+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4

Diskusjon: Er du fornøyd med barnehagen din?

  1. #1

    Er du fornøyd med barnehagen din?

    Min sønn har begynt i ny barnehage nå. Tidligere har vi gått i en veldig liten barnehage, og jeg synes det er vanskelig å vende meg til hverdagen i stor barnehage. De er så veldig mange barn, og så få voksene synes jeg. Jeg er redd for at han ikke skal få den oppmerksomheten og tryggheten han er vandt med fra tidligere.

    Derfor vil jeg gjerne høre positive og negative erfaringer med stor VS liten barnehage.
    Kjør debatt

  2.  
  3. #2
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    valkyrien sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Birkenes
    Meldinger
    320

    Sv: Er du fornøyd med barnehagen din?

    Vi er veldig fornøyde med barnehagen vår. Der er det max 70 barn, fordelt på 3 småbarnsavdelinger og 2 storebarnsavdelinger. På småbarnsavdelingene er de max 12 barn og 3 voksne, hvordan storebarnsavdelingene er delt inn vet jeg ikke.

    Har inntrykk av at de får nok oppmerksomhet her, og alle på vår avdeling virker veldig trygge

  4. #3
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    guttem@mm@ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Helt øst i Norge
    Meldinger
    5,750

    Sv: Er du fornøyd med barnehagen din?

    Vi har barna våre i en ganske liten barnehage og jeg synes det kun er fordeler med det. Vi har hatt barn der i snart 10 år sammenhengende så jeg føler jeg kjenner de voksne som jobber der godt, har sittet flere perioder i FAU og i SU og føler vi blir både sett og hørt der. Får i grunnen ikke fullrost barnehagen vår nok og kunne aldri tenke meg å velge den bort for en annen barnehage!
    Lykkelige Guttem@mm@ med
    02 04 07 11

  5. #4

    Sv: Er du fornøyd med barnehagen din?

    Vi har også en liten barnehage og jeg er storfornøyd. Nå skal vi bytte barnehage til høsten og jeg har veldig bevisst søkt oss til en liten barnehage igjen.

    Men langt viktigere enn størrelsen på hele barnehagen, er størrelsen på avdelingen. Vår avdeling har hatt maks 11 barn (småbarn) og det synes jeg er veldig greit. Jeg har jobbet i en barnehage med 18 barn på småbarn, og det må jeg innrømme jeg synes er uforsvarlig, uansett hvor mange voksne. Det er noe med støynivået og at det blir mer herjing når det er flere "store" (2-åringer) barn på avdelingen, i tillegg til hvor mye mer sårbart jeg så at det var ved sykdom/fravær hos de ansatte. 2 voksne på 9 barn er noe HELT annet enn 3 voksne på 18 barn, som det ofte kunne være der jeg jobbet, eller i verste fall 2 voksne på 18 barn som det også var innimellom.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Fornøyd med barnehagen
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 15
      Siste melding: 06-02-2009, 18:41
    2. ikke fornøyd med barnehagen
      Av Upsidaysi i forum 2007
      Svar: 40
      Siste melding: 28-01-2009, 22:15
    3. Hvor fornøyd er du med barnehagen?
      Av Lillemei i forum Barnepass
      Svar: 23
      Siste melding: 28-11-2006, 23:11
    4. Er du fornøyd med barnehagen?
      Av Leonore i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 35
      Siste melding: 05-02-2006, 21:29
    5. Hvor fornøyd er du med barnehagen/dagmammaen?
      Av Sukkerrose i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 16
      Siste melding: 28-09-2005, 11:46

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine