Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-10-2008, 17:18   #1
Veteranmedlem
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,319
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
Hvordan vende en 2 mnd gammel baby til å sove for seg selv på dagtid.

Nettene går forholdsvis greit nå, men dagene blir slit fordi han sover mye bedre PÅ meg enn alene. så vil jeg ha litt fred å ro så må jeg ha han på meg. legger jeg han fra meg våkner han som oftest innen 10 min.
han har lite kollikk nå etter 4 behandlinger og han er blid og god, men han vil bare sove på meg. legge han i vognen kan jeg bare glemme. sovne av seg selv i sengen gjør han bare om kvelden og natten, pleier å snike han ned på sofaen på et pledd men som oftest sover han bare noen minutter til da.. noen ganger kan han fleske til og sove et par timer alene, men det er sjelden..

prøvde å ha vognbaggen stående i stuen i dag og legge han i hver gang han sovnet, skulle sove, men det var jo et proskjekt..

Hvorda kan jeg vende han til dette da? snuppa var ikke så klengete som oskar. hun bare trillet jeg i søvn i vognen og der kunne hun sove.. som oftest..
__________________
Alene med: -2003 og

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 09:28   #2
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 74
MP Rating: 0% (0)
Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.
Sv: Hvordan vende en 2 mnd gammel baby til å sove for seg selv på dagtid.

Tja, min lillemann på 4 mnd sover fremdeles ikke på dagtid uten innsats fra meg. Men jeg vennet han i alle fall til lå ligge i vogna mens jeg rugger eller går tur, i steden for på meg hele tiden. Det hjelper litt.
Linux er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 09:39   #3
Supermedlem
 
strax sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 766
MP Rating: 0% (0)
strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan vende en 2 mnd gammel baby til å sove for seg selv på dagtid.

lage "hi" da blir det lunt og trygt....

prøve å "svøpe" han i ett teppe? da blir det trangt og trygt... rull ett mykt håndklede til en "pølse" legg det i en halvsirkel rundt hodet til babyen sånn at det er en kant han kan stikke nesen inn i.... koseklut er også supert. min lille må ha den over ansiktet for å sovne. så tar jeg den bort fra nesen når han er sovnet.....

vi hadde også en som helst ville sove på oss.... vi begynte med å øve på å sovne selv da han var 3 mnd...da gikk det ett par uker, så var det bare å legge han ned....
__________________
Lille mann 17.11.07
strax er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 11:08   #4
Veteranmedlem
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,319
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan vende en 2 mnd gammel baby til å sove for seg selv på dagtid.

da får vi prøve litt hi i dag-.. kosekluter er han veldig glad i..
__________________
Alene med: -2003 og

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 22:12   #5
Supermedlem
 
heldiggrisen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Solbergelva
Meldinger: 885
MP Rating: 0% (0)
heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan vende en 2 mnd gammel baby til å sove for seg selv på dagtid.

Mellomste her sovna godt foran oppvaskmaskinen
__________________
Mamma`n til

02 05 06

heldiggrisen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 22:53   #6
Supermedlem
 
Klemmen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 862
MP Rating: 0% (0)
Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan vende en 2 mnd gammel baby til å sove for seg selv på dagtid.

Jeg har jo også en liten kosegutt, som vil sovne i armene til mor, med puppen i munnen, det er jo tross alt smokken hans. Og han ville ha varme!Så han våknet i det jeg la han fra meg.
Men nå legger jeg han på en dyne, og så legger jeg han til brystet. Når han da sovner, og jeg legger han i korgen, så mister han ikke varmen, og jeg legger en liten bamse under dynen ved ansiktet, slik at han har varmen i ansiktet også. Dette har funket så bare fytterakkern på oss altså.
Og flyttebevegelsene merkes ikke så godt heller når han ligger i dynen, for da har han jo litt støtte.
Om dagen legger jeg bare et pledd over han, men om natten har han også en dyne over seg.
__________________

Storesøster 04
Lillebror 08
Klemmen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2008, 11:56   #7
Medlem
 
Cassandra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Helgelandskysten
Meldinger: 450
MP Rating: 0% (0)
Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan vende en 2 mnd gammel baby til å sove for seg selv på dagtid.

Var det ikke din lille tass som foretrekker å sove på magen? Har du fått tak i pustealarm? Mener den også kan brukes i vogna.
__________________
Hilsen Cassandra og Storesøster mars 2004 + Lillesøster 02.12.06
Cassandra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2008, 12:19   #8
Veteranmedlem
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,319
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan vende en 2 mnd gammel baby til å sove for seg selv på dagtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Cassandra Vis post
Var det ikke din lille tass som foretrekker å sove på magen? Har du fått tak i pustealarm? Mener den også kan brukes i vogna.
det går greit nå.. tok inn baggen til brio vognen og satt den i stuen og nå har han sovet to lange økter der med en gasklut i hendene.. lille raringen.. han må fortsatt først sovne på meg før jeg legger han ned men det får vi ta etterhvert takk for tips allesammen..

han sover på magen ja.
__________________
Alene med: -2003 og

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2008, 12:32   #9
Medlem
 
Cassandra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Helgelandskysten
Meldinger: 450
MP Rating: 0% (0)
Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan vende en 2 mnd gammel baby til å sove for seg selv på dagtid.

Bra at det ordner seg da. Ikke greit for ham heller å ikke få skikkelig søvn kan jeg tenke meg.
__________________
Hilsen Cassandra og Storesøster mars 2004 + Lillesøster 02.12.06
Cassandra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-10-2008, 11:31   #10
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 10
MP Rating: 0% (0)
smurfefan er et navn alle kjenner.smurfefan er et navn alle kjenner.smurfefan er et navn alle kjenner.smurfefan er et navn alle kjenner.smurfefan er et navn alle kjenner.smurfefan er et navn alle kjenner.smurfefan er et navn alle kjenner.smurfefan er et navn alle kjenner.smurfefan er et navn alle kjenner.smurfefan er et navn alle kjenner.smurfefan er et navn alle kjenner.
Sv: Hvordan vende en 2 mnd gammel baby til å sove for seg selv på dagtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av strax Vis post
lage "hi" da blir det lunt og trygt....

prøve å "svøpe" han i ett teppe? da blir det trangt og trygt... rull ett mykt håndklede til en "pølse" legg det i en halvsirkel rundt hodet til babyen sånn at det er en kant han kan stikke nesen inn i.... koseklut er også supert. min lille må ha den over ansiktet for å sovne. så tar jeg den bort fra nesen når han er sovnet.....

vi hadde også en som helst ville sove på oss.... vi begynte med å øve på å sovne selv da han var 3 mnd...da gikk det ett par uker, så var det bare å legge han ned....
her i huset er det også en som bare gråter når han legges i vugge eller bag for dagsoving!!! og han sutrer lenge etter jeg har tatt han opp også for han er så trøtt så trøtt....

bare lurte på...hvordan øvde dere for at han skulle sove selv?? jeg syns det er så fælt med gråtingen og blir nesten gal i hodet av at han aldri finner roen på noen måte!
smurfefan er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:19.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com