+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Uregistrert
    Gjest

Pris på tannregulering til barn

Mitt eldste barn må etterhvert ha regulering pga overbitt og kryssbitt. Jeg lurer veldig på hvilke summer det er snakk om i kostnader for meg. Finner ingen god info om det på nett, fordi det selvsagt varierer veldig fra pasient til pasient. Tannlegen har heller ikke krysset av for hvilken dekningsgrad mine barns tannproblemer ligger innenfor, men la oss si det er dekningsgrad 40%, som er lavest, siden det ikke er veldig synlige/store problemer hun har. Noen som selv har hatt barn med noe overbitt og kryssbitt som kan fortelle hva dere har/har hatt i utgifter til regulering?

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Emmami sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Bergen, vel
    Meldinger
    5,884

Sv: Pris på tannregulering til barn

Mine unger har begge hatt kryssbitt, som ga en dekningsgrad på 70%. Eldstejenta har vel holdt på i 6 år nå, hvor mye vi har lagt ut aner jeg ikke, men det er nok temmelig mange tusen etterhvert. Å få noen indikasjon på sluttsummen har vært helt umulig. I det minste er det ikke så store summer av gangen.
    + = 1997 og 2005

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Cathrine* sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    1,397

Min 9-åring skal få regulering grunnet kryssbitt i dag. Husker ikke dekningsgraden, men egenandelen vår er hvertfall på 9.900. Mener det er relativt høy dekningsgrad på kryssbitt. Skal betale første avdrag i dag på kr. 5.000. Synes det er en veldig høy engangssum, skulle gjerne hatt det delt opp i flere betalinger.
    Klem fra Cathrine, Prinsen født november 2003, Prinsessen født november 2004
    Har verdens beste kjæreste og er bonusmamma til to gutter på 12 og 16

Uregistrert
    Gjest

Shit! 5000,- tror jeg ikke jeg klarer på en gang. Hvordan i himmelens navn skal jeg greie det som aleneforsørger?? Det må da være mulig å dele det opp i mindre rater! Får virkelig håpe vi kommer opp i høyere dekningsgrad enn 40%.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ariadne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Fredrikstad
    Meldinger
    4,578

Om du har en som betaler bidrag så er det sånn at utgifter til regulering skal deles etter inntekt. Det er dog avhengig av at bidragsyter betaler fullt bidrag og har økonomi til mer.
    Den heldige mammaen til lille store M f. sept. 06, lille O f. juli 11, og bittelille E f/d 25/03-10 i uke 19.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Cathrine* sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    1,397

Synes 5.000 var heftig selv med to inntekter, jeg. De fleste steder tror jeg man kan betale hvert kvartal eller annenhver måned. Men dessverre har tannlegen vår dårlig erfaring med at folk ikke betaler og da blir det så mye oppfølging.
    Klem fra Cathrine, Prinsen født november 2003, Prinsessen født november 2004
    Har verdens beste kjæreste og er bonusmamma til to gutter på 12 og 16

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Emmami sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Bergen, vel
    Meldinger
    5,884

Hos vår tannlege får vi faktura etter hver gang. Da er det som oftest snakk om et par hundre kroner av gangen, opptil 7-900 kr når hun har fått ny plate eller streng. Totalsummen blir nok ganske høy, men det er veldig overkommelig når det blir gjort slik.
    + = 1997 og 2005

Har en datter som bare skal regulere underbitt.. Og det kostet 7.500 - 40% dekket.. så endet på 4.500. Vi har da fått 4 fakturaer fordelt på hvert kvartal.. Så ikke mer enn 1125 pr kvartal.. Det kan man jo leve med..
    Storebror april-2002
    Lillesøster mars-2005

Lignende diskusjoner

1. Tannregulering - pris?
    Av Tidl. bruker i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
    Svar: 11
    Siste melding: 19-06-2013, 15:39
  2. Pris for 3 barn i barnehage..
    Av -Zero- i forum Generelt om det å ha barn
    Svar: 12
    Siste melding: 17-02-2009, 19:45
  3. Dere som har barn med tannregulering: