Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-08-2008, 12:26   #1
Supermedlem

Dionne sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 589
MP Rating: 0% (0)
Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.
jente 16mnd kommer inn om natta - ny baby...

Hei.
har ei frøken på 16 mnd som sov på samme soverom som oss fra hun var født til nå i juli, da flyttet vi og fikk større hus og snuppa ble overført til eget soverom. Hun legger seg fint der på kvelden.
Men på natten bruker hun å våkne og da nytter det ikke å legge henne ned i sin seng igjen, så av all enkelhet tar vi henne inn til oss når hun våkner og der sovner hun videre.
men nå i oktober kommer det en ny baby, og denne vil jo dele soverom med oss den første tiden. så mitt spm er hvordan jeg skal gjøre det mtp snuppa.
Skal jeg ta den "harde" veien og avvenne henne med og komme inn til oss om natten, og hvordan evt gjør jeg det?
hun sover veldig lett, og våkner uansett hvor mye man prøver å liste seg ut av sengen, tenker det blir vanskelig når man har en baby som våkner om natten og vil ha mat...
I tillegg er jeg alene med barna i ukedagene, sambo jobber borte, og er kun hjemme i helgene.
Noen tips over forberedelser jeg kan gjøre før babyen kommer?
noen råd?
Gammel 25-08-2008, 12:46   #2
Veteranmedlem

neet sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,207
neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: jente 16mnd kommer inn om natta - ny baby...

Noen syntes det er veldig greit å ha en madrass på gulvet foran sengen. Da får hun sove der, og det blir en slags overgang før man etterhvert i større grad går inn igjen i egen seng.
Gammel 25-08-2008, 13:14   #3
Supermedlem

rødtopp sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,105
rødtopp har mye å være stolt av.rødtopp har mye å være stolt av.rødtopp har mye å være stolt av.rødtopp har mye å være stolt av.rødtopp har mye å være stolt av.rødtopp har mye å være stolt av.rødtopp har mye å være stolt av.rødtopp har mye å være stolt av.rødtopp har mye å være stolt av.rødtopp har mye å være stolt av.rødtopp har mye å være stolt av.

Jeg ville ha bestemte meg for nå hvilken løsning som er best når du får baby (2 barn på rommet, at storesøster sover på eget rom osv), og innført det med en gang.

Også har jeg erfart at det man egentlig syns er det lureste ikke alltid er gjennomførbart når man har to små som krever sitt i tillegg til foreldres søvnmangel...
Gammel 25-08-2008, 13:56   #4
Supermedlem

xJuliane sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Meldinger: 671
xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.

Støtter forslaget om madrass på gulvet... Og ta det litt som det kommer...Ikke alltid lett å planlegge slike ting..
T. 30.mai
xJuliane er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 14:02   #5
Supermedlem

Rosin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 828
Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.

Hva med madrass på gulvet inne på eldste sitt rom, så kan en av dere legge dere inn til henne en stund hvis hun våkner om natten.

Tror jeg ville prøvd å holde fast på å ha største på eget rom nå som dere får en til, det kan bli livlig på nettene med to små inne hos dere hvis begge våkner til forskjellige tider og gjerne også vekker hverandre i samme slengen...

+ + des -06
Rosin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:11.