Noen som har noen lure triks for hvordan pakke inn hjemmelagde fløtekarameller? Har prøvd aluminiumsfolie, men synes det bare ble klissete og vanskelig å få av....
Noen som har noen lure triks for hvordan pakke inn hjemmelagde fløtekarameller? Har prøvd aluminiumsfolie, men synes det bare ble klissete og vanskelig å få av....
Jeg pleier å pakke dem inn i matpapir eller bakepapir. Karameller er seigt ja men i bakepapir slipper man hvertfall at papiret henger fast i karamellen. OG dette minnner meg på at jeg må lage deilige karameler snart
Lykkelige Guttem@mm@ med
02 04 07 11
Tusen, tusen takk for lure tips
du kan ta litt melis i en pose....riste..og ha de på glass etterpå...da klistrer de ikke
5 turboer og en
97, 99, 02, 06, 11
mellomleggspapir i papir bruker jeg, akkurat passe stor til å lage "bonboner"
Det er ingen vits i å se tilbake på fortiden, det er ikke den veien man skal likevel!
Cellofan, evt cellofan i ulike farger. Du får det i rull hos Søstrene Grene, blomsterbutikker og Panduro selger også div innpakking til karameller.
Mange gode svar du hadde fått her Jeg dekker de med sjokolade men ellers så var det jo veldig lurt å riste de i melis!
2012
2013
To muligheter:
1. Som du sa dyppe karamellene i sjokoladevannbad, eventuelt dyppe dem i sjokolade som har vært smeltet i mikro istedenfor vannbad.
2. Bruke engangs former(sånne små runde konfektformer). Da pensler du først formene med smeltet sjokolade. Lar det stivne. så har du oppi avkjølt nylaget karamell(før karamellen stivnet til). Så har du ett lag smeltet sjokolade på toppen. Høres mer tidkrevende ut enn det er går fort når man får dreisen på det
P.s: avkjøl dem på ett kjølig rom. Ikke i kjøleskap. Da kan de bli skjoldete hvite.
Sist endret av LivsGnist; 20-12-2012 kl 17:10 Begrunnelse: P.s
2012
2013
Sosiale Bokmerker