Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-05-2004, 15:04   #1
VIP-Medlem

Sunshine© sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Meldinger: 6,569
MP Rating: 0% (0)
Sunshine© har en strålende fremtid.Sunshine© har en strålende fremtid.Sunshine© har en strålende fremtid.Sunshine© har en strålende fremtid.Sunshine© har en strålende fremtid.Sunshine© har en strålende fremtid.Sunshine© har en strålende fremtid.Sunshine© har en strålende fremtid.Sunshine© har en strålende fremtid.Sunshine© har en strålende fremtid.Sunshine© har en strålende fremtid.
hvilken brystpumpe anbefales?

hvilken brystpumpe anbefales? og hvilke ammeinnlegg er best hvis en vil unngå såre brystvorter? og til slutt, lønner det seg å kjøpe en spesialkrem for å smøre brystvortene med?
Sunshine© er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-05-2004, 16:33   #2
Seniormedlem

Bequita sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,810
Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.
Sv: hvilken brystpumpe anbefales?

Det er jo ikke sikkert du kommer til å trenge noen brystpumpe, mange klarer fint å melke ut for hånd. Men hvis du vil ha en, kan jeg anbefale Avent Isis manuelle brystpumpe. Jeg har pumpet all melken i åtte måneder og prøvd litt forskjellig. Synes Avent sin er behagelig, effektiv og enkel å rengjøre. Og så er den jo billig. Medela og Dr Brown har jeg hørt mye negativt om.

Det er mange som anbefaler albueskjell mot såre brystvorter, men de passet ikke til mine pupper. Det viktigste er at brystvortene får lufttørke med litt morsmelk på etter amming. Salver og slikt har ikke fungert for meg. Bortsett fra soppsalve da jeg hadde sopp på brystvortene, da.
Gammel 23-05-2004, 19:44   #3
Supermedlem

heldiggrisen sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Solbergelva
Meldinger: 897
heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.

Jeg har prøvd dr Brown og avent, og er definitivt best fornøyd med avent sin dr Brown pumpa klarte ikke å "svelge unna" melka fort nok når melka kom på det verste, og på avent sin regulerer du trykket på pumpa når du klemmer......

Jeg har klart meg fint uten kremer til brystvortene, men kunne ikke klart meg uten albueskjell og en time toppløs vandring hver kveld

Lykke til da.................

02 05 06

heldiggrisen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-05-2004, 21:47   #4
Medlem

sema sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: oslo
Meldinger: 369
sema er som en uslipt juvél.sema er som en uslipt juvél.sema er som en uslipt juvél.sema er som en uslipt juvél.sema er som en uslipt juvél.sema er som en uslipt juvél.sema er som en uslipt juvél.sema er som en uslipt juvél.sema er som en uslipt juvél.sema er som en uslipt juvél.sema er som en uslipt juvél.

Jeg har Avent sin og den er kjempe fin og veldig enkel!! Jeg fikk barn i desember og har brukt ullinnlegg og papirinnlegg og på ettermiddag/kveld ingenting,det kommer ann på hvor mye du vil lekke! Lykke til
Gammel 23-05-2004, 21:56   #5
Medlem

Marikken sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 164
Marikken er som en lysfontene.Marikken er som en lysfontene.Marikken er som en lysfontene.Marikken er som en lysfontene.Marikken er som en lysfontene.Marikken er som en lysfontene.Marikken er som en lysfontene.Marikken er som en lysfontene.Marikken er som en lysfontene.Marikken er som en lysfontene.Marikken er som en lysfontene.

.....

Sist endret av Marikken; 03-06-2007 kl 08:00.
Marikken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-05-2004, 18:00   #6
Veteranmedlem

Kvakk Kvakk sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Sandefjord
Meldinger: 3,710
Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.

Jeg brukte Avent brystpumpe de ukene jeg ammet, men Marie og jeg greide ikke helt å få inn ammeteknikken, så den dagen vi sluttet med amming, sluttet vi også med pumping. Men pumpa er jeg veldig fornøyd med og håper jeg får nytte av den igjen om et års tid eller noe ånt.
Gammel 28-05-2004, 21:40   #7
Veteranmedlem

vicci sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 4,859
MP Rating: 100% (3)
vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.

er svært fornøyd med min manuelle aventpumpe.
Bruker Natusan ammeinnlegg og er veldig fornøyd med de.

Nærmer seg slankemålet
vicci er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-05-2004, 13:40   #8
Veteranmedlem

Heidi sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 3,525
Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bequita
Det er jo ikke sikkert du kommer til å trenge noen brystpumpe, mange klarer fint å melke ut for hånd. Men hvis du vil ha en, kan jeg anbefale Avent Isis manuelle brystpumpe. Jeg har pumpet all melken i åtte måneder og prøvd litt forskjellig. Synes Avent sin er behagelig, effektiv og enkel å rengjøre. Og så er den jo billig. Medela og Dr Brown har jeg hørt mye negativt om.

Det er mange som anbefaler albueskjell mot såre brystvorter, men de passet ikke til mine pupper. Det viktigste er at brystvortene får lufttørke med litt morsmelk på etter amming. Salver og slikt har ikke fungert for meg. Bortsett fra soppsalve da jeg hadde sopp på brystvortene, da.
signerer denne. Avent er et must her hjemme!

Må bare tilføye at albueskjell funket fint for meg. Brukte Natusan Baby Nursing Pads som innlegg, i tilfelle det ble en lekkasje når skjellene ble fylt opp med melk.
Lufttørk etter amming, og unngå å la ungen dra i brystvorten
(Salvene funket ikke, men lindret pittelitt på sårheten)...

Lykke til

Heidi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2004, 20:12   #9
Supermedlem

Smukki sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Bodø
Meldinger: 903
Smukki er som en lysfontene.Smukki er som en lysfontene.Smukki er som en lysfontene.Smukki er som en lysfontene.Smukki er som en lysfontene.Smukki er som en lysfontene.Smukki er som en lysfontene.Smukki er som en lysfontene.Smukki er som en lysfontene.Smukki er som en lysfontene.Smukki er som en lysfontene.

AVENT-pumpa.Den var kjempe grei å bruke+at de selger flasker og tutter til avent pumpen over alt!

Sander Valentino 11.11.05
Smukki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2004, 22:31   #10
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg har prøvd flere og liker Avent sin best
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:43.