+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 3 av 3

Diskusjon: innkjøring barnehage - 4 åring

  1. #1
    Uregistrert
    Gjest

    innkjøring barnehage - 4 åring

    Min jente på 4 år begynner i ny barnehage, fordi vi flyttet 3 km til nabo kommunen, så da fikk ikke hun og lillebroren beholde plassen i barnehagen sin. Veldig synd siden hun har gått i den i over 3 år, og har ei bestevennine hun er veldig knyttet til.
    Innkjøring i barnehagen er noe jeg har vært veldig spendt på, vi har ei lita frøken som er fort utrygg og sjenert. Innkjøring i første barnehagen gikk alt for fort med den 3 dagers planen, og jeg følte meg presset vekk for tidlig. Desverre så var det en litt vond start for henne og hun ble veldig utrygg. Det tok lang tid å bygge opp tryggheten hennes i barnehagen, og nå hadde hun det egentlig veldig bra, barnehage året 2012/13 har vært det beste året uten noen problemer ved levering. Hun kjenner gruppen sin, er trygg med de voksne som er helt fantastisk e måten de har klart følge henne opp. Hun vet sin plass i gruppa og har 2 veldig gode venninner hun leker med hver dag.

    I den nye barnehagen nå så er den utrygge jenta tilbake. Og jeg er så redd for at hvis det går for fort frem så vil alt vi og den "gamle" barnehagen har jobbet med skal gå tilbake igjen. Jeg vil ha en myk overgang, men de i barnehagen ønsker jeg skal dra etter 1 time allerede dag nr 2. Det føles ikke riktig for meg.
    Er det jeg som er overbeskyttende mor, eller bør jeg stole på følelsebn min at ting går for fort? :-(

  2.  
  3. #2
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    torisve sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Ottestad
    Meldinger
    1,166

    Sv: innkjøring barnehage - 4 åring

    Dette burde du prate med den nye bhg om og få til en ordning der du kan bruke litt lengere tid på innkjøring enn vanlig. Det er utrolig viktig med trygge barn i bhg.
    Vet alt om det da min jente bruker lang tid på å bli trygg.. Vi slet da hun skulle bytte avdeling innen samme bhg..


    Mathilde engelen f.d. mai 2013

  4. #3

    Sv: innkjøring barnehage - 4 åring

    Jeg har en treåring som skal begynne i ny barnehage etter sommeren, og jeg skjønner veldig godt hva du føler. Jeg tror du bare må si det klart og tydelig til barnehagen at det er uaktuelt å gjøre det slik, da ender dere bare opp med å bruke lenger tid på å få henne trygg.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Spm ang. innkjøring i barnehage
      Av zzee i forum Lover, regler og rettigheter
      Svar: 2
      Siste melding: 09-08-2006, 18:53
    2. Innkjøring i barnehage..
      Av Effie i forum Barnepass
      Svar: 5
      Siste melding: 07-07-2006, 15:23
    3. Innkjøring i ny barnehage
      Av Maximillia i forum Barnepass
      Svar: 9
      Siste melding: 29-07-2005, 22:36
    4. Innkjøring i barnehage
      Av Fluke i forum Barnepass
      Svar: 9
      Siste melding: 06-09-2004, 20:34
    5. Innkjøring i barnehage ol.
      Av Fleece i forum Lover, regler og rettigheter
      Svar: 8
      Siste melding: 17-01-2004, 14:04

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine