Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-03-2008, 21:00   #1
Supermedlem
 
Mylian sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 564
MP Rating: 0% (0)
Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.
Min 5 mnd. gamle sønn bruker meg som smokk, og får ikke sove uten puppen.

Vår yngste sønn er 5 mnd. gammel, og vi sliter med å få han til å sove om kvelden. Vi har tidligere klart å få han til å sovne ved å trille han i vognen, men nå fungerer det ikke lengre. Han sovner kun ved puppen, og må også legges til hver gang han våkner, som er 1. gang etter 10-20 min, deretter hver 1-2 time til vi legge oss. Vi samsover, derfor sovner han veldig greit når jeg legger meg.
Han tar heller ikke smokk. Har veldig lyst til å få til en fin rutine på kveldene, men dette sliter vi altså med. Vi forsøker å trille han i søvn, men han skriker så han hikster, og det er grusomt å høre på. Han sovner som sagt ved puppen, men våkner gjerne i det jeg legger han fra meg og da er det "på'an igjen". Dette kan være ganske slitsomt, spesielt de kveldene hvor jeg ikke har armene frie før klokken er over 22.

Noen som har noen gode råd til hvordan jeg skal få han til å sovne uten meg som smokk?
__________________
Lillegutt 2006
og
lillebror 2007

Kjære lille gutten min, kom og rekk meg hånden din. Ingen er det i verden her, som holder av deg som jeg...
Lykkens solskinn, livets glede
gid jeg kunne dem alltid sprede,over hele din fremtids vei
min elskede lillegutt...
Mylian er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-03-2008, 21:34   #2
Medlem
 
furia sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 244
MP Rating: 0% (0)
furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.
Sv: Min 5 mnd. gamle sønn bruker meg som smokk, og får ikke sove uten puppen.

først og fremst, skjønner akkurat hvordan du har det! og det er veldig, veldig slitsomt.

jeg var også smokk til jenta mi ble tre måneder gammel. og vi hadde også runder på runder med å legge henne ned, så fort hun traff senga våknet hun. men så snudde det seg på en eller annen måte. tror det var en kombinasjon av flere ting: hun ble moden for å ta smokk, jeg var mer konsekvent på å legge henne ned før hun begynte å døse, og hun 'vokste' det muligens fra seg det å være så knyttet til puppen. (nå sliter vi med at hun ikke interesserer seg for puppen, så det finnes bekymringer i alle ender)

det som irriterte meg mest, var at alle rundt meg fortalte hvor dumt det var å holde på sånn. strengt tatt fungerte jo puppen som søvnmiddel godt for oss alle sammen. men klart, det var jo strevsomt å være smokk.

har ikke så mange råd, egentlig. men dersom du føler på at han blir skjemt bort og du tror han kommer til å holde på sånn i evigheter, gjør han ikke det. dette er jeg ganske sikker på er noe han kommer til å bli ferdig med. og nå som jeg sitter i 'andre enden', så å si - savner jeg det nesten noenganger. men bare nesten.

bare tenk at dette er forbigående, og ikke gi deg med smokken! én dag så sitter den


__________________
lillemor kom september 2007
furia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2008, 13:08   #3
Supermedlem
 
Mylian sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 564
MP Rating: 0% (0)
Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.
Sv: Min 5 mnd. gamle sønn bruker meg som smokk, og får ikke sove uten puppen.

Tusen takk for svar!

Jeg har tenkt som deg, at det nok vil bedre seg av seg selv, men er ikke lengre så sikker.
Føler egentlig at han bare blir mer og mer avhengig av meg/puppen.
I går brukte vi over 2 timer på å få han til å sove uten puppen, og da er klokken blitt over 22 allerede, og jeg skal snart legge meg selv. Føler kveldene forsvinner fullstendig. Er fryktlig glad i barna mine, men syns det er godt med litt voksen tid også.

Smokken forsøker vi om og om igjen, og iblandt kan han suge på den i ca. 5 min, men det er alt. Ellers tygger han bare på den, og spytter den ut. Han blir alltid så fjollete når han får den i munnen, akkurat som han syns det er morsomt. Vi får vel bare fortsette å prøve, så kanskje en dag!
__________________
Lillegutt 2006
og
lillebror 2007

Kjære lille gutten min, kom og rekk meg hånden din. Ingen er det i verden her, som holder av deg som jeg...
Lykkens solskinn, livets glede
gid jeg kunne dem alltid sprede,over hele din fremtids vei
min elskede lillegutt...
Mylian er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2008, 13:29   #4
Supermedlem
 
Peaches sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Stavanger
Meldinger: 602
MP Rating: 0% (0)
Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.
Sv: Min 5 mnd. gamle sønn bruker meg som smokk, og får ikke sove uten puppen.

Kan det hende han ikke er klar til å ta natt før i 22-tida?

Lille er nå 4 måneder og hun er ikke klar for natta før 21.30-22.00. Da sovner hun til gjengjeld med en gang vi legge henne i seng, eller hun sovner når hun får kveldsmåltidet ved sengekanten.

Nå er vi jo i en litt annen situasjon, Lille vil helst sove i egen seng/vogn. Hun sover ikke noe godt sammen med oss og slik har det vært siden hun var noen få uker gammel.
__________________
Pie 02.11.07
Peaches er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2008, 21:43   #5
Supermedlem
 
Mylian sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 564
MP Rating: 0% (0)
Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.
Sv: Min 5 mnd. gamle sønn bruker meg som smokk, og får ikke sove uten puppen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Peaches Vis post
Kan det hende han ikke er klar til å ta natt før i 22-tida?

Lille er nå 4 måneder og hun er ikke klar for natta før 21.30-22.00. Da sovner hun til gjengjeld med en gang vi legge henne i seng, eller hun sovner når hun får kveldsmåltidet ved sengekanten.

Nå er vi jo i en litt annen situasjon, Lille vil helst sove i egen seng/vogn. Hun sover ikke noe godt sammen med oss og slik har det vært siden hun var noen få uker gammel.
Takk for svar!

Han er helt uten tvil trøtt, og legges han senere, er han så overtrøtt at det tar tid pga. det.
__________________
Lillegutt 2006
og
lillebror 2007

Kjære lille gutten min, kom og rekk meg hånden din. Ingen er det i verden her, som holder av deg som jeg...
Lykkens solskinn, livets glede
gid jeg kunne dem alltid sprede,over hele din fremtids vei
min elskede lillegutt...
Mylian er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2008, 21:05   #6
Supermedlem
 
Mylian sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 564
MP Rating: 0% (0)
Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.
Sv: Min 5 mnd. gamle sønn bruker meg som smokk, og får ikke sove uten puppen.

Ingen som har hatt lignende problem og har ett godt råd å komme med?
__________________
Lillegutt 2006
og
lillebror 2007

Kjære lille gutten min, kom og rekk meg hånden din. Ingen er det i verden her, som holder av deg som jeg...
Lykkens solskinn, livets glede
gid jeg kunne dem alltid sprede,over hele din fremtids vei
min elskede lillegutt...
Mylian er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2008, 21:40   #7
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 286
MP Rating: 0% (0)
Miranda har mye å være stolt av.Miranda har mye å være stolt av.Miranda har mye å være stolt av.Miranda har mye å være stolt av.Miranda har mye å være stolt av.Miranda har mye å være stolt av.Miranda har mye å være stolt av.Miranda har mye å være stolt av.Miranda har mye å være stolt av.Miranda har mye å være stolt av.Miranda har mye å være stolt av.
Sv: Min 5 mnd. gamle sønn bruker meg som smokk, og får ikke sove uten puppen.

Hva med å prøve en anne type smokk? Det er mange som må teste ut flere typer for å finne den riktige. Masse lykke til!
__________________
Lillegull født i mars 2007

Ammer, samsover, Lille sitter bakovervendt i HTS Besafe
Miranda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2008, 21:50   #8
Juniormedlem
 
UmaPuma sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 31
MP Rating: 0% (0)
UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.
Sv: Min 5 mnd. gamle sønn bruker meg som smokk, og får ikke sove uten puppen.

Har det akkurat slik som deg...
Holdt på i det uendelige med å prøve å få henne til å sovne selv uten puppen, men til slutt orket jeg ikke det lengre. Blir jo små gal av å høre på skrik flere timer på kveldene, å det blir jo ikke lettere å sovne selv etter en slik økt. Så jeg har valgt å gi henne puppen for å sovne, i tro på at hun en vakker dag vil vokse det av seg. Ikke mange gode råd å komme med, men det er jo en fattig trøst at du ikke er alene om det...
__________________
Septembergullet 07
Maispiren 09
UmaPuma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-03-2008, 12:28   #9
Supermedlem
 
Mylian sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 564
MP Rating: 0% (0)
Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.
Sv: Min 5 mnd. gamle sønn bruker meg som smokk, og får ikke sove uten puppen.

Takk for svar!

Lever også med det håp om at han en kveld sovner av selv, men føler at det er langt dit...
__________________
Lillegutt 2006
og
lillebror 2007

Kjære lille gutten min, kom og rekk meg hånden din. Ingen er det i verden her, som holder av deg som jeg...
Lykkens solskinn, livets glede
gid jeg kunne dem alltid sprede,over hele din fremtids vei
min elskede lillegutt...
Mylian er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-03-2008, 23:10   #10
Supermedlem
 
Geitrams sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,082
MP Rating: 0% (0)
Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.
Sv: Min 5 mnd. gamle sønn bruker meg som smokk, og får ikke sove uten puppen.

Har slitt med akkurat det samme! Han kunne bare sovne med puppen i munnen og det ble totalkrise dersom jeg tok den bort før han falt i dyp søvn. Jeg begynte å stadig oftere prøve å ta puppen ut av munnen hans, for å se hva som skjedde. Som regel våknet han, og jeg måtte starte forfra igjen.
Men plutselig en dag godtok han å få smokken i munnen istedet for puppen, men da var han så trøtt at han såvidt registrerte hva som skjedde. Lirket ut puppen tidligere og tidligere hver kveld, og etterhvert fikk jeg legge meg lenger og lenger bort fra ham uten at han våknet og gråt.
For bare en uke siden begynte jeg etter tips fra noen her på NM å puppe ham i søvn, for så å erstatte meg selv med en varmeflaske. Slik kunne han sove i flere timer før han våknet.

I går skulle jeg puppe ham i søvn som vanlig, men han ville ikke sove. Ble lei og la ham i sin egen seng slik at han kunne makke litt der (han har de siste ukene ligget en del våken i senga si mens jeg har vært tilstede, for å bli bedre kjent med plassen). Så at han ble trøtt og gned seg i øynene. La ham godt over på siden (favorittsovestillingen) med smokken i munnen og dyna tett rundt mens jeg rugget ham og sa hysj hysj. Og plutselig sovnet han Har gjort det samme idag, men ammet ham på stua og ikke i senga. Brukte en halvtime på å få ham til å sove, men måtte la ham gråte i ca ti minutter først for at han skulle bli ordentlig trøtt (ikke hysterisk gråt). Kommer til å fortsette med denne rutinen hver eneste kveld fremover, og kutter ut sengeammingen.

Har begynt å gi ham et kveldsbad hver kveld nå for at han skal skjønne at det er kveld, og at det er senga neste. Skal redusere kveldsbadingen til annenhver kveld når vi har ting under kontroll her.

Ble langt og rotete dette her, og vi har vel lært ham en ny uvane med ruggingen, men det er tross alt mye lettere å venne av med enn ammingen. Håper det går seg til etterhvert Poden vår er forresten straks 4 måneder gammel.
__________________
Geitrams er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:05.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com