Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-05-2005, 23:56   #1
Medlem

Nilda sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 468
MP Rating: 0% (0)
Nilda er et navn alle kjenner.Nilda er et navn alle kjenner.Nilda er et navn alle kjenner.Nilda er et navn alle kjenner.Nilda er et navn alle kjenner.Nilda er et navn alle kjenner.Nilda er et navn alle kjenner.Nilda er et navn alle kjenner.Nilda er et navn alle kjenner.Nilda er et navn alle kjenner.Nilda er et navn alle kjenner.
2 mnd gammel baby vil ikke sove i senga

Jeg har ei lita jente på snart to mnd som det er nesten håpløst å få lagt. Noen kvelder er det kjempeenkelt å legge henne. Dette gjelder klokka ni som klokka ett. Da er det bare til å legge henne i vogga og gå ut. Hu sovner da ofte selv, uten hjelp av byssing og bæring.
De kveldene hu ikke vil sove, kan det ta fire timer å legge henne. Det hender at det tar lenger tid også. Og hu er trøtt. På fire timer er hu jo alt fra "vanlig" trøtt til overtrøtt. Hu har mye vondt i magen, så jeg skjønner jo at det er vanskelig å sove i utgangspunktet. Etter mye skrik og grin så sovner hu gjerne i armene mine. Etter en halv time med ordentlig soving på armen, prøver jeg å legge henne i vogga. Enten så våkner hu når jeg legger henne ned, eller så våkner hu etter to minutter. Så er det pån igjen. For hu gråter masse når hu begynner, og jeg vil ikke la henne ligge å bælhyle. Hadde det nå bare vært litt sutring for så å sove igjen..
Hu klarer jo å sovne selv noen kvelder så det kan jo ikke være der problemet ligger, eller hva? Og hu får vel ikke plutselig vondt i magen igjen akkurat i det jeg legger henne ned, når hu har sovi så godt i en halv time? Det er ikke enkelt for en førstegangsmamma å vite hva man skal gjøre. Er det noen som har noen tips?

Nilda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-05-2005, 00:14   #2
Æresmedlem

Nennemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,555
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: 2 mnd gammel baby vil ikke sove i senga

Hun har nok rett og slett behov for kroppskontakten. Når ungene har vært sånn har jeg sittet med dem på brystet jeg, rett og slett. Latt dem ligge på magen på mitt bryst og min mage sånn at de har fått maks kroppskontakt. Det har betydd noen netter i sofakroken for meg med lite søvn, men det var det som måtte til.

Nå skal sant sies at i hvert fall guttene har vært greie å legge, så de gangene de har sagt fra har jeg ikke vært i tvil om å ta dem opp med én gang.

Har du prøvd å legge henne i vogna i stedet for i senga? Den er vel mindre og "tettere" på en måte. Det kan tenkes at det føles tryggere og at du kan få henne til å sove der når hun er urolig, den kan du jo trille litt også.

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-05-2005, 00:14   #3
Supermedlem

Edla sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,026
Edla har mye å være stolt av.Edla har mye å være stolt av.Edla har mye å være stolt av.Edla har mye å være stolt av.Edla har mye å være stolt av.Edla har mye å være stolt av.Edla har mye å være stolt av.Edla har mye å være stolt av.Edla har mye å være stolt av.Edla har mye å være stolt av.Edla har mye å være stolt av.

Jeg har ikke noen tips mer en att kanske ta henne ut til sofaen, og legge henne godt pakka in i teppe helt intil deg slig at hu føler varmen og duften din uten att ligge oppå deg! Snuppa mi drive på på samme måte innemellom og vil kun sove oppå meg. Tror ikke de får akutt vonst i magen når vi legger dem ned, men de savner duften av mammaen sin og da blir jo også tryggheten borte... Men når jag lar henne ligge å hyle litt i sofaen intil meg samtidlig som jeg vugger og stryker henne over ryggen pleier det at gå bra at etterhvert flytte henne over til vugga!
Elliot 16. Juli 2007!
Edla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-05-2005, 21:44   #4
Supermedlem

Labbis sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Ålesund
Meldinger: 794
Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.

Jeg holdt også på slik, men ga meg ikke, og til slutt gikk det bra. Trodde vel det skulle være sånn jeg da Brukte mange lange kvelder og netter på dette, men han er mye bedre nå. Jeg pakket han inn i et helseteppe når jeg ammet, og la han med det rundt seg. Da fikk han med seg både varme og lukta av meg i senga. Tror han våknet av at det plutselig ble kaldt også.

Lykke til.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:22.