Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-02-2008, 23:10   #1
Veteranmedlem

cakegirl_82 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Hommersåk
Meldinger: 4,905
MP Rating: 100% (2)
cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.
hm amming og paracet ?

husker ikkje heilt fra sist ammeperiode. men hvordan er det med amming og paracet ? bør man begrense det ? eller kan man ta paracet som normalt ?

cakegirl_82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-02-2008, 23:13   #2
Seniormedlem

Banan sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 1,563
MP Rating: 0% (0)
Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: amming og paracet ?

Det kan man ta som normalt, mener jeg.
Jeg har tatt det ved behov.
Gammel 24-02-2008, 03:30   #3
Veteranmedlem

Kiara_pus sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 3,013
Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.

Du kan ta paracet når du ammer ja.
Kiara_pus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-02-2008, 05:29   #4
Supermedlem

JALS sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 763
JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg fikk paracet på barsel..mens jeg satt og ammet.. Det går ikke over i melken
JALS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-02-2008, 11:35   #5
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,431
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Går helt bra.

Medisiner går over i melka, men Paracetamol er ikke skadelig for barnet og mengdene er så små.

Sitat:
Overgang i morsmelk: Går over. Melk/plasmaforholdet er 1. Det er estimert at et ammende barn får i seg <2% av morens dose. Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes.
Paracet går over, men får i seg mindre enn 2% av morens dose.
Gammel 24-02-2008, 16:33   #6
Supermedlem

JanuarSpiren sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 945
JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av JALS Vis post
Jeg fikk paracet på barsel..mens jeg satt og ammet.. Det går ikke over i melken

Åh så godt å vite! Jeg har lurt litt på det! Og jeg er VELDIG redd for å ta noen medisiner som går over i melken. Sitter heller med vondt i hode en hel dag enn å ta paracet (nå er jeg litt ekstrem kansje men...)
Men da kan jeg jo ta paracet med god samvittighet nestegang

hvis jeg tørrr

Medina's Galleri 0-1år
JanuarSpiren er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-02-2008, 16:34   #7
Supermedlem

JanuarSpiren sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 945
JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.JanuarSpiren har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Går helt bra.

Medisiner går over i melka, men Paracetamol er ikke skadelig for barnet og mengdene er så små.

Paracet går over, men får i seg mindre enn 2% av morens dose.

Kansje jeg burde ha lest dette innlegget også, før jeg svarte!

INGEN paracet på meg!

Medina's Galleri 0-1år
JanuarSpiren er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-02-2008, 17:34   #8
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,431
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av JanuarSpiren Vis post
Kansje jeg burde ha lest dette innlegget også, før jeg svarte!

INGEN paracet på meg!
Selv om Paracet går over i melka, skal det ikke være noe problemer å ta det. Nettopp fordi det er så mikroskopiske mengder og fordi det anses å ikke skade babyen.

All medisin, alt du inntar går over i melka.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:44.