+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 13 av 13

Diskusjon: Ikke vært ute hele dagen i bhg...

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    nenoda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    252

Ikke vært ute hele dagen i bhg...

Da mannen henta lillegutt på fredagen fikk han beskjed en av de ansatte om at i dag hadde de ikke vært ute, for alle klærne deres var så skitne. Dermed var de voksne redd for at de kom til å bli møkkete hvis de var ute med de.

Syns mildt sagt dette var merkelig, jeg!? Om jeg hadde levert ham med rent utetøy hver morgen så ville det jo likevel bli møkkete i løpet av dagen?? Og jeg regner da med at hvis man jobber i barnehage så går man ikke på jobb i pentøyet sitt? Mulig de er lei av sløve foreldre som ikke vasker utetøyet ofte nok, men da får de jo heller ta det opp i stedet for å la det gå ut over ungene. Jeg har allerede tatt opp en gang at jeg syns de godt kunne være flinkere til å ta med ungene ut...

Noen som har liknende opplevelser? Hva syns dere damer? Er litt overgitt her og vurderer å gi de en boks plastforklær de kan ha på ute .
    Mamma til verdens nydeligste gutt mars 09.

2.  
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Murbella sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    379

Sv: Ikke vært ute hele dagen i bhg...

Hørtes merkelig ut... Kan høres ut som de ikke har så lyst til å gå ut? Kanskje de er dårlig bemannet? Man kan vel ikke være redd for å bli møkkete når man jobber i bhg?!

Nå har ikke jeg noen lang karriere som mamma til bhgbarn, men mitt inntrykk av "vår" bhg er at de er veldig flinke til å gå ut. De er ute 2 ganger om dagen, men ikke alltid at alle er ute på formiddagen (deler gruppa). Har vært noen få ganger i vinter hvor det var altfor glatt på uteområdet og da holdt de seg inne, greit for meg. Men de er opptatt av at man vasker utetøyet ofte (mer enn mange andre bhg har jeg inntrykk av) og det syns jeg er litt unødvendig, men ikke noe jeg gidder å irritere meg over. De skylder på inneklimaet i garderoben.
    f. 190309

f. 031011

Tidl. bruker
    Gjest

Dette synes jeg var veldig, veldig underlig. Jeg ville tatt en telefon til ped leder eller styrer for å få en forklaring på dette, og om det er så ille som du har blitt fortalt, ville jeg sagt noe om dette. Evt alliert deg med en foreldrerepresentant om du synes det er vanskelig selv.

Du bor i Oslo og det er en forholdsvis tørr tid nå, jeg kan virkelig ikke se poengene deres på noen som helst måte, selv om jeg legger godviljen til.
    Når det gjelder uteklær, vaskes de ikke mange gangene per sesong hos oss, altå! Og vi har vi borti fire ulike barnehager på alle tre ungene hvor jeg har inntrykk av at vi ligger på normalen.

Murbella: Når det gjelder inneklima i garderoben, tenker jeg barnehagen må gjøre noe med garderoben sin. Feks en grovgarderobe hvor yttertøyet henger, la det mest møkkete henge av ute, spyle av ungene eller tøyet ute, bruke tørkeskapet osv. Jeg har aldri vært borti denne problemstillingen du beskriver heller.

Hos oss er ungene på denne årstiden ute minst halv dagen, enten i en lang økt eller to middels lange økter.

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Murbella sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    379

Sorry nenoda, litt trådkupping her. Må bare svare kjapt til Berta. Jeg er i grunn enig. Det merkelige er at de har nettopp pusset og bygget om hele bhg. Hele avdelingen til P er et nybygg, hvor de har valgt bort grovgarderobe og tørkeskap (noe de hadde tidligere) og heller bestreber å holde garderoben penest mulig (de har ren og uren sone da). Selv om ped.leder forklarte og begrunnet dette valget på foreldremøte i høst, klarte jeg aldri helt å forstå hvorfor... Men det jeg gjør er at jeg kun skyller eller tørker av yttertøyet, selv om de ber om vask. For vask sliter jo på dresser. Så får de ta til takke med det.
    f. 190309

f. 031011

Medlem
    nenoda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    252

Det går bra, Murbella .

