+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 3 av 3

Diskusjon: Barn som ikke vil legge seg.

  1. #1
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    geysirland sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    2,170
    Blogginnlegg
    62

    Barn som ikke vil legge seg.

    Jeg har en 5 åring og en 7 åring som ikke vil legge seg om kveldene. Jeg kjenner presset som mor at jeg ikke klarer å få dem i seng i rett tid. For ett år siden la jeg barna kl 20. Men det siste året har alt forandret seg. Nå må jeg sloss med å få 5 åringen i seng hver kveld. Kan godt legge seg kl 21 men holder det fort gående til kl 22.30. Vi er oppe igjen i 7.30 eller en dag med 6.30. Vi samsover da jeg har gitt opp å ha dem på rommene sine. Det blir bare tull og slossing og kamper om å få dem til å bli på rommene sine så jeg har gitt opp og sover sammen med dem så slipper jeg at de kommer midt på natta og når en fikk sove i senga mi skulle også den andre ellers ble det urettferdig. Jeg liker samsoving. Syns det er godt å ha dem rundt meg. Det som har funket til nå er at jeg legger meg samtidig eller før ungene for å få dem til å legge seg i hvertfall 5 åringen. Jenta er enklere for hun liker å kose med meg. Når jeg legger meg så kommer de fordi klarer ikke å være alene i ett rom for lenge uten at de kommer dit jeg er. Vet det er utenfor all oppdragelse. Men jeg er sliten for tiden.

  2.  
  3. #2

    Sv: Barn som ikke vil legge seg.

    Det har jo skjedd endel i livet til barna dine den siste tiden, så det kan nok være derfor de oppfører seg annerledes nå. Jeg ville nok gått tilbake til å legge de klokken 20 igjen, og prøvd det en stund for å se om det blir bedre etterhvert. Klokken 21 har de nok kanskje rukket å bli overtrøtte. Jeg hadde nok sittet inne hos dem til de sovner hvis det er det de trenger nå. Det er ikke bare enkelt for disse små å flytte lang vekk fra alt det kjente heller.
    Mirra og -08

  4. #3
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Barn som ikke vil legge seg.

    Jeg har ikke noe i mot samsoving.
    Her har ungene kommet til oss og vår seng hver natt, så og si, hele tiden.
    Det er klart at det ikke er helt etter boken, men pytt og, så lenge det funker og alle får sove, så synes jeg det er helt ok.
    Kommer nok den tiden da de sover i sine egne senger tenker jeg.
    Hovedsaken er at barna føler jeg trygge og harmoniske.
    En kamp om leggingen hver eneste kveld er slett ikke bra for hverken små eller store.
    Det mener nå jeg da.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Vil ikke legge seg 4,5 mnd
      Av Kitty80 i forum Søvn
      Svar: 5
      Siste melding: 12-10-2009, 19:47
    2. 1 1/2 år og vil ikke legge seg..
      Av Tidl. bruker i forum Lek, stimulering og oppdragelse
      Svar: 9
      Siste melding: 30-01-2007, 19:25
    3. hun vil ikke legge seg
      Av emmas mamma i forum Søvn
      Svar: 1
      Siste melding: 27-10-2005, 13:52
    4. Svar: 8
      Siste melding: 07-04-2005, 22:37
    5. Vil ikke legge seg
      Av BeSo i forum Søvn
      Svar: 3
      Siste melding: 07-06-2003, 01:40

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine