Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-06-2008, 09:08   #1
Supermedlem
 
Lykkelig77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,348
MP Rating: 0% (0)
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Dette med å sovne selv..

Alva er 7,5 uker nå og jeg begynner så smått å tenke på dette med leggerutiner På dagtid sovner hun selv i vogna hvis vi triller. På kvelden/natten klarer hun kun å sovne med puppen min i munnen.. Vi har prøvd å legge henne i vår seng/sprinkelsenga/kurven når hun er god og mett men det ender alltid med hylskriking! Jeg bruker så mye tid på å ligge ved siden av henne med puppen ute at nå er jeg veldig klar for å få endret denne (u)vanen men jeg skønner ikke hvordan vi skal få det til..?

Vi har prøvd at pappa legger henne og jeg er i et annet rom men hun skriker noe forferdelig så det ender alltid med at jeg må legge henne uansett. Er hun rett å slett for liten enda? Jeg merker at hun har blitt tryggere den siste uken så jeg lurer litt på om jeg burde vente en uke eller to til før jeg for alvor begynner med leggerutiner. Hva mener dere? Noen tips? Smokk tar hun kun når hun selv ønsker og det er sjelden når hun er trøtt.
__________________
Lykkelig77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-06-2008, 09:34   #2
Seniormedlem
 
Reggius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,545
MP Rating: 0% (0)
Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dette med å sovne selv..

Jeg tror nok det er altfor tidlig. La det gå sin gang. Å ligge med puppen ute er en del av oppgaven som mamma og det er derfor du har permisjon
Selv om det kan virke litt overveldene nå, så vil du savne det snart!

Prøv heller å se det positive i at ho faktisk sovner ved puppen, at du har mat nok og at ho da får den nærheten ho trenger.

Selv har jeg latt Snuppa regulere seg selv, og fra tre mnd. sov ho i egen seng, sovnet dog ved puppen, ho sov hele natta, på eget rom. Dette falt seg naturlig da ho begynte å våkne av sambos snorking og jeg begynte å våkne av gryntene hennes.
Selvfølgelig har jeg hatt noen natteamminger og jeg har mått ligge på hennes rom en gang i blandt, men det kan jeg telle på to hender.

Lykke til!

MVH Reggius
__________________
Snuppa kom 5. mai 2007 og er seff. verdens fineste!
Reggius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-06-2008, 09:59   #3
Supermedlem
 
Lykkelig77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,348
MP Rating: 0% (0)
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dette med å sovne selv..

Sitat:
Opprinnelig postet av Reggius Vis post
Jeg tror nok det er altfor tidlig. La det gå sin gang. Å ligge med puppen ute er en del av oppgaven som mamma og det er derfor du har permisjon
Selv om det kan virke litt overveldene nå, så vil du savne det snart!

Prøv heller å se det positive i at ho faktisk sovner ved puppen, at du har mat nok og at ho da får den nærheten ho trenger.

Selv har jeg latt Snuppa regulere seg selv, og fra tre mnd. sov ho i egen seng, sovnet dog ved puppen, ho sov hele natta, på eget rom. Dette falt seg naturlig da ho begynte å våkne av sambos snorking og jeg begynte å våkne av gryntene hennes.
Selvfølgelig har jeg hatt noen natteamminger og jeg har mått ligge på hennes rom en gang i blandt, men det kan jeg telle på to hender.

Lykke til!

MVH Reggius
Jeg var på helsestasjonen med Alva igår og det var helsesøster som stresset så veldig med at jeg absolutt burde få in soverutinen allerede nå.. Det kom bare til å bli vanskeligere om jeg ventet mente hun

Det som plager meg mest er at samboern ikke får lagt henne til å sove (siden han ikke har pupp, hehe). Om litt må jeg være borte en kveld og han blir nødt til å gi mm på flaske og legge henne til å sove. Vi prøvde igår (etter at jeg puppet god natt) og det gikk heller dårlig.. Hun hylte til jeg kom med puppen. Jeg tørr ikke dra vekk hvis jeg ikke vet at hun finner roen med pappa
__________________
Lykkelig77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-06-2008, 11:29   #4
Supermedlem
 
suupaahGirl sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,173
MP Rating: 0% (0)
suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dette med å sovne selv..

hersens helsesøstre altså...enkelte er så flink til å presse meninger på folk.

Da Snuppa var mindre sovnet hun til puppen hver kveld, og hun sov til og med i senga vår. Altså, hun la seg i si seng, så tok vi henne over i vår seng når hun voknet for pupp.

Vi fikk høre det så ørene flagret av enkelte: "Nå har dere ødelagt rutinen", "Dere får henne ALDRI til å sovne selv i si ega seng" bla bla blaaaa. Jeg valgte å følge vår metode å drite i alle kommentarer utenfor. Jeg klarte ikke skrikekurer på en baby på 3-4 mnd liksom. NO WAY!

Da vi følte E var stor nok og vi følte vi kjente gråtingen hennes, bestemte vi oss for at NÅ var tiden inne for å lære henne å sovne selv.
Vi tok en ferber light (gikk aldri ut av rommet, var der hele tiden...men ga henne ingen oppmerksomhet). 3 kvelden sovnet hun av seg selv og har gjort det siden (hun er nå 1,5 år).

Konklusjonen er at dere må gjøre det DERE føler er rett, ikkje hva HS sier eller mener. Ting kommer etterhvert, det er helt sikkert! Barnet deres er jo temmelig lite enda da, så pupping til kvelds er jo ikke så unaturlig da

Lykke til
__________________
14.01.07
suupaahGirl er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-06-2008, 11:34   #5
Veteranmedlem
 
Phoeebee sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Hillbillyhelvete
Meldinger: 3,499
MP Rating: 0% (0)
Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dette med å sovne selv..

Å forsøke å legge til samme tid hver kveld går an ved syv uker, så lenge det ikke er et nederlag om ungen våkner etter en time og er strålende blid. :erfart: Jeg leste et sted at den beste måten å starte en rutinebygging på, er å starte dagen til samme tid hver dag. Her har vi vekkerklokken på syv, og så ammer vi og koser litt i sengen frem til ca halv åtte før vi står opp og steller oss.

Leo er nå nesten tre måneder, og nå begynner vi å merke et mønster i døgnrytmen. Ikke stress, hun er så liten enda.
__________________
Phoeebee er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-06-2008, 12:15   #6
Supermedlem
 
Lykkelig77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,348
MP Rating: 0% (0)
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dette med å sovne selv..

Tusen takk for fornuftige svar Jeg føler også at hun er for liten enda men alle rundt meg (svigermor, HS osv.) stresser med leggerutiner Det eneste som plager meg er som sagt at samboern ikke får til å legge henne og det kan bli nødvendig ganske snart ettersom jeg må reise bort en dag.. Men hva jeg vi da når jeg MÅ reise bort? Samboern får bare gi henne nattamat i flaske og så får det gå som det går Huff, jeg gruer meg..
__________________
Lykkelig77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-06-2008, 13:02   #7
VIP-Medlem
 
silkepels sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,286
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dette med å sovne selv..

Personlig så tror jeg dette med leggerutiner er veldig individuelt for hvert barn. Silvia som nå er to måneder, har ligget i egen seng (uten pupp i munn) helt fra hun var født. I starten la hun seg kl 24 og sov til 06, men leggetiden har stadig krøpet nedover. Nå legger hun seg kl 20, og sover til 0330. Da får hun pupp, og sover til 0730.

Nå skal det sies at snuppa mi tar sutt, men den detter ut av munnen med en gang hun sovner.

Dette går seg nok til etterhvert skal du se
__________________
silkepels - mamma til 04.12.06 og 28.03.08 .en gang i 2009

.........................
silkepels er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2008, 10:16   #8
Supermedlem
 
Lykkelig77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,348
MP Rating: 0% (0)
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dette med å sovne selv..

Sitat:
Opprinnelig postet av silkepels Vis post
Personlig så tror jeg dette med leggerutiner er veldig individuelt for hvert barn. Silvia som nå er to måneder, har ligget i egen seng (uten pupp i munn) helt fra hun var født. I starten la hun seg kl 24 og sov til 06, men leggetiden har stadig krøpet nedover. Nå legger hun seg kl 20, og sover til 0330. Da får hun pupp, og sover til 0730.

Nå skal det sies at snuppa mi tar sutt, men den detter ut av munnen med en gang hun sovner.

Dette går seg nok til etterhvert skal du se
Jada, det går seg nok til Skulle bare ønske jeg kunne få litt mere tid for meg selv og samboern på kvelden
__________________
Lykkelig77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2008, 10:26   #9
Veteranmedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Verdalen i rogaland
Meldinger: 4,992
MP Rating: 100% (1)
Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dette med å sovne selv..

Storesøster var som jenta di lykkelig, hun trengte mye nærhet og mye kos.. vi begynnte ikke med leggerutiner på henne før hun var 6 mnd.. da gikk det litt for langt og hun sov veldig lite i lag med oss, men fant ikke roen selv.. tok da en slags ferber bare veldig mild og hun sov i egen seng uten en lyd etter 3 dager..

Å bruke ferber light vil si at vi la henne i sin seng og gikk inn hvert minutt og sa det var natt og hun måtte sove.. det tok 40 min første natten 15 minutt andre natten og 2 min tredje natten før hun sov, og da var hun ikke redd sin egen seng lengre..

Her får emma også kjøre sitt eget løp frem til det går utover hennes egen søvn og humør.. hun er jo bare en baby

hun sovner alltid ved puppen, enten det er at jeg pupper henne nede og legger henne i vogna, da bærer jeg henne opp i sengen hennes når vi legge oss, og hvis hun vil ha mat når jeg legger meg ammer jeg mens jeg sover og hun sover hele natten i vår seng..

Med storesøster brukte jeg så mye energi og krefter på å prøve å få henne over i egen seng og soverutiner at jeg ikke fikk nyte all den kosen med en baby som vil sove inntil mamma med puppen i munnen.
__________________

Hobbybloggen
Dolly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2008, 10:37   #10
Veteranmedlem
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,319
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dette med å sovne selv..

Sitat:
Opprinnelig postet av Phoeebee Vis post
Å forsøke å legge til samme tid hver kveld går an ved syv uker, så lenge det ikke er et nederlag om ungen våkner etter en time og er strålende blid. :erfart: Jeg leste et sted at den beste måten å starte en rutinebygging på, er å starte dagen til samme tid hver dag. Her har vi vekkerklokken på syv, og så ammer vi og koser litt i sengen frem til ca halv åtte før vi står opp og steller oss.

Leo er nå nesten tre måneder, og nå begynner vi å merke et mønster i døgnrytmen. Ikke stress, hun er så liten enda.

når begynte dere med å starte dagen slik? hvor gammel var han?

er litt spent på hvordan dette vil gå til høsten, da småen vil være max 1 mnd når jeg blir nødt å begynne å følge snuppa i barnehagen igjen osv.. er jo alene...
__________________
Alene med: -2003 og

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:40.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com