Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-11-2006, 09:49   #11
Supermedlem

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 917
MP Rating: 0% (0)
Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.
Sv: Hvor mye/hvor harde kynnere er det normalt og ok å ha??

Jeg var 50% sykmeldt da jeg gikk med vesla pga mye kynnere. Fikk beskjed om at jeg hadde urolig livmor, noe som i verste fall kan føre til for tidlig fødsel. Tror dog ikke det hadde noen innvirkning på næringstilførselen, Kristine var nemlig 4 410 gram tung da hun ble født 1 uke før termin.

Drua er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-11-2006, 17:29   #12
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,566
MP Rating: 100% (7)
Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.

Var også utrolig plaget av kynnere, særlig i siste svangerskap. Fikk beskjed om å komme inn til registrering dersom det varte mer enn 1 time om gangen for å se om den lille hadde det bra. Hun ble stresset av det.

Nygift
Max er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-12-2006, 23:34   #13
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,898
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvordan gikk det???
Gammel 02-12-2006, 16:58   #14
VIP-Medlem

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 8,728
Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ble 100% sykemeldt for en uke. Lillegutt har det fint, og livmorhalsen er lang og lukket, men hun sa det var litt "nebbing" når jeg hostet, altså at det åpnet seg bittelitt ved belastningen av livmor. Og morkaka ligger tett ved åpningen. Så kombinasjonen av de tingene, pluss at kynnerne er så sterke som de er, gjorde at legen bestemte seg for å sykemelde meg. Shit. Men jeg må jo bare følge legens ordre, sånn er det. Skal tilbake om en uke, men svimete meg glemte selvsagt å levere skjemaet og få time da jeg gikk.

Har fortsatt mange kynnere, men så lenge jeg ikke stresser og maser så er de mer "normale" i styrke,

Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-12-2006, 22:31   #15
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,898
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes dette hørtes fornuftig ut. Bedre å ta det med ro enn å lure på om en kunne gjort ting annerledes HVIS man føder før terminen.

Jeg har fått nesten til terminen begge gangene. Man veit aldri hvem som vil føde prematurt eller ei, derfor er man alltid på vakt og føre var. Noen er sengeliggende på sjukehus, men ender allikevel med å gå over terminen. Mens andre har lite kynnere som man ikke tror virker inn, og så føder man allikevel prematurt.

Slike ting er umulig å vite. Og selv om det er aldri så kjipt å gå sjukemeldt, må man nesten bare innfinne seg med det. Komme over i en annen modus og akseptere at det er sånn - og gjøre det beste ut av det.

Jeg har både vært innlagt og fått stoppa en fødsel (uvisst om det var fødsel, om det stoppa av seg selv eller om det var medisinene som gjorde det)

Men ja, jeg kjenner definitivt igjen følelsen ja....

Jeg har både gått med nebbing, kort livmorhals og åpning i mange uker før fødsel selv. Kombinert med sterke, hyggpige og langvarige kynnere. Og allikevel har mine fødsler tatt forholdsvis lang tid. Så hos meg har det visst en mening. Jeg er og blir en seigføder. Og hadde jeg ikke holdt på med dette styret i uker og måneder før fødsel, hadde jeg vel ikke vært ferdig med fødslene mine enda

Håper det går den ertte veien for deg! Og husk at både en viss åpning og nebbing er akseptert og til en viss grad vanlig for flergangsfødende som normale variabler. Selv om man aldri veit hvem som vil få konsekvenser eller ei av å være i risikosonen.
Gammel 03-12-2006, 00:05   #16
Seniormedlem

Baobab sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 1,921
Baobab har en strålende fremtid.Baobab har en strålende fremtid