+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 9 av 9

Diskusjon: Hårstell

Far til en prinsesse
    Gjest

Hårstell

Heihei alle der ute.

Ønsker bare å få litt råd fra dere der ute i en liten sak.
    Vi er da en liten familie på 3 som har det bra, men er litt uenige om noe; hårstell.
    Jeg er da en mann, som vil si grove, "skittne" fingre, driver med "manneting", som å mekke biler,maskiner etc, og er da maskulin, for å kalle det for noe. Da min samboer, og mor til en prinsesse på snart 4år, har et ønske/mening om at jeg skal børste håret til jenta før jeg leverer i bhg på morgenen, blir jeg litt satt ut.
    Ikke missforstå meg feil, at jeg ikke bryr meg, men ønsker rett og slett ikke å børste det lange håret hennes:/. Jeg føler at jeg har 0 kontroll på hva jeg gjør, og de gangene jeg har prøvd, ser håret ut som noe som har vært gjennom en tørketrommel, og attpåtil jentungen lei seg.

Mor sier jeg må bare øve meg, men det ligger ikke i min natur i det heletatt. Har jeg selv vært opptatt av utseendet, og forfengelighet, hadde det sikkert vært noe annet, men går stortsett i arbeidsbukse hele dagen, og har stadi noe å jobbe med, så er svart hele tiden.
    Det stritter bare meg imot å børste hår:/.
    Har liksom aldri hørt om andre heller som har/ikke har gjort det, så er vel individuelt, men for meg så er det en "dame" ting.

Ønsker ikke å diskutere slik:
    Dette skal du gjøre,etc,
    Men vil høre hva dere mener?

2.  
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    valkyrien sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Birkenes
    Meldinger
    320

Sv: Hårstell

Helt ærlig, her synes jeg du må ta deg sammen... Du trenger ikke ta helt avgårde med fletting og styling, men å dra en børste eller kam gjennom håret for å få bort floker og sovesveis er ikke rakettforskning.

Vi må alle gjøre ting som vi ikke synes noe om. Det er ikke gøy å vaske hus, rense sluk osv heller, men det er ting som må gjøres enten man vil eller ikke. Børste håret til barn er definitivt også en ting som må gjøres.

Og unnskyldningen om at du er maskulin må du lenger ut på landet med. Jeg skrur bil, jobber ute, blir skitten jeg også, men jeg evner å greie håret likevel.

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    guttem@mm@ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Helt øst i Norge
    Meldinger
    5,750

Dette synes jeg er en naturlig del av morgenstellet så lenge man er pappa til en prinsesse, så jeg er enig med fruen i huset, her må du bare trø til og øve øve øve!
    Lykkelige Guttem@mm@ med
    02 04 07 11

Uregistrert
    Gjest

Valkyrien:

Tror du tok ting litt for seriøst ang maskulinitet.
    Poenget mitt med hele greia var ikke en ynnskyldning, men et spørsmål, da jeg aldri ha hørt om noen som har, eller ikke har gjort dette. Men etter denne artikelen: http://www.rbnett.no/forbruker/article8227873.ece så er jeg ikke den eneste som "sliter". Og har vel ikke direkte med vil eller ikke vil, men igjenn, ønsker ikke å lage hele morgenen til en scene, da dette er en unarturlig ting for meg.

Gutten@mm@;
    Ja, er jo ikke uenig i det ene eller det andre, men er enig at øvelse gjør mester.

Generelt:
    Takker for innspill, og da vet jeg at iallefall 2% er enig med fruen, så her er det bare å trø til
    Men fant også andre som lurer:
    http://forum.babyverden.no/threads/n...hagen.1367592/

Tror at om du lar håret hennes være ugredd noen dager, og så får se de enorme flokene som lett kommer da, så endrer du mening. Det er til barnets beste å gre håret hver morgen, ferdig snakket. Og jeg mener; om du ikke klarer å gre hår, da er du virkelig så hjelpesløs at det er skremmende. Krever hun at du lager avanserte fletter kan jeg forstå deg, men forstår utifra innlegget ditt at det bare er snakk om å gre det.

Mirra og -08

Uregistrert
    Gjest

Takk for innspill, men tror dere tar dette feil.
    Virker som dere tror jeg ikke vil, og er hjelpeslaus.

Saken er at jenta vil ikke jeg skal gjøre dette,kun mor.
    Ser på div andre forum at andre fedre og mødre sliter med dette, og noen gjør det og noen ikke.
    Greit nok.http://forum.babyverden.no/threads/n...hagen.1367592/
    Men istedenfor å kritisere på en slik måte, kan dere jo heller komme med tips å triks på hvordan man kan gjøre dette til noe hyggelig. Balsamspray og god tid m/forsiktighet eg tydeligvis ikke svaret her, da dette er prøvd.

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    valkyrien sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Birkenes
    Meldinger
    320

Men hvem bestemmer hjemme hos dere? Er det dere foreldre, eller er det datteren deres? Så lenge det er du som skal levere i barnehagen så går jeg ut ifra at det er fordi moren går før på jobb eller lignende. Da er det enten deg eller jenta selv som må greie håret, punktum finale.

Her i huset vil ikke guttungen at jeg skal klippe neglene, eller pusse tennene, skulle jeg da liksom bare la være å pusse tenner på han de ukene faren jobber kveld? Nei, det er faktisk ikke barnet som bestemmer sånt...

Uregistrert
    Gjest

Om du sprayer med vann eller balsam spray før du grer, vil det nok bli enklere. Også en stor og god børste.
    Lykke til

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine