+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 2 av 2

Diskusjon: Har det forferdelig tungt nå. (Gravid og psykisk nedbrutt pga jobb)

  1. #1
    Uregistrert
    Gjest

    Har det forferdelig tungt nå. (Gravid og psykisk nedbrutt pga jobb)

    Hei. Jeg er gravid i 3dje trimester og nå sykemeldt 100% fra jobb. Grunnen er uholdbare arbeidsforhold. Bedriftsjordmor sa at hun aldri hadde vært borti et slikt tilfelle som hos meg.
    Det tok ganske lang tid før jeg endelig bestemte meg for å bli sykemeldt 100%. Burde nok gjort det tidligere. Hadde kanskje spart meg for mye problemer. Jobben gjorde slik at jeg sluttet å sove, klarte ikke å slappe av i det hele tatt, tenkte bare på jobben 24/7, så mørkt på fremtiden, gleden av å være gravid var helt fraværende... Jeg ble rett og slett psykisk nedbrutt.
    Jeg hadde håpet at det skulle bli lettere å bli sykemeldt, men den gang ei. Jeg sliter enda veldig mye. Har mye dårlig samvittighet, tenker fortsatt mye på jobb... Prøver å tenke på noe annet og glede meg over babyen. Klarer ikke. Har fått beskjed hos bedriftsjordmor at hun ikke synes jeg skal gå tilbake til jobben, men heller få ordnet omplassering. Dette synes jeg i utgangspunktet er en god idè, men er redd for å lage mye styr. Vil ikke lage probelemer for sjefene mine, selv om det er deres skyld at ting har blitt slik de har blitt. Redd for hva de blir å si.
    Jeg klarer ikke å bli kvitt den vonde følelsen, de tunge tankene. Jeg føler meg mislykket. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom det. Det er så trist at en jobb skulle ødelegge så mye for meg.

  2.  
  3. #2
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mymlen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Moelv
    Meldinger
    1,311

    Sv: Har det forferdelig tungt nå. (Gravid og psykisk nedbrutt pga jobb)

    Snakk med legen din, det høres ut som om du trenger noen å snakke med. I hvert fall her (Hedmark) er det noe som heter senter for stress og traume-psykologi som legen kan henvise deg til. Husk, vi selger vår tid til en arbeidsgiver, vi selger ikke sjela vår. Er ikke arbeidsplassen bra for deg, så er det ikke der du skal være, uavhengig av årsak. Det står i arbeidsmiljøloven at arbeidsplassen skal være helsefremmende, og det høres ikke akkurat ut som om den er det for deg. Du har rett og krav på tilrettelegging, og skaper ikke "styr" det er faktisk lovbestemt.

    Lykke til, finn noen som kan hjelpe deg å få riktig perspektiv, og finn igjen deg selv i dette så du får konsentrert deg om babyen! Klem!
    Sitat Opprinnelig postet av Pipling
    Mymlen har som vanlig helt rett!!
    Mymlen
    Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

    Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
    Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Prøver/gravid mens man søker jobb/i ny jobb
      Av H.I. i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 5
      Siste melding: 14-05-2009, 15:01
    2. Kan en få sykemelding hvis man er psykisk nedbrutt?
      Av Uregistrert i forum Psykiske problemer
      Svar: 11
      Siste melding: 03-07-2008, 08:47
    3. Gravid og forferdelig salt sjuk..
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 1
      Siste melding: 19-08-2007, 19:34
    4. Gravid/ ny jobb
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 1
      Siste melding: 12-06-2006, 15:34
    5. Gravid i tungt yrke
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 6
      Siste melding: 18-12-2005, 12:49

    Stikkord for denne diskusjonen

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine