Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-03-2007, 00:32   #1
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 959
MP Rating: 0% (0)
Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.
Sover om dagen, våken om natten. 5 uker

gutten vår har plutselig begynt å ha veldig våkne perioder om natten. Han er 5 uker (prematur). Han har ren bleie, har fått mat og pleier da å sovne. Det gjør han gjerne om natten også, men når vi legger han ned, så er han våken.

Vi har prøvd å overse det, sjekke bleien. Noen ganger har det hjulpet å ta han opp slik at han sovner på oss, men det er jo ikke ønskelig å skape ne slik vane. Noen ganger hjelper ikke dette heller, det hjelper bare å gi mer mat.

men det er jo så rart, når han akkurat har spist, og han selv for 15 min siden sovnet med flasken og hadde spist masse. Får mat når han vil og så mye han vil, spiser bra.

Noen med gode tips for å snu en slik utvikling?
Gammel 14-03-2007, 00:53   #2
Veteranmedlem

Tryll-Tryll sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,554
MP Rating: 100% (1)
Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.Tryll-Tryll har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Sover om dagen, våken om natten. 5 uker

Kanskje han synes at sengen er stor og føler seg utrygg når han blir lagt i den.
Prøv med bagen til vognen om dere har en slik bag man kan ta av vognen.

Da storesøster var baby la vi henne i bagen om natten og da sov hun godt, bagen er mindre og har kalesjen som gjør det lunere.

Lillesøster sover som regel i sengen sin (har himmel til henne), men noen ganger vil hun sove sammen med meg.

Lykke til
Gammel 14-03-2007, 01:24   #3
Veteranmedlem

Luuca sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 4,012
Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.

Slik var min sønn også, jeg tror rett og slett han fulgte min rytme? Ellers er det lurt å prøve de tipsene Tryll-Tryll kom med. Jeg rulla ett ullteppe og la det under lakenet sånn at han fikk en "krans" rundt hodet. De liker å føle seg trygge og en sprinkelseng er VELDIG stor for en så liten baby.

Ellers må du bare vente og prøve å legge han tidligere og tidligere. Det funka her til slutt, måtte bare smøre meg med tolmodighet! Jeg var trøtt og mini var lys våken
Gammel 14-03-2007, 08:07   #4
Medlem

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 95
Sjiraffen er som en lysfontene.Sjiraffen er som en lysfontene.Sjiraffen er som en lysfontene.Sjiraffen er som en lysfontene.Sjiraffen er som en lysfontene.Sjiraffen er som en lysfontene.Sjiraffen er som en lysfontene.Sjiraffen er som en lysfontene.Sjiraffen er som en lysfontene.Sjiraffen er som en lysfontene.Sjiraffen er som en lysfontene.

Huff,så slitsomt for dere...
Har dere prøvd å gi han mange måltider på dagtid? Det hjelper ofte,(hvis man har hjerte til å vekke de for å gi de mat på dagen en liten periode)
Ellers,når han bare er 5 uker,gjør det vel ingenting at han sovner trygt og godt oppå en av dere? Jeg mener at det er ikke før de er litt eldre at vaner/uvaner kommer? Håper det ordner seg for dere,og at han skjønner snart at natt er natt!

Hilsen meg.

Mamma`n til Godgutten 03
og Prinsessen 07
Sjiraffen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-03-2007, 08:08   #5
Supermedlem

Katta sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Stavanger
Meldinger: 563
Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.

Gode tips du får over her, men ser at du også skriver i overskriften at han sover om dagen. Sover han veldig mye om dagen? I såfall kan du prøve å begrense dette... noen små (min sønn inkludert) har ikke helt styring på når det er natt og når det er dag... og kan derfor snu døgnet...

Jeg gjorde dette ved i en periode å vekke Brage hver 3 time for å mate... Hadde han sovet godt på natt hadde jeg aldri vekket ham på dagen. Men også han kunne våkne i 1-2 tiden og så være våken i en 2-3 timer...

Lykke til!
Gammel 14-03-2007, 14:25   #6
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 959
Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.

Han har ikke for stor seng. Sover i en kurv med teppe lagt i ring rundt for å gjøre den mindre. Og han sover jo godt i den på dagen.

Ja, han sover mye på dagen. Er kun våken i forkant av måltidene ca hver 3. time. Bør kanskej prøve å vekke ham mer på dagen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:13.