssak. Det er iallefall fint å ha et par plagg med seg. Noe mer enn det kan kanskje bli litt tidkrevende, og barnet bli lei av å skifte. Disse to antrekkene kan gjerne være f.eks et hverdagsantrekk og et penantrekk. Til jenta vår hadde vi en en hvit t-skjorte m/dongeribukse + penkjole. Til gutten hadde vi t-skjorte m/dongeribukse + t-skjorte m/selebukse og hatt.
    Tips: ikke bruk sokker, bare tær er kjempefint på bilder! Til jenta tok vi noen bilder i bare bleien også, men ble ikke superfornøyd med dem altså. Valgte helt klart å velge ut et antall av de andre med klær på. Nakne bilder eller veldig lite klær på syns jeg passer bedre til et spedbarn enn en 1-åring.

Og ja TIPS: dra på et tidspunkt barnet er uthvilt Og det går ann å google rundt på bilder for å få inspirasjon. Søk f.eks med ordene fotograf gutt 1 år

Her kan du se litt av de bildene vi tok med vår gutt nå i høst
    Bilde1
    Bilde2
    Bilde3
    Bilde4
    2004 2010

Jeg synes det er finest med klærne på, på en 1-åring. Klær uten motiv er det første jeg tenker. Det blir fort masete på et bilde, og tiltrekker seg fokuset synes jeg. Å ha med en leke som er veldig typisk barnet er veldig fint, og bedre enn å bruke en leke som fotografen har synes jeg.
    Mirra og -08

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    tinwin sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    9,789

Signerer de ovenfor
    Ta bilde når barnet er uthvilt... slitsomt nok med fotosession om han/hun ikke er trøtt på toppen! På 1 års bilder hadde guttene mine "emil-skjorte", bukse og sixpense caps.. skikkelig stilige. Syns også snekkerbukse er fint.. og bare tottiser Favorittbamse eller leke - noe som gjenspeiler hvem barnet er nå!
    Blir sikkert fine bilder uansett
    Verdens heldigste mamma til de vakreste i min verden

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Carpe Diem sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    3,536

Med en gutt som hater for mange klesskift så var valget enkelt, dongeri snekkerbukse på noen bilder og en kul tøybleie på noen.
    Og ja, bare tær er finest

Lignende diskusjoner

1. Vi skal på 1års fotografering
    Av Tone-Lone i forum Generelt om det å ha barn
    Svar: 6
    Siste melding: 31-07-2009, 23:54
  2. 1års-kontrollen
    Av Miranda i forum 2007
    Svar: 2
    Siste melding: 26-03-2008, 20:40
  3. 1års gave
    Av Hilldur i forum Oktober
    Svar: 21
    Siste melding: 18-08-2006, 09:09
  4. 1års fotografering i morgen - hva skal vi ta med og på?
    Av Alibaba i forum Generelt om det å ha barn
    Svar: 8
    Siste melding: 23-07-2006, 16:24
  5. 1års kontroll
    Av Sondre i forum 2006 og eldre barn
    Svar: 2
    Siste melding: 05-01-2006, 17:36

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner