Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-09-2008, 09:55   #1
Veteranmedlem
 
Lissi80 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Askim
Meldinger: 3,207
MP Rating: 100% (4)
Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.
Vårt søvn-problem.. Noen som kan hjelpe??

Vi har en gutt som nå er 10 mnd..Helt siden han var baby har han vært veldig urolig i kroppen under soving og vært en kålorm og en "makk" (mark).. Han har aldri villet ligge for seg selv, så vi samsover og frem til for ca 1,5 mnd siden har jeg ammet han i søvn.. Og ammet han også om natten hver gang han våknet.. Men når ammingen tok slutt så har han lært seg og sovne uten puppen, og godtar vann om natten om han skulle våkne..så det er egentlig ikke hovedproblemet..

Han sover to ganger om dagen..Fra ca 9-11 og fra ca 14-15 (16).. Så legger vi han stort sett ca 19.30 (har prøvd å legge han tidligere og senere også).. Og det er nå problemet begynner... For han våkner stort sett alltid nøyaktig etter en time..Da befinner han seg i en fase ala "midtimellom"..Han er ikke våken, men han sover heller ikke...Han er fryktelig utrolig, kaster seg hit og dit, kan drive med hodedunking, gråter, sutrer, gjesper, gnir seg i øynene..Han finner rett og slett ikke roen til å sove videre, men våkner heller ikke helt slik at han blir våken.. det er fryktelig slitsomt, og et par ganger har jeg ristet litt i han for å vekke han..Da blir han overrasket et lite øyeblikk og så er han blid som en sol...Og våken da selvsagt... De gangene jeg ikke vekker han kan prosessen ta alt fra 1-3 timer og han blir bare mer kavete og sint om jeg prøver å roe han ned med klapp/kos, sang e.l..Når han omsider sovner igjen sover han tungt og godt -og oftest helt til mornings (6-7)..

I starten lå vi oppe med han, men nå har vi begynt å ta han ned..Siden dette problemet kan vare i tre imer så orker vi ikke å legge oss kanksje så tidlig som litt over kl 20 selv, så da får han komme ned og fortsette kavingen nede...

På en måte får jo vi nok søvn i og med at han sover godt fra ca midnatt og da til morningen, men jeg tror nok gutten vår kunne hatt godt av å slippe denne "midtimellom" fasen han så ofte befinner seg i.. Han kan ha 2-3 netter etterhverandre hvor han ikke plages med dette, men så kommer det en ny runde med dette problemet...

Noen som har vært boti noe lignende og som kan komme med råd??? Er det noe å få gjort eller går det bare over av seg selv??

Jeg har tenkt at det kan være seperasjonsangst -men da trodde jeg virkelig at barna roet seg ned når de kom til forledrene..Sindre blir jo ikke mer rolig eller mindre urolig om vi er der..Det er akkurat som han er i en form for transe

Hjelp!!
__________________
18-11-2000 13-6-2005 19-11-2007

16-8-2008
Lissi80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-09-2008, 12:59   #2
B30
Medlem
 
B30 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 420
MP Rating: 0% (0)
B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.
Sv: Vårt søvn-problem.. Noen som kan hjelpe??

Jeg har dessverre ingen gode råd, men vi opplever noe av det samme.
Han våkner presis etter en time i sengen. Han ser ut som han sover når vi tar han opp, men han gråter skikkelig. Må ta han opp, for som oftes trenger han å rape. Han sovner greit igjen, men når vi legger han tilbake i senga våkner han skikkelig. Hvis jeg bare holder han kan han sove i timesvis på bringa mi eller ved siden av oss i sofaen. Eller hvis vi legger oss da så går det også bra. Dette skjer uansett om han legger seg kl 19 eller kl 23.
__________________
B30 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:24.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com