Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-03-2008, 22:50   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 13
MP Rating: 0% (0)
maja78 er en ukjent størrelse akkurat nå.
Hvordan sovne uten skrikekur når poden nettopp har lært seg å stå i senga

Vesleguten min på snart åtte månadar har så langt fått "spesialbehandling" når han skal leggje seg på kveldane. Med det meinar eg at me ofte har site saman med han til han sovnar og kanskje lege saman med han i senga vår. Dette har vore enklast i samband med ferie og reiser (som skjer stadig vekk med besteforeldra i andre kantar av landet). Han viste også tidleg at han ikkje var fornøgd med å verte lagt ned i senga og forleten aleine i rommet. Har prøvd eit par kveldar med halvhjerta "Ferbermetode", men me har då komme fram til at me heller vil sitje saman med han. Heilt til no... Hadde vore fint å gjere han trygg på leggjesituasjonen utan å måtte sitje hjå han. Likar ikkje skrikekurar. Håpar å få det til no ETTER vinterferie men FØR påskeferie (puh). I tillegg er ei ny utfordring kome, han er byrja å reise seg. I kveld ville han stå og stå og stå i senga si... Løftar seg stolt opp, men kjem seg ikkje ned igjen og hyyyler til me kjem inn. Stakkars, han som aldri skrik ellers.

Nokon som kjenner seg igjen og som kan hjelpe oss??
maja78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2008, 23:02   #2
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan sovne uten skrikekur når poden nettopp har lært seg å stå i senga

Lillesøster her reiser seg også til den store gullmedalje.
Så lenge jeg står ved sengekanten, så reiser hun seg ikke like ofte.
Setter jeg meg i vår seng, reiser hun seg med en gang.
Går jeg ut, reiser hun seg med en gang, og er RASENDE.
Hun har såvidt begynt å komme seg ned igjen fra stående, men det er sjelden hun gjør det.

Så lenge hun blir så lei seg når vi går ut, så har vi stort sett vært der med henne.
Hun har reist seg, vi har lagt henne ned, uten å si noe. Om og om igjen.
Veldig slitsomt i grunn, så jeg abonnerer her for å se om kanskje vi også får noen tips.

Man får kjøpt en sånn pose da, som skal forhindre at barnet reiser seg, er det ikke så?
Aldri prøvd den, eller satt meg inn i hvordan den virker. Men kanskje det er noe for dere.
Gammel 02-03-2008, 23:07   #3
Supermedlem

severini sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Telemark
Meldinger: 1,088
severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.

Sønnen min hadde også en slik periode da han var rundt 8 mnd. Hadde lært seg å reise seg opp i senga, og det var jo SÅ gøy. Har ikke noen gode tips, men trøster med at det går over etterhvert....
Gammel 02-03-2008, 23:11   #4
Veteranmedlem

Svellen sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,878
MP Rating: 100% (1)
Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.

Slik har/er alle mine 3. Løsningen ble nattpose med stropper til de to største. Stroppet dem fast i sengen, og da fant de roen og sovnet fort. Sistemann ligger i nattpose uten stropper, for han reiser seg som regel ikke med posen på.

Nattposen er også fin for dem som sparker dynen av seg, da fryser de ikke og man slipper å sjekke dynen flere ganger om natten.

Glemte å si at jeg løsnet stroppen under sengen etter at barna hadde sovnet, slik at de fikk snu seg slik de ville i løpet av natten.
mars-07
Svellen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2008, 23:15   #5
Veteranmedlem

Svellen sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,878
Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.

Her er en pose uten stropper: http://www.going.no/asp/webshop_vare...dergruppeID=55

Slike poser har de mange av på Barnas Hus og andre barneutstyrebutikker.
mars-07
Svellen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2008, 23:21   #6
Juniormedlem

Takk for svar alle saman... Eg skal kjenne på kva me gjer. Om det blir nattpose eller å sitje ved senga så lenge denne perioden varar. Han elskar å leggje seg i vogna på dagtid og då er han "stroppa" fast, så kanskje dette med nattpose er ein god idè. Uansett er det ein dårleg kombinasjon å setje i gang med skrikekur eller andre "sovne-inn-metodar" samstundes som han har fått det føre seg at han skal røyse seg opp, det forstod eg i kveld i alle fall. Og så har me som regel ikkje så dårleg tid at me ikkje kan sitje saman med han.

Godt å høyre at det berre er ein periode.
Gammel 02-03-2008, 23:35   #7
Supermedlem

Linka1 sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 713
Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.

Jeg har ingen gode råd til deg, men ser du har fått noen allerede. Ville bare si at jeg synes det er så bra å se noen som bruker nynorsk skriftspråk! Er så utrolig flott og "klinger" så godt i ørene mine når jeg leser innleggene dine. Hvor kommer du fra, forresten?
Nå kan ikke jeg dialekter eller nynorsk så godt at jeg kan si om du skriver på din egen dialekt eller "ordentlig" nynorsk, men feiende flott er det uansett .
Gammel 02-03-2008, 23:48   #8
Juniormedlem

takkar og bukkar
Gammel 03-03-2008, 08:28   #9
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,474
Blogginnlegg: 42
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.

vi har samme problemet, og jeg gikk til innkjøpt av seler (slik man egentlig bruker på vogn som ekstrasele) og stroppet henne fast..og ting har blitt myyyye bedre for både barn og mor... Hun sovner mye fortere nå og når hun har sovnet, løsner jeg selen

Velkommen til Upsis verden

Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2008, 10:31   #10
Juniormedlem

I natt dreiv me på i ein time med "kampen vår". Han står opp og eg legg han ned igjen, utallige ganger. Heldigvis utan så mykje skriking, men litt styrete er det jo. Før kunne han liggje og pludre i senga si og sovna alltid til slutt. Me la han på eige rom for at me ikkje skulle vakna av han. Men flytta han attende til oss for å kunne følgje med no når han styrar slik (i tillegg til at me sakna han ). Men, men...

Kanskje sele er tingen. Men noko i meg strittar imot. Hugsar sjølv at eg løyste veslebror min ut av selen hans då han var liten. Og at eg har sa til meg sjølv at eg ikkje skulle bruke det til mine ungar. Men i natt ynskja eg at eg hadde hatt ein sele.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:01.