Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-04-2008, 17:59   #1
Medlem
 
LeneV sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Nordvestlandet
Meldinger: 463
MP Rating: 0% (0)
LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.
Å sove på rygg - gulping

Vet jo at babyer skal sove på ryggen. Men når jeg legger henne igjen etter å ha ammet på natta, er jeg overnervøs for at hun skal gulpe, og ikke greie å få det ut av munnen når hun ligger på ryggen. (Tenk om hun drukner i sitt eget gulp liksom...)

Jeg har derfor lagt henne litt over på siden nå. Er dette feil?

Ønsker tanker og erfaringer rundt dette...
LeneV er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-04-2008, 20:07   #2
Supermedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 794
MP Rating: 0% (0)
nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.
Sv: Å sove på rygg - gulping

Syns du har gjort det rette
Jeg hadde en storgulper som baby. Og jeg la en pute eller et bretta pledd bak ryggen på han slik at evnt gulp kunne renne ut uten store problemer. Det ble ikke noe bratt helling, bare nok til å støtte han opp
Pass på å varier side hun ligger på , annen hver, slik at hun ikke blir skeiv eller noe
__________________

oktober
2005.


nektar er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 22:25   #3
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 87
MP Rating: 0% (0)
Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.
Sv: Å sove på rygg - gulping

Sitat:
Opprinnelig postet av nektar Vis post
Pass på å varier side hun ligger på , annen hver, slik at hun ikke blir skeiv eller noe
Tror dette er lurt ja, vår er blitt litt flat på ene siden for han har en ynldigsside han ligger på
Together er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 23:14   #4
Supermedlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 1,173
MP Rating: 0% (0)
lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Å sove på rygg - gulping

Da lillesøster ble født og hadde svelget en del fostervann, fikk jeg beskjed om å legge henne på siden.

Mine 2 har ikke vært gulpere, men jeg har likevel følt meg tryggere ved at de har ligget på siden særlig ved samsoving. Har stort sett samsovet med dem og tilbydt dem bryst ved alle oppvåkninger/uroligheter de første 7-8 første månedene og da har de som regel sovnet på siden. Vær nøye med å bytte side (går jo nærmest av seg selv om du samsover og ammer fra begge bryst).
__________________
Storebror juli 2005 og lillesøster januar 2007
lollol77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-05-2008, 13:50   #5
Juniormedlem
 
Kikki sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 23
MP Rating: 0% (0)
Kikki er et navn alle kjenner.Kikki er et navn alle kjenner.Kikki er et navn alle kjenner.Kikki er et navn alle kjenner.Kikki er et navn alle kjenner.Kikki er et navn alle kjenner.Kikki er et navn alle kjenner.Kikki er et navn alle kjenner.Kikki er et navn alle kjenner.Kikki er et navn alle kjenner.Kikki er et navn alle kjenner.
Sv: Å sove på rygg - gulping

Lillemann her var en STORGULPER. Han gulpet også om natta. Var som deg også redd for at noe skulle skje...Var f.eks. redd for at han skulle få gulp i nesa da de som regel puster med den når de er små...Han fikk ved et par tilfeller væske (IKKE gulp. Spytt?) i nesa på dagtid. Han trakk da pusten gjennom munnen...Ekkelt for oss som foreldre, men det gikk veldig bra

Sykehus og helsesøster anbefalte å bygge opp senga (med klosser eller bøker) ved hodeenden på senga, evt legge noe (teppe, håndduk el.lign.) i tillegg under madrassa ved hodeenden. Registrerte at han ofte svelgte sitt eget gulp ned igjen (selv i søvne). Ofte rant det også bare ut igjen...Så lå han også en del med hodet vendt mot siden...

Nå er han 7 mndr og gulper ikke så mye lenger og mor kan slappe litt mer av. På dette området i alle fall

Sist endret av Kikki; 20-05-2008 kl 13:57.
Kikki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:01.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com