+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 2 av 2

Diskusjon: Hva betyr "tungtveiende grunner"?

Hva betyr "tungtveiende grunner"?

Hva går under dette begrepet hvis man velger gå fra hverandre? Jg har snart 3 barn under 5 år og teller på knappene hva jeg skal gjøre. Jeg er livredd for å miste retten til ungene mine. Alle sier at det skal tungtveiende grunner til at jeg ikke får ha de, men hva betyr dette i praksis? Jeg er ufør, men er frisk og hadde jeg ikke hatt baby i magen, så hadde jeg vært ute i jobb å, i første omgang 1G.

Prøver å søke opp, men klarer ikke finne noe fornuftig.

2.  

Sv: Hva betyr "tungtveiende grunner"?

Hva mener du med miste retten til ungene dine? At du ikke får se dem i det hele tatt/mister foreldreretten? I så fall skal det ekstremt mye til. Foreldre som er dømt for vold mot den andre forelderen får samvær med ungene sine, også foreldre som er dømt for vold mot ungene, men da under tilsyn. At foreldre fratas foreldreretten og ikke får samvær i det hele tatt skjer i praksis ikke.

Hvis du mener at du ikke får hovedomsorgen, skal det mindre til, bortsett fra for barnet i magen. Ender dere i retten, er det umulig å si noe om hvordan det slår ut når man vet så lite som du sier. Barnas beste vil vektlegges, og da er jo spørsmålet om far kan tilby bedre oppvekstvilkår enn deg. For babyer er derimot mor helt klart foretrukket også i rettsaker om samvær, og mye av grunnen til dette er amming. Mødre i samværskonflikter blir stadig vekk anbefalt (av advokaten sin) å amme så lenge som mulig for å hindre overnattingssamvær. Det som kan vektlegges er barnas behov for å være sammen, så det kan hende du får hovedomsorgen for alle på grunnlag av babyen. Tilknytning kan også vektlegges, dersom du på en eller annen måte kan vise til at ungene er sterkere tilknyttet deg, dette er lettere når ungene er så små som dine.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. Hva betyr "black noir" på en mascara?
      Av Tidl. bruker i forum Mors helse og egenpleie
      Svar: 7
      Siste melding: 26-04-2010, 11:35
    2. "Ikke planlagt gravid" - hva betyr egentlig det da?
      Av Ekle spørsmål.... i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 37
      Siste melding: 04-04-2006, 15:55
    3. Er dette bare "moro-med-bæsj", eller betyr det noe mer/annet?
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 17
      Siste melding: 02-04-2006, 19:05
    4. "Gode grunner til ikke å ha barn"
      Av Venna i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 0
      Siste melding: 15-03-2006, 11:26
    5. "Gode grunner til ikke å ha barn"
      Av Lalla i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 4
      Siste melding: 13-05-2005, 18:05

Sosiale Bokmerker