Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-04-2008, 21:07   #1
Veteranmedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Verdalen i rogaland
Meldinger: 4,992
MP Rating: 100% (1)
Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.
3 år og sover lite og sliter med å sovne..

Snuppa har alltid lagt seg i 19-tiden og sovet til 7-9 neste morgen, nå i den siste tiden styrer hun veldig og sengen virker ikke, så prøver hun vår seng og løper fram og tilbake og sovner til slutt i 21:30 tiden.. men våkner klokken 06:30-07:00

Hun er redd når det er vind ute, og derfor har hun fått høre lav musikk når hun skulle legge seg, det funket en stund når hun sovna til vanlig leggetid, sovna på 4-5 min, men nå hører hun vinden uansett og hun skal ha musikk på uansett.. og hun blir lei seg og redd hvis hun ikke får ha på musikk, så vi klarer ikke slutte med det

Jeg skal ha KS på mandag og er sliten høygravid og vond i bekkenet og når jeg har løpt opp og ned trappen 5-6 ganger på en kveld begynner tålmodigheten min å bli brukt opp..

Kan hun virkelig ikke trenge mer enn 9 timer søvn i døgnet? eller skal vi fortsette å legge henne i 19 tiden i håp om at dette er noe som går over.. hun virker ikke veldig trøtt heller

Må legge til at hun slutta frivillig med smokk for 2 uker siden og det var vel da dette hele begynnte.. fordelen er at hun ikke våkner og kommer inn til oss midt på natta som hun gjor når hun sov med smokk.. nå sover hun sammenhengende..
__________________

Hobbybloggen
Dolly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-04-2008, 19:11   #2
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,212
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: 3 år og sover lite og sliter med å sovne..

Gratulerer med Emma, Dolly. Så denne tråden litt for seint til å kunne hjelpe deg før lillesøster kom til verden.

Her kommer jeg med min standardstrofe igjen da... Hva med å sitte inne der? (jf søvntråden min?) Jeg tenker at da kan du slå to fluer i en smekk. Både kan dere få roet henne temmelig bra, og hun får sin alenetid med dere sånn at dere reduserer sjansen for sjalusi. Et viktig element for å unngå den verste sjalusien er å gi det eldre barnet helt alenetid.

Regner med dere er to på kvelden hjemme så dere kan ta en unge hver da? Ellers kan det også gå selv med to barn aleine, det gjorde jeg Krever bare litt mer planlegging.
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-04-2008, 22:18   #3
Medlem
 
Synnøve sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Hordaland
Meldinger: 456
MP Rating: 0% (0)
Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.Synnøve er fantastisk mot andre.
Sv: 3 år og sover lite og sliter med å sovne..

Lillesøster her sover som regel fra 20.30 til 06.30. Tidligare la ho seg kl 19, men etter me stilte klokka og det er lysare ute, kan eg bare glemma det. Nå sovner ho ofte etter storesøster. Eg har innsett at ho tydeligvis trenger mindre søvn no, med lyse kvelder, og legger ho i staden seinare for å slippa å ha ho flygande i dørane til langt på kveld.
__________________
Synnøve


Storesøster (nov- 02) Lillesøster (april- 05)
Synnøve er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-04-2008, 22:46   #4
Seniormedlem
 
E-78 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,692
MP Rating: 0% (0)
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: 3 år og sover lite og sliter med å sovne..

Slitsomt men min Mars 05 jente er likedann, slutta også m smokk for 1 ukes tid siden. Sluttet å sove på dagen i fjor sommer. Men sovner alt fra 19-21.30.
Sover til alt fra 7-9 neste dag. Har desverre ingen tips.
Mini her hører lydbok når hun er kommet i seng.
__________________
f.01 f.02 f.05

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:14.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com