Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-03-2008, 23:05   #1
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 52
MP Rating: 0% (0)
Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.
Question La barnet skrike.....

Vi sliter litt med innsovningen på lille gull-jenta vår. HUn kan være stuptrett, men vil ikke/klarer ikke finne søvnen selv på kvelden.. Hun finner søvnen i vognen på dagtid etter litt pludring e.l. Men til nå har vi gravd vår egen grav til nå bl.a. med å bysse henne i søvn for natta...
For dersom hun våkner når vi har lagt henne , gråter hun, mer og mer (har prøvd å vente litt, la henner gråte litt), men hun blir illsint og ender med vi tar henne for å trøste Da roer hun seg jo...(hun har fast leggerutine, er mett, tørr bleie, ikke syk eller vondt i magen, eller varmt eller kaldt osv og trygg og god med masse kjærlighet har hun Det står det ikke på ihvertfall). Men vi tenker hun lærer at vi tar henne tilslutt samme hvor mye hun skriker... Men hvor mye kan disse små skjønne knøttene gråte før det blir skadelig liksom...?Har hørt om Ferber-metoden eller hva det var, men vi har liksom ikke lyst å la henne gråte seg rød i toppen heller liksom... Er jo så sårt å høre... Men vi vet jo hun ikke har det vondt eller noe, er nok bare kontaktsøkende eller bare vil være oppe å "leke" hele døgnet.. Noen gode råd anyone?
__________________
MetalPus
Lilla prinsessa vår kom endelig den 18.des. etter 18 dgr på overtid....



Metalpus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-03-2008, 23:35   #2
VIP-Medlem
 
Lykketrollet_ sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
MP Rating: 0% (0)
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: La barnet skrike.....

Denne siden er også veldig fin.


Ellers er hun bare 3 mnd. Jeg ville aldri latt en så liten baby ligge å skrike.
Hun er enda liten og trenger all den nærheten hun kan få.


Kanskje hun burde legges litt tidligere?
Vi merket ved lillesøster at om hun ble lagt overtrøtt, så våknet hun og var hysterisk på kvelden.
Vi måtte også veldig tidlig begrense dagsovingen hennes.
Er fortsatt slik at om ting ikke går i rutiner, så blir kveldene slitsomme.
__________________
Storesøster 05 - Lillesøster 07
Min kamp mot kreften Jeg er blitt frisk!

Sist endret av Lykketrollet_; 23-03-2008 kl 23:37.
Lykketrollet_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-03-2008, 09:09   #3
Veteranmedlem
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,319
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: La barnet skrike.....

Jeg har ingen råd-linker til deg men jeg ville bare si at snuppa di er jo bare 3 små mnd. Ingen så små barn må ligge og skrike lenge for å sovne.. det er litt vel brutalt... syns godt dere kan bysse litt i søvn når hun er så liten.
__________________
Alene med: -2003 og

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-03-2008, 10:44   #4
Veteranmedlem
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,231
MP Rating: 0% (0)
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: La barnet skrike.....

Det at hun roer seg når dere tar henne opp er jo et tydelig tegn på at det er kroppskontakt og nærhet hun trenger for å sovne. Ikke ta dette fra henne, det som kan skje da er at hun bare blir veldig utrygg og får skikkelig skrekk for å legge seg og sove. Ved å la barnet gråte så mye så lærer man det at senga er en utrygg plass..DA kan man snakke om å grave sin egen grav.
Gjør det som skal til for at hun sovner trygg og god, om det er det byssing, stryking, kosing osv. Hun er helt ny i denne verden og fortjener kun det beste!

Dere gjør ikke noe galt ved å bysse henne, ikke hør på gamle tanter og svigermødre Det er barnet dere skal lytte til.
__________________
Maxi ~ Feb.02
Mini ~ Feb.07
Koser oss med amming både natt og dag
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-03-2008, 10:51   #5
Medlem
 
Hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bodø
Meldinger: 389
MP Rating: 100% (5)
Hildeje har mye å være stolt av.Hildeje har mye å være stolt av.Hildeje har mye å være stolt av.Hildeje har mye å være stolt av.Hildeje har mye å være stolt av.Hildeje har mye å være stolt av.Hildeje har mye å være stolt av.Hildeje har mye å være stolt av.Hildeje har mye å være stolt av.Hildeje har mye å være stolt av.Hildeje har mye å være stolt av.
Sv: La barnet skrike.....

Mange barn har masse behov for kroppskontakt og nærhet
en annen ting dere kan tenke på er at i vognen ligger de som regen lunt og godt, godt innballa i poser, og vognene er som regel "trangere" enn senga og føles mere trygt. Du han ta et badelaken å rulle som en pølse som du legger i en halvsirkel sånn at når du legger henne så ligger hun med hodet nært håndduken og har den ned langs armene på begge sider. da blir plutselig sengen mindre
Ellers så synes jeg hun er liten til å ligge å gråte - prøv heller å fokusere på trygghet så går det lettere senere
Lykke til
__________________
William født 26 August 2007


Hildeje er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-03-2008, 11:09   #6
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 52
MP Rating: 0% (0)
Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.Metalpus er som en lysfontene.
Sv: La barnet skrike.....

Sitat:
Opprinnelig postet av SpetakkelRandi Vis post
Jeg har ingen råd-linker til deg men jeg ville bare si at snuppa di er jo bare 3 små mnd. Ingen så små barn må ligge og skrike lenge for å sovne.. det er litt vel brutalt... syns godt dere kan bysse litt i søvn når hun er så liten.
Synes også dette er brutalt..Vi klarer/vil ikke la henne gråte i mer enn et halvt minutt eller noe... Så vi får nok bare fortsette med rutinene og ta henne opp... Ting går seg vell til etterhvert..
(hun har forresten alltid hatt to opprullede håndklær oppi vugga slik det skulle føles trangt og godt )
Takk for svar alle. *klem*
__________________
MetalPus
Lilla prinsessa vår kom endelig den 18.des. etter 18 dgr på overtid....



Metalpus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-03-2008, 21:18   #7
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,206
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: La barnet skrike.....

Barnet er bare 3 mnd. Ferbers er ikke noe for barn på 3 mnd. Han satt selv en grense på 6 mnd. Er selv ingen motstander av Ferbers, men mener også at ting ofte kan løses på andre måter.
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2008, 14:26   #8
Juniormedlem
 
gossip girl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 3
MP Rating: 0% (0)
gossip girl er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: La barnet skrike.....

Barna skal lære å sovne selv fra 3-6 mnd alder.. Det er absolutt det beste for foreldrene & barnet. Det er mye lettere for den lille å sovne igjen hvis det våkner senere på kvelden/natta hvis han har sovna selv tidligere
Man trenger ikke bruke noe "hard/streng" metode ...

Her begynte vi så smått igår med at lillemann skulle sovne selv, det ble endel skrik, men da tok vi opp,roa ned & la ham i sengen igjen. Holdt på sånn en stund, men han sovna etterhvert og sov seks en halv time


Minien her og ble forresten født 18. desember
gossip girl er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2008, 14:55   #9
Seniormedlem
 
Frysh sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,034
MP Rating: 0% (0)
Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: La barnet skrike.....

Sitat:
Opprinnelig postet av gossip girl Vis post
Barna skal lære å sovne selv fra 3-6 mnd alder.. Det er absolutt det beste for foreldrene & barnet. Det er mye lettere for den lille å sovne igjen hvis det våkner senere på kvelden/natta hvis han har sovna selv tidligere
Man trenger ikke bruke noe "hard/streng" metode ...

Her begynte vi så smått igår med at lillemann skulle sovne selv, det ble endel skrik, men da tok vi opp,roa ned & la ham i sengen igjen. Holdt på sånn en stund, men han sovna etterhvert og sov seks en halv time


Minien her og ble forresten født 18. desember
Skal lære å sovne selv?
Det var da en veldig bastant mening du kom med,noen barn(jeg vil si alle) trenger mye kroppskontakt når de er små og får det best hvis de bysses eller koses med når de skal sove.

Det er virkelig ikke nødvendig å la en så liten baby skrike seg i søvn,det er ingen fasit/eller regel på når barna bør ha lært seg å sovne selv.


HI: Du gjør ingenting galt i å la barnet ditt få mye kos eller at det blir bysset.
__________________
"Det skal jaggu værra fint,sa kjærringa å dreit i et cocktailglass!"
Frysh er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2008, 15:34   #10
Veteranmedlem
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,319
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: La barnet skrike.....

Sitat:
Opprinnelig postet av gossip girl Vis post
Barna skal lære å sovne selv fra 3-6 mnd alder.. Det er absolutt det beste for foreldrene & barnet. Det er mye lettere for den lille å sovne igjen hvis det våkner senere på kvelden/natta hvis han har sovna selv tidligere
Man trenger ikke bruke noe "hard/streng" metode ...

Her begynte vi så smått igår med at lillemann skulle sovne selv, det ble endel skrik, men da tok vi opp,roa ned & la ham i sengen igjen. Holdt på sånn en stund, men han sovna etterhvert og sov seks en halv time


Minien her og ble forresten født 18. desember
jeg er faktisk enig i mye her. når ungene er 3-6 mnd er de fleste åpne for å begynne å få rutiner på kveldstid. Min viste tegn til dette da hun var 3-4 mnd og da fulgte jeg tegnene hennes og begynte å legge henne i 19.30 tiden og sånn har det vært siden da.
Det går fint ann å lære ungene dette på en god, kjærlig måte.
__________________
Alene med: -2003 og

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:05.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com