+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 15 av 15

Diskusjon: Vaksinere mot svineinfluensa nå da??

  1. #1
    Uregistrert
    Gjest

    Vaksinere mot svineinfluensa nå da??

    En 11 år gammel gutt er død.. skal dere vaksinere???

  2.  
  3. #2
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Vaksinere mot svineinfluensa nå da??

    Nei, jeg tror ikke det.

  4. #3
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tuppesjura sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    I eget hus!
    Meldinger
    8,104

    Sv: Vaksinere mot svineinfluensa nå da??

    Vi kommer ikke til å vaksinere noe mer. Gjorde det sist, men så i ettertid at det ikke var nødvendig.
    Snuppa 04
    Lillemann 07

  5. #4
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    valkyrien sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Birkenes
    Meldinger
    320

    Sv: Vaksinere mot svineinfluensa nå da??

    Nei, jeg er reddere for vaksinen enn for sykdommen...

  6. #5
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Vaksinere mot svineinfluensa nå da??

    Jeg blir så utrolig provosert av alle dere som ikke vaksinerer dere! Forstår dere ikke at sykdommen det vaksineres mot er MYE farligere enn eventuelle bivirkninger??!! Kanskje ikke akkurat for deg, men DU kan smitte andre som kan DØ! Ikke alle mennesker kan ta vaksine og det er derfor det er så viktig at alle vi andre tar vaksiner, slik at færrest mulig smitter de som ikke kan ta vaksine. Dere som ikke vaksinerer dere er UTROLIG EGOISTISKE!!!!!!!!!!!!!!! Ikke forstår dere at dere kanskje slipper unna en dødelig sykdom fordi mange av oss andre vaksinerer oss heller. Dere forstår neppe alvoret før dere sitter med skjegget i postkassa en dag. Jeg mener helt oppriktig at folk som ikke vaksinerer seg når det anbefales er late og/eller mindre intelligente.

  7. #6
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tuppesjura sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    I eget hus!
    Meldinger
    8,104

    Sv: Vaksinere mot svineinfluensa nå da??

    Begynte å skrive et svar, men orket ikke, evt er jeg ikke intelligent nok til å skrive et vettugt svar.....
    Snuppa 04
    Lillemann 07

  8. #7
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mymlen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Moelv
    Meldinger
    1,311

    Sv: Vaksinere mot svineinfluensa nå da??

    Hvert år dør det rundt 900 mennesker av sesong-influensa. Allikevel blir vi ikke anbefalt å vaksinere oss alle sammen, bare de som er i risikosonen. Stort sett så er man immun mot sesonginfluensaen hvis du har hatt influensa de siste 5-7 årene, fordi viruset endrer seg lite fra år til år. Svineinfluensa-viruset var helt nytt, og vi risikerte derfor at store deler av befolkningen ville bli syke samtidig, med de konsekvenser det ville få for samfunnet. I tillegg så var det ikke de gamle og fra før av svake som ble sykest, det var unge mennesker, endel med underliggende sykdommer (astma, hjertesykdommer osv) men også helt friske unge mennesker døde. Derfor ble vi anbefalt å vaksinere oss mot svineinfluensaen.

    Hadde helsemyndighetene gått ut og anbefalt vaksinering for alle, så hadde du hatt gyldige argumentere du uregistrerte over her, for tankegangen din er helt riktig. Men vi snakker om en sesonginfluensa.

    Men tilbake til spørsmålet; vi vaksinerte oss hele familien for to pr siden, og håper at det holder i år. Alle besteforeldre (alle over 80 år) vaksinerer seg hvert år, for de blir anbefalt det pga alder. Jeg velger å følge anbefalinger, for jeg tror ikke myndighetene er ute etter å lure oss..
    Sitat Opprinnelig postet av Pipling
    Mymlen har som vanlig helt rett!!
    Mymlen
    Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

    Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
    Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen

  9. #8
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bonsai sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Meldinger
    1,400

    Sv: Vaksinere mot svineinfluensa nå da??

    Jeg er helsepersonell, har astma og er gravid, så til tross for at hele fam. lå rett ut i 10 dager i jula med sannsynlig svineinfluensa så kommer jeg til å ta vaksinen i år. Har ikke kunnet tatt den før nå, pga. at man ikke kan ta den før i 2. trimester. Dit er jeg kommet i dag! Men de andre i familien som ikke tilhører risikogruppen kommer ikke til å ta den. Det er ikke noe vits for alle å ta vaksinen, men de som er i riskogruppen utsetter seg selv for unødig fare ved å ikke ta den.

