+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 5 av 5

Diskusjon: NAV

  1. #1

    NAV

    Heisann. håper noen her inne kan være behjelpelige med en ting.

    Jeg har blitt sammen med barnefaren igjen, og holder på å flytte inn sammen. jeg har da ringt inn til nav og sagt ifra og fikk beskjed om at jeg skulle ringe tilbake igjen da jeg hadde fått flyttet, for da avslutter de stødnadene mine (noe jeg skal gjøre selvsagt), men jeg går på skole og er ferdig i mai. og det er 95% sjanse på at jeg IKKE kommer ut i lærling, da det er veldig få plasser igjen og at de tar inn de som er yngre istedenfor voksne fra voksenopplæringen.

    Barnefaren har en jobb med en liten grei lønn, men han har hatt sine problemer og har inkasso og gjell, så HELE lønningen hans forsvinner til regningene hans, og da har vi kun stipendet mitt igjen å leve på, som ikke er så mye og som jeg ikke har så mye lengre.

    Har ikke jeg da krav på litt hjelp fra Nav da? finner ikke ut av så mye av å lete å lese på internett eller på Nav sine sider.

    Jeg er selvsagt på leting etter jobb allerede nå og håper stort på at jeg får meg en jobb så ungen vår kan få en fin start på livet sitt.. Men som folk flest vet, så er det veldig vanskelig å finne en fast jobb nå tildags. så da må man ty til hjelp av Nav viss en får det.

    Så det er jo dette jeg lurer på. Vil vi få hjelp av dem? lønner det seg at barnefaren blir med ned til nav men all gjell og inkasse regninger og Papirene på Lønna si?

    Håper virkelig noen kan gi meg noen gode svar her inne og helst ikke noen kvasse tilbakemeldinger da jeg sliter nok fra før.

  2.  
  3. #2
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Crayzie sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    1,309

    Sv: NAV

    Det letteste er nok å høre med Nav direkte. Vet ikke om du kanskje kan få noen form for dagpenger når du er ferdig med studiene og frem til du får lærlingeplass.
    Sander -05 og Casper -14

  4. #3

    Sv: NAV

    Dere har rett på sosialstøtte om dere ikke klarer å forsørge dere gjennom egne inntekter. Men ikke noe annet.

  5. #4
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: NAV

    Takk for svar. det hjeper lite å snakke med Nav, for dette er noe folk må vite godt fra før, tydeligvis. for nav sier ikke det man har krav på. har prøvd på dette før og for null informasjon og kun får i svar at man mister alt av penger.

    Ellers hadde jeg nok ikke spurt her inne om litt hjelp takk for svar hvertfall, hjelper lang vei.

  6. #5
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ariadne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Fredrikstad
    Meldinger
    4,582

    Sv: NAV

    De ekstra stønadene (for aleneforsørgere) stopper umiddelbart. Far må stoppe nedbetaling av gjeld så lenge han lever under namsmannens satser. De som skylder han penger har ikke rett til å kreve dette inn når en er i behov av sosialhjelp. Vil det likevel ikke være nok til å dekke utgifter er det sosialhjelps-sats som gjelder. ¨

    Du vil ha rett på halve husleia og livsopphold til deg på NAV, men ikke til barnet da det kan forsørges av far.
    Den heldige mammaen til lille store M f. sept. 06, lille O f. juli 11, og bittelille E f/d 25/03-10 i uke 19.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine