I dag så har pappa'n samvær 5 dager i mnd i forbindelse med at han har avspassering fra vakt og derfor har han fri fra tirsdag til søndag en gang i mnd.
I det siste så har det vært utrolig tungt for alle parter ved levering(tilbake til meg).
Gutten gråter hver dag fordi han savner pappan sin, sier at han vil flytte til pappan og ikke liker seg her hvor vi/jeg bor.
Dette sliter veldig på meg og jeg gråter for gutten sin del. Har prøvd å få pappan til å flytte nærmere oss, men han påstår at det er vanskelig og få jobb, så det ser veldig dårlig ut.
Jeg kommer selv aldri til å flytte tilbake til hjemplassen min(der hvor barnefaren bor) fordi jeg misstrives skikkelig der og tviler på at det å ha en sur og ulykkelig mamma er bra for gutten.
Uansett hvor vanskelig jeg synes tanken er, så har jeg tenkt det alikevel fordi at kanskje så kan det være det beste for gutten min. Noen ganger så burde man tenke lengre enn bare på seg selv og hva som er best for meg?
Kanskje hadde det vært best for sønnen min å bo hos pappan sin?
Jeg vil at vi skal prøve det for å se hvordan det går i noen mnd.
MEN.. Jeg er jo livredd for at jeg skal angre meg og at pappa'n setter ned foten og nekter å gi meg hovedansvaret igjen, deretter bruke dette mot meg og gå rettens vei.
Jeg har ikke den beste inntekten og derfor så har jeg så dårlig samvittighet fordi jeg har ikke mulighet til å kjøpe alt av (dyr) mat, drikke og ting han har lyst på fordi vi må bruke pengene på å ha mat hele mnd og i tilegg ha penger til at gutten skal få reise på besøk til pappan sin.
Så sånn økonomisk sett så vil han ha det best hos pappan sin fordi han har bedre inntekt.
Da jeg selv var 5 år så ble min mor og far skilt.
Det var en forferdelig skilsmisse som gikk hardt utover meg og søsteren min og jeg vil ikke at sønnen min skal oppleve det samme som meg.
Vi var gjennom utallige rettsaker, samtaler med psykolog, barnevern, helsesøstre osv. Og vi var ganske klare på at vi ville bo hos mamma, så da vi tapte føste rettsak så skrev vi brev på brev at vi ville flytte til mamma. Men ingen hørte på oss, og vi hadde en barndom med psykisk trakassering av stemoren vår frem til søsteren min ble 12 år(jeg var vel 10-11 år) og flyttet fra meg og til mamma. Etter noen mnd så klarte jeg ikke mer, jeg var så langt nede og hadde lyst til å ende livet mitt. halvt år etter søsteren min flyttet ut bestemte meg for å pakke sakene mine og flytte uansett hva pappa og retten sa.
Så når gutten sier han vil bo til pappa'n sin, så vil jeg ikke tvinge han til å bo sammen med meg. Uansett om jeg prøver å finne på morsomme ting sammen med han så kan han plutselig går fra å smile og le til å begynne å storgrine og si at han vil flytte til pappan sin. Uansett hva jeg sier eller gjør så får jeg ikke trøstet han, hvis jeg spør han om noe eller trøster han så sier han bare "Jeg vil flytte til pappa" "når skal jeg til pappa?". Det gjør forferdelig vondt
Jeg og barnefaren er gode venner, men jeg klarer ikke stole på han.
Vi har jo snakket om dette og han sier at han ikke kommer til å ta fra meg omsorgen.
Men med en gang jeg snakket om å ha alt dette skriftlig fordi jeg ville være på den sikre siden så begynte han og nøle og mene at det ikke var nødvendig for jeg burde jo stole på han.
Jeg vil heller ikke blande inn NAV i dette før jeg er helt sikker, og han mente at vi skulle kontakte de med en gang. Og da blir jeg veldig skeptisk til alt, fordi jeg føler han går så raskt frem.
Akkurat som om at han mener dette skal være for 1 års tid og lengre.
Jeg tenkte såklart at han skulle få barnetrygden, men at jeg førte over det til han i de mnd som vi prøver dette.
Jeg er så redd
Hva er det jeg driver med?
Hva ville dere gjort og hvordan?
Burde jeg tatt kontakt og snakket med noen?
Jeg er så redd for at jeg skal miste sønnen min helt
Sosiale Bokmerker