    Og nå er det jo heller ikke en egen svineinfluensavaksine, den er en del av den vanlige influensavaksinen.
    Det er ingen vits i å se tilbake på fortiden, det er ikke den veien man skal likevel!

  10. #9
    H.I
    Gjest

    Sv: Vaksinere mot svineinfluensa nå da??

    Det er dette jeg synes er vanskelig.. hvem skal vi tro på? De som sitter å empirisk tolker forskning å ser på hva som gagner storsamfunnet eller de som hver dag opplever de syke tett på.....

    http://www.vg.no/helse/svineinfluens...artid=10064117

  11. #10
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Vaksinere mot svineinfluensa nå da??

    Hvordan går det an å si at man i ettertid har sett at det ikke var nødvendig med vaksine ved forrige epidemi. Noe så dumt! Det var vel blandt annet takket være alle som tok vaksinen man klarte å stanse epidemien! Generelt er jeg vel i grunn enig i at det er noe egoistisk og ikke følge helsemyndighetenes anbefalinger av vaksiner. Ser ikke på meg selv som mer kompetent enn helsemyndighetenes anbefaling, så følger det de sier. Vi er alle en del av et fellesskap!!

  12. #11
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Vaksinere mot svineinfluensa nå da??

    Her kommer vi ikke til å vaksinere oss, og gjorde det heller ikke sist gang. Vaksinen var ikke prøvd ut skikkelig, og vi vil ikke bruke våre barn som forsøkskaniner!
    Da jeg ble gravid vinteren 10, spurte jordmor meg på første kontroll om jeg hadde tatt vaksinen. Da jeg svarte nei sa hun: du er vel glad for det nå. Det viste seg at mange flere hadde mistet barnet enn det som er vanlig, pga vaksinen.
    Så får vi heller være egoistiske, men den vaksinen tar vi ikke!

  13. #12
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Vaksinere mot svineinfluensa nå da??

    Det er det jeg mener; man er mer redd for bivirkningene av vaksinen enn sykdommen det vaksineres mot. Den nye legespaltisten i VG Helg skrev et glimrende innlegg om akkurat dette for noen uker tilbake, les den. (Man må kjøpe tilgang til innlegget/artikkelen tror jeg.)
    Sist endret av Stine-mor; 02-01-2013 kl 23:20 Begrunnelse: Ufint

  14. #13

    urk Sv: Vaksinere mot svineinfluensa nå da??

    Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    Hvordan går det an å si at man i ettertid har sett at det ikke var nødvendig med vaksine ved forrige epidemi. Noe så dumt! Det var vel blandt annet takket være alle som tok vaksinen man klarte å stanse epidemien! Generelt er jeg vel i grunn enig i at det er noe egoistisk og ikke følge helsemyndighetenes anbefalinger av vaksiner. Ser ikke på meg selv som mer kompetent enn helsemyndighetenes anbefaling, så følger det de sier. Vi er alle en del av et fellesskap!!
    Det kan man godt si!!! For min del som bor i Oslo hadde begge barna både blitt smittet OG hatt svineinfluensa før de fikk vaksinene på skolen... ERGO.. unødvendig... Noe fordømmende tone her ???
    Storebror april-2002
    Lillesøster mars-2005

  15. #14

    Sv: Vaksinere mot svineinfluensa nå da??

    Nei, jeg kommer ikke til å ta vaksinen.
    Mirra og -08

  16. #15
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    333

    Sv: Vaksinere mot svineinfluensa nå da??

    Jeg bestemte meg i går for å få tatt vaksinen. Er gravid.... Nå er problemet bare at de går tomme her og der. Har time på mandag, så håper de fortsatt har igjen en vaksine til meg da. Ungene skal ikke ta og heller ikke mannen.
    ---
    Tøffingen er født sept-07
    Prinsessa er født juni-09
    Minstemann er født april-13

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Vaksinere de små mot svineinfluensa??
      Av Lillesprell i forum August
      Svar: 10
      Siste melding: 26-10-2009, 23:19
    2. Vaksinere eller ikke vaksinere...
      Av Unicorn76 i forum Forebyggende helse
      Svar: 56
      Siste melding: 12-03-2008, 20:42
    3. Svar: 3
      Siste melding: 01-12-2006, 10:42
    4. Vaksinere?
      Av Tidl. bruker i forum September
      Svar: 22
      Siste melding: 21-11-2005, 11:07
    5. 3 mnd... (vaksinere?)
      Av Tidl. bruker i forum September
      Svar: 16
      Siste melding: 20-11-2005, 02:16

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine