+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 3 av 3

Diskusjon: uteareal pr barn i barnehage.

  1. #1

    uteareal pr barn i barnehage.

    tilfeldig fant jeg ut at ikke alle barna i barnehagen får være ute samtidig, noe jeg regner med er grunnet areal pr barn. Synes det er dumt at noen barn må være inne fordi det er max antall barn ute allerede. I daglig rutiner går det jo veldig bra med at avd har faste tider de er ute. Men hva med om sommeren?! Eller en fin vår ettermiddag.? Jeg har hentet i bhg en nydelig vårdag, og funnet knøtts avd inne (som eneste avd inne) fordi det var for mange barn ute til at de kunne gå ut.
    Finnes det noe lover om uteareal pr barn? og har barnehagene itilfelle lov til å ta inn flere barn enn de har uteareal til?

  2.  
  3. #2
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ariadne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Fredrikstad
    Meldinger
    4,582

    Sv: uteareal pr barn i barnehage.

    Har ikke vært borti at de ikke kan ha alle ute samtidig men har vært borti at de velger å ha små og store ute på forskiellige tider fordi de store leker på en annen måte enn de små og det blir litt voldsomt for de små av og til.

    Usikker på om det er nasjonale begrensnigner eller om det er kommunen som setter maks pr m2
    Den heldige mammaen til lille store M f. sept. 06, lille O f. juli 11, og bittelille E f/d 25/03-10 i uke 19.

  4. #3
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Pio sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Meldinger
    2,188

    Sv: uteareal pr barn i barnehage.

    Utearealet skal være 6 ganger større en innearealet. Innearealet vil jeg tro at du finner i barnehagens vedtekter. Det høres rart ut at uteområdet er så lite, men mulig de har fått innvilget dispensasjon fra kommunen?
    Tunfisken-04 Konfirmanten-06

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Regler i henhold til uteareal i barnehage + +
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 6
      Siste melding: 22-03-2010, 00:18
    2. Barn og barnehage
      Av @Lind@ i forum Barnemat
      Svar: 3
      Siste melding: 24-02-2009, 10:42
    3. Spm ang små barn i barnehage
      Av Nimo i forum Barnepass
      Svar: 22
      Siste melding: 14-01-2007, 17:36
    4. Svar: 10
      Siste melding: 05-03-2006, 15:19
    5. Barn i barnehage
      Av Unregistered i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 17
      Siste melding: 14-09-2003, 15:59

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine