+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Uregistrert
    Gjest

Vet ikke hva jeg skal gjøre...

Ting går ikke så vedig bra om dagen synes jeg. Gutten min sliter med å få sove på dagen, noe som gjør at han blir overtrøtt og da er han ikke lett å hanskes med. Han hylskriker, nekter å ta smokken og nekter plent å roe seg. Ingenting funker! Sambo blir sur, og jeg blir stressa fordi jeg vet at sambo blir sur. Det merker nok lillen, og da roer han seg ihvertfall ikke. Kjenner jeg blir stressa så fort han sutrer litt, da tenker jeg at nå er det i gang! Tenker så masse, hva om han egentlig ikke er trøtt da, og bare vil være oppe? Føler at jeg ikke kan tolke noe av det han prøver å nå frem med, og at jeg er en elendig mor som bare stresser seg opp over "ingenting". Men når han begynner å sutre pleier han som oftest å være trøtt, for øynene faller sammen, han finner bare ikke roen. Slik er det nesten hver eneste dag, mens natta går stort sett fint, selv om han våkner mellom 03 og 06 og vil helst stå opp da. Har det ikke så bra med kjæresten heller. Synes bare det blir krangling og uenighet, og han blir sur og sint når lillen skriker for mye. Han har sagt mye dritt til meg også, så jeg lurer på om jeg skal dra, føler at det her ikke går i lengden når man begynner å føle seg kvalm og uvel i hele kroppen. Men så ber han jo som oftest om unskyldning seinere, og jeg tilgir, for jeg er jo glad i han, og vil jo gjerne prøve, men det virker som han ikke har tolmodighet til barn i det hele tatt. Han har aldri slått, så det er sagt. Mange som sikkert kan tenke det.

Uregistrert
    Gjest

Sv: Vet ikke hva jeg skal gjøre...

Hvor gammel er babyen?

Kanskje du skulle snakket med helsestasjonen. høres ut som du er litt usikker på deg selv.
    Der kan du få noen gode råd.

kanskje ikke samboern din takler babygråt så bra heller, at han også blir stresset av det.

Jeg sleit mye med babygråt med mine to, taklet det dårlig og hadde i tilegg fødseldepresjon. Har du noen du kan prate med?

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    LeaMarika sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    1,042

HVor gammel er han?
    Vår lille prinsesse kom juni 09
    ,og vi ble endelig en familie på 3

Lea fra sm

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Carrera sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Trånnheim
    Meldinger
    9,670

Begynn med å forklare mannen din en grunnleggende ting...

Babyer gråter, og de kan gråte MASSE. Gråt er deres form for kommunikasjon, og ved gråt så prøver de å fortelle mor og far noe. Enten at de er sulte, trøtte, vil ha kos, er utilpass eller what ever. Og så legger du til at som foreldre, så blir man ikke sure for at en baby gråter. Da tar man tak og prøver å finne ut hvorfor babyen gråter, og så gjør man noe med det.

Om han ikke er i stand til å takle at en baby gråter, så bør han vel kanskje gå i seg selv om vurdere om familien er stedet for han. (noe hanvel strengt tatt burde tenkt over FØR han gikk hen og ble pappa...)

At hans surhet gjør deg stresset, det har jeg ikke noe problem med å se. Du blir jo gående på tå hev for å unngå at han blir sur. Dette merker babyen også; at mor er mer opptatt av fars humør enn det at han/hun gråter. Dermed blir babyen også stresset, og gråten vil vedvare.

Jeg synes du skal vise mannen din hvor skapet skal stå jeg, både hva baby og deg angår.
    Abritta has left the building...

Lignende diskusjoner

1. Vet ikke hva jeg skal gjøre
    Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
    Svar: 12
    Siste melding: 01-02-2008, 07:52
  2. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.
    Av sliten... i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
    Svar: 2
    Siste melding: 16-04-2006, 08:26
  3. Hva forventer dere at en dagmamma skal gjøre/ikke skal gjøre?
    Av Tidligere bruker i forum 2006 og eldre barn
    Svar: 14
    Siste melding: 03-04-2006, 16:47
  4. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...
    Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
    Svar: 20
    Siste melding: 18-10-2005, 13:03
  5. Vet ikke hva jeg skal gjøre.
    Av Ulykkelig. i forum Seksualitet og samliv
    Svar: 3
    Siste melding: 22-03-2004, 11:31

Stikkord for denne diskusjonen