Takk for svar, damer! Skal ta det opp med den det gjelder. Har sagt fra om at de er litt lite ute før og at de stadig finner "unnskyldninger" for å være inne. Men har sagt fra på en pen og forsiktig måte. Selve argumentet hun brukte denne gangen er bare teit, det har vært mye mer gjørme ute tidligere i vinter. Nå er det som du sier Berta: tørt og fint. Ja, de blir støvete, men det gjør de da hver dag. Nå skal han over i storbarnsavdeling til høsten, så da er det i grunn løst. Veldig godt å høre at yttertøyet ikke vaskes til stadighet hos dere heller, Berta.

Vask sliter veldig på dressene, ja, Murbella. De mister mye av vanntettheten og det kan de jo ikke være så glade for? Merkelige greier.

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Carpe Diem sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    3,533

Hjelpe meg det er den desidert dårligste unskyldningen for ikke å gå ut jeg noen gang har hørt!
    Himmel....
    Om du har snakket med vedkommende tildligere ang det samme, ville jeg gått til styrer.

Tidl. bruker
    Gjest

Er de redde for å bli møkkete og støvete har de ikke noe i en barnehage å gjøre

Jeg ville også gått direkte til styrer nå, du har tatt opp utetemaet før så jeg synes ikke du skylder avdelingen flere muligheter før du tar det videre nå. Jeg tenker at det er bra både for den tiden ditt barn har igjen og også som solidaritet til andre foreldre som garantert reagerer på det samme, samt kommende "generasjoner" med barn som skal inn i barnehagen. Når det surrer og går, gjør de tydeligvis hva de vil etter voksnes personlige ønsker...

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    10,482

Min sønn på 3.5 har vært møkkete i hele vinter, har ikke sett ut når jeg har hentet, men han har nå storkost seg ute. Jeg har tatt med vinterdressen hjem daglig og skylt i dusjen. Den er vasket første gang i dag (tatt i bruk i januar) og henges nå vekk for sesongen. Vasker dem et par ganger i sesongen bare.
    05
    08

Medlem
    nenoda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    252

Må kanskje bare ta det opp med styrer, ja. Er jo ikke så dreven på sånne barnehagegreier, men har tenkt at det var greiest å bare ta det direkte med avdelingen. Kan egentlig ikke fatte og begripe åssen de orker å ha 13 unger inne hele dagen, jeg. Er jo så godt å komme ut både for voksne og barn!

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    LeaMarika sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    1,042

Høres helt tullete ut. Dette hadde jeg tatt opp med styrer
    Vår lille prinsesse kom juni 09
    ,og vi ble endelig en familie på 3

Lea fra sm

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Barn av regnbuen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    63

Det var et merkelig argument. Her er de kun inne hvis været er dårlig, eller hvis det er veldig ekstremt isete ute f.eks og livsfarlig å leke der. Evt hvis alle klærne ble veldig våte når de var ute på formiddagen, da går de ikke ut på ettermiddagen. Det syns jeg er helt greit. Man må ikke ut for enhver pris om barna koser seg inne, men det viktigste er at de er ute så lenge vær og føre tillater det. Å bli inne fordi klærne var møkkete er ingen grunn, uteklær er nødvendigvis skitne i en barnehage, men det betyr da ikke at de ikke fungerer. Høres ut som noen voksne som heller ville bli inne.

4 jenter -05-07-10-12

Seniormedlem

Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    2,869

På meg virker det som om det kommer an på de ansatte hvor mye hver avdeling er ute. Liker ikke de ansatte å være ute, blir unnskyldningene dummere og dummere. Har selv opplevd samme avdeling to år på rad med litt utskiftning av personell og merket tydelig forskjell på utetiden fra et år til et annet.
    2006 2008

Når man er ung, lengter man ut.
    Når man er gammel, lengter man hjem.

Seniormedlem

Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    2,869

Ups, så ikke at dette var en terminklubb
    2006 2008

Når man er ung, lengter man ut.
    Når man er gammel, lengter man hjem.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. Svar: 9
      Siste melding: 11-11-2009, 17:02
    2. Hele uka har vi vært syke :(
      Av [Mon] i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 5
      Siste melding: 11-03-2006, 13:32
    3. ...kan ikke kose hele dagen!
      Av Snoopymamma i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 12
      Siste melding: 09-05-2005, 22:57
    4. Jeg har vært på sykehuset hele uka
      Av Maximillia i forum Mors helse og egenpleie
      Svar: 14
      Siste melding: 02-10-2004, 13:43
    5. Kan en ikke lage NAN MME for hele dagen?
      Av Tidligere bruker i forum Amming og flaske
      Svar: 11
      Siste melding: 29-11-2003, 18:35

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine