|
 |
|
22-09-2002, 21:54
|
|
Gjest
|
Sover utenfor dyna si ... forslag til tiltak?
|
|
Heisann! Lillejenta (som ikke er så lita lenger, i tillegg til at hun er storesøster om fire måneder) sparker av seg dyna om natta. Har alltid gjort det. Vi brukte sovepose fram til sommersesongen starta, etter det har vi vært usikre på om sovepose er litt "tvangstrøyete" fordi den snurrer seg og barnet ikke nødvendigvis får reist seg uten å leke sekkeløp...
Sånn som det er nå, kler vi opp med langt ullundertøy og bomullspysj (med fot) og er innom på dynedekking to-tre ganger før vi legger oss. Går jo greit, men det blir kaldere etterhvert. Dumt om man må skru opp varmen på rommet til badstu for å sikre seg mot forkjølelse (som har vart i to måneder)...
Altså - enten søker jeg etter høyeste anbefalinger om sovepose til eldre barn (så at noen hadde svart Olli som spurte spesifikt om dette) eller andre forslag. Ledende spørsmål:
1) Finnes det billigere ullpysjer enn Nøstebarn sine?
2) Hvor mange ganger er dere innom for å bre over dyna?
3) Bruker dere ekstra med sokker / varmeflaske til barna?
4) Hvilken brussort velger du helst på restaurant?
... er liksom ikke en prekær situasjon dette. Tenkte bare å lufte litt så man ikke blir fastlåst i situasjonen uten grunn!
|
|
|
22-09-2002, 22:07
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Foran PC'en
Meldinger: 644
|
Er ikke det helt vanlig da???
|
|
Fram til Susanne var 2-3 år så sparket hun alltid av seg dyna i løpet av natta. Nå har hun som regel dyne på seg, men Trygve sover gjerne liggende oppå.
Jeg går som regel inn til begge ungene før jeg legger meg og brer over dem. Så pleier jeg å våkne en gang i løpet av natta - enten fordi en av dem gråter eller fordi jeg selv må opp en tur
Vi har aldri brukt spesielt varme pysjer eller sokker om natten. Når det er kaldt lukker vi vinduet som ellers alltid står åpnet. Og er det veldig veldig kaldt så skrur vi på ovnen. Dørene til rommene står alltid åpne om natten slik at varme kommer inn.
Ingen av mine er spesielt utsatt for forkjølelse eller øreproblemer. Hvis de er kalde så pleier de å gi lyd fra seg slik at jeg kommer for å bre over dem.
Varme pysjer har jeg altså ikke greie på. Vi bruker ikke sovepose, men i dag skiftet vi til dundyner for begge to. Og dørene står åpne så det ikke blir for kaldt på rommet samtidig som vinduet står i luftestilling.
På restaurant foretrekker jeg Pepsi Max.
Dette ble litt rotete, men det er ikke så lett å skrive når du avbryter meg på MSN hele tiden!!!!
|
22-09-2002, 22:37
|
|
Medlem
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Stavanger
Meldinger: 60
|
Dyne...?
Har ikke brukt dyne på tullemor på flere måneder. Ikke pute, teppe eller andre fremmedlegemer i senga heller. Alt blir kastet ut før hun legger seg til å sove. I tillegg snur og vender hun på seg i søvne, så evt. sengetøy holder seg ikke på plass likevel. Og soveposer og andre tvangstrøyer er uaktuelt for min klaustrofobiske lille klump - hun må ha full bevegelsesfrihet for å trives!
Soveskinn og ullpysj fra Nøstebarn gjør at hun holder varmen. Vi har det ganske kjølig på soverommet også. På veldig kalde netter(som det ikke er så mange av her hvor jeg bor) brer jeg over henne etter at hun har sovnet og ellers etter behov (hun sover sammen med oss, så det er lett å følge med...)
Ikke mye til svar, dette. Men iallefall ser du at det ikke er uvanlig at småtuller sparker av seg dyna om natta. Kanskje du skulle investere i en ullpysj (kan jo finansiere kjøpet med å selge dyna?)
Lykke til!
Jeg drikker ikke brus, forresten
|
|
|
23-09-2002, 08:34
|
|
Gjest
|
Jada, denne kjenner jeg til!
Mine har lagt i pose gjennom hele vinteren.... Hun største ligger uten nå da. De våkner så lett når de fryser, jeg vet ikke med dere, men jeg trenger mye sammenhengende søvn.
og spm 4... velger det vi har lyst på, vi drikker ikke brus hjemme (untatt når vi skal kooose oss skikkelig) Derfor syns jeg at vi kan kose oss skikkelig ute, når vi først tar oss en tur ut... Jah, og før jeg glemmer det.. jeg bestiller alltid cola
klem kenguen
Sist endret av kengumamma; 23-09-2002 kl 21:47.
|
|
|
23-09-2002, 09:55
|
|
Medlem
Meldinger: 457
|
Jeg pleier å bestille Pepsi Max på resaurant. Gleder meg veldig til jeg skal ut å spise med mannen min, for da skal jeg bestille vin og det er_lenge_siden sist jeg drakk vin på restaurant nå
Også de andre svarene, men jeg stoppet liksom litt opp ved restaurant og måtte bare skrive om det først  :
1. Troll har også ullpyjamas, men jeg tror de er omtrent like dyre som Nøstebarn sine. Jeg bruker N.barn sine til mine to, og er veldig fornøyd med de.
2. En gang etter de har sovna, og en gang før jeg legger meg.
3.Nei, ikke til minsten. Men jenta mi har ullsokker på beina,og en gele-frosk(varmepute) ved beina ganske ofte. Hun har mye vokse-smerter.
4. Har jeg visst allerede svart på...
Jeg ville heller kjøpt ullpysj enn sovepose
|
|
|
23-09-2002, 21:49
|
|
Seniormedlem
Sted: Romsdal
Meldinger: 2,938
|
Det eneste som funker her, er å feste dyna godt ved å stappe den skikkelig ned mellom sprinkler og madrass. Da blir det litt tyngre og det tar litt lengre tid for dem å få sparka av seg den dyna.
Ellers så høres det mye bedre ut med ullpysj enn sovepose 
Kanskje begynner hun snart å dra over seg dyna selv visst hun fryser også?
Ungene mine har sånne bamse-varmeflasker fra Nille. De er koslige å ha med seg i sengen.
Jeg brer over ungene når jeg legger dem, før jeg legger meg og visst jeg er innom noen av dem om natta.
Og, ja... Solo
|
|
23-09-2002, 22:29
|
|
Seniormedlem
Sted: Ullensaker
Meldinger: 1,846
|
Aner ikke noe om det med dyner og pysjer og sånn, jeg, Ramgad - Isa sover i pysj fra topp til tå, uten dyne, og har det akkurat passe varmt. Varmblodig sjel, den dama. Dyna brukes til å tørke snørr på og til å hoppe på når moren bruker litt for lang tid på å komme inn om morgenen.
... men jeg måtte bare få si at nå har jeg fått helt dilla på å drikke eplemost når jeg er ute på by'n!
|
23-09-2002, 23:50
|
|
Supermedlem
Sted: Vest-Agder
Meldinger: 1,199
|
Her soves det også oppå dyna, eller rundt, eller helt uten. Magnus gjør som han vil. Jeg tuller dyna stramt rundt ham når han blir lagt, mange mange ganger. Og så gjør han helt som han vil.
Har aldri prøvd pose, for jeg er litt klaustrofobisk selv  .
Men vi har madrass med en side av ull, og en annen av lin. Så ullsiden er ment til vinteren. Bruker den nå. Vanlig bommullspysj, men med kortermet body under. På kaldeste vinteren bruker vi ullsokker også,- MED snøring rundt ankelen.
Og det virker som om dette er nok. Litt kald på hendene er han alltid.
Jeg brer over dyna 2-3 gng pr natt. Samme rom, enn så lenge!!!
|
23-09-2002, 23:51
|
|
Supermedlem
Sted: Vest-Agder
Meldinger: 1,199
|
.....og så glemte jeg det viktigste:
Rødvin eller vann!!! Helst begge deler.
|
24-09-2002, 08:31
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 2,016
|
Her og! Oppå dyna med pysj. Våkner de ikke hvis de fryser da??? Jeg har liksom bestemt meg for det jeg da. Sånn at jeg slipper bekymre meg for det (også!).
Ingen gode ideer herfra heller, men sa du brus? Hmmm....Pepsi Max!
Lykke til med bebissen Ram - spennende!
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:55.
|