Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-06-2006, 18:08   #1
Veteranmedlem

*Hufsa* sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 4,407
MP Rating: 0% (0)
*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.
Fødekrakk

Lister meg inn fra SM for å høre alle deres erfaringer med fødekrakk.
Jeg vil bare ha erfaringer, ikke "jeg har hørt at" osv.
*Hufsa* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-06-2006, 18:27   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,922
Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.Toria har mye å være stolt av.
Sv: Fødekrakk

jeg satt på krakk da jeg fødte eldstemann. Jeg fikk ikke til å presse skikkelig da jeg lå i senga, så jordmor sa jeg kunne prøve krakk for å se om jeg fikk til det.
Fikk god hjelp av tyngdekrafta synes jeg, gutten var ute etter 2 pressrier på krakken. gutten kom litt fort ut, jordmora ble litt paff at han gjorde det, hun hadde ikke funnet en bra stilling å sitte i for å kunne ta imot. men han falt ikke i gulvet da heldigvis
Gammel 12-06-2006, 19:20   #3
Veteranmedlem

*Anita* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Sørlandet:)
Meldinger: 4,063
MP Rating: 100% (1)
*Anita* har en strålende fremtid.*Anita* har en strålende fremtid.*Anita* har en strålende fremtid.*Anita* har en strålende fremtid.*Anita* har en strålende fremtid.*Anita* har en strålende fremtid.*Anita* har en strålende fremtid.*Anita* har en strålende fremtid.*Anita* har en strålende fremtid.*Anita* har en strålende fremtid.*Anita* har en strålende fremtid.

Er absolutt til å anbefale

Fort og greit

*Anita* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-06-2006, 19:20   #4
VIP-Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,215
Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg brukte krakken på slutten av fødselen for å presse junior lenger ned og det virket, men jeg synes det var kjempe tungt! Sambo stod bak for å holde meg og det ble kjempe tungt for han også, så dårlig rygg bør ikke de som står bak ha! Jeg fødte i sengen, da det ble bedre for meg. Men, synes det var en bra avveksling under fødsel og der tyngdekraften hjalp meg veldig.

Man sitter på krakken og får beskjed om om å presse som når man gjør bommelom, det var ganske spesielt og jeg holdt veldig igjen i begynnelsen for jeg var litt redd for å gjøre ting. Klarte ikke helt å slappe av, så tok litt tid før jeg fant roen. Men, jordmor sa at det måtte jeg ikke tenke på for det var de vant med. Hva jeg gjorde, husker jeg ikke..
Gammel 12-06-2006, 23:36   #5
Æresmedlem

Happy sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 10,071
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg syntes krakken gav utrolig god avlastning når jeg satt på huk og fødte! Brukte den ikke mye bare når jeg var ekstra sliten.
Gammel 13-06-2006, 08:30   #6
Seniormedlem

pusi1 sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Vesterålen
Meldinger: 1,740
pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.pusi1 har et ubeskrivelig bra rykte.

Anbefales på det varmeste, selvom om minstemann kom veldig fort og nesten kom på gulvet. Faren syns også det var en behagelig stilling, følte at han hjalp litt mer til da

Lykke til

97,99,03 og 09
pusi1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-06-2006, 10:08   #7
Æresmedlem

Happy sin avatar

Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Jordmor ville forøvrig ikke at jeg skulle bruke den så lenge i slengen. Det var fare for at man hovner opp slik at utdrivingen blir vanskelig når man sitter for lenge på krakken.
Gammel 13-06-2006, 11:01   #8
VIP-Medlem

Celinemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,937
MP Rating: 100% (1)
Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har født på fødekrakk begge fødslene og har bare positivt å si om den

Jeg tror nok at fødselen ble lettere pga krakken.

Jeg prøvde flere fødestillinger men fant ikke en som var behagelig. Siste fødsel så måtte jeg ligge på sengen med mannen bak fordi krakken var opptatt men det var kjempee ubehagelig og vondt. Fikk det ikke til.
Så ble heldigvis krakken ledig og det var fantastisk å få sitte på de Var akkurat så alt løsnet og babyen kom rett etter jeg satt meg opp på den.

Så den kan jeg virkelig anbefale
Gammel 13-06-2006, 18:36   #9
Veteranmedlem

*Hufsa* sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 4,407
*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Happy
Jordmor ville forøvrig ikke at jeg skulle bruke den så lenge i slengen. Det var fare for at man hovner opp slik at utdrivingen blir vanskelig når man sitter for lenge på krakken.
Ja, det hørte jeg og da var det fare for at man kunne revne veldig også.

Takk for alle svar, det blir nok å prøve krakk ja.
*Hufsa* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-06-2006, 19:49   #10
Æresmedlem

Happy sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av *Hufsa*
Ja, det hørte jeg og da var det fare for at man kunne revne veldig også.

Takk for alle svar, det blir nok å prøve krakk ja.
Jeg satt for det meste på huk uten krakk og syntes egentlig at det var det aller beste. Mannen min satt da på en lav krakk/stol bak meg sånn at jeg kunne "henge" på lårene hans. Han følte at han var veldig med, uten at han så "rett inn" og jeg følte at han gav utrolig god støtte . Forløsningen skjedde også mens jeg satt på huk og jeg følte at jeg hadde full kontroll frem til jordmor fikk panikk og MÅTTE ha barnet ut mellom 2 rier (hun var ute av rommet da hodet kom og det var ingen ting galt med barnet...).
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:59.