+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 5 av 5

Diskusjon: Amming og mat

  1. #1

    Amming og mat

    Sønnen min har av og til en del luft i magen som han plages med. Driver og presser for harde livet. Er så vanskelig å finne ut om det er noe jeg har spist. Har lest at de kan reagere på omtrent hva som helst. Jeg har spist brunost, sjokolade, banan og drukket melk for noen timer siden, og ammet etter det. Nå plages han med magen igjen. I går kveld spiste jeg taco og drakk litt brus, og tidlig i dag hadde han og vondt i magen.. De kan vel få vondt i magen ganske kort tid etter de har ammet hvis man har spist noe de reagerer på litt før ammingen? Men hvor lenge varer da mageproblemene? Kanskje vanskelig å si.. For da vet jeg jo ikke neste gang han spiser, om han reagerer på noe jeg spiste før det, eller om det var fra forige gang han ammet/spiste. Hvordan klarer dere andre å finne ut hva babyen reagerer på?

  2.  
  3. #2
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kaaka sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    5,328

    Sv: Amming og mat

    Jeg kan ikke spise sjokolade og brunost. Da får miniknott vondt i magen. Ei heller spise mye krydret mat - som taco og drikke brus.

    Jeg merker det med en gang, dvs første måltid han spiser etter at jeg har spist det.

    Sitat Opprinnelig postet av Bambi Vis post
    Signerer kaaka siden hun er så smart


    2005 2012 og 2013

  4. #3

    Sv: Amming og mat

    Er bare det at jeg vet ikke hva i tacoen han reagerte på. Hadde masse grønnsaker + rømme, ost, og spiste lite av kjøttdeigen og salsaen.. Og ellers når man spiser, så spiser man jo mer en kun en ingrediens. Synes det er ganske vanskelig å finne ut av..

  5. #4
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kaaka sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    5,328

    Sv: Amming og mat

    Både tacokrydder og salsa inneholder løk - og det er jo noe mange barn reagerer på. Og så kan det være at det er for sterkt for den lille magen...
    Mange barn reagerer også på salat...

    Ja, man spiser mange ingredienser når man spiser mat, men det er veldig enkelt å utelukke de typiske ting som barn reagerer på. Alt som er i maten du spiser står på innholdsfortegnelsen...

    Selv har jeg vært nødt til å begynne å lage all mat fra bunnen av, fordi mesteparten av halvfabrikata inneholder løk...

    Sitat Opprinnelig postet av Bambi Vis post
    Signerer kaaka siden hun er så smart


    2005 2012 og 2013

  6. #5
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Amming og mat

    Brus, løk,kål,erter, kumelk produkter, mye juice, sterke sauser/krydder ol kan gi magevondt til de små. Samme hvis mans spiser mye frukt og grønnsaker også. Feks så hadde jeg dilla på mandariner og pepperkaker med største og det endte med magevondt.
    Så du ma bare prøve deg fram, men spis ikke ting som du tror kan gi vondt til den lille. Hold deg til nøytral mat om jeg skal kalle det det.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Amming v. ikke amming - Et spørsmål om pupper!
      Av En liten luring! ;) i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 16
      Siste melding: 01-09-2010, 22:42
    2. Amming og atter amming
      Av Isse i forum Oktober
      Svar: 2
      Siste melding: 10-07-2010, 15:36
    3. Amming og ikke amming på natten
      Av benji i forum Mai
      Svar: 8
      Siste melding: 22-12-2005, 23:13
    4. Slutte med amming etter 18 mnds amming
      Av Kaprifol i forum Amming og flaske
      Svar: 8
      Siste melding: 17-01-2005, 17:05
    5. amming å atter amming....
      Av Maddedusken i forum Amming og flaske
      Svar: 3
      Siste melding: 08-01-2004, 09:46

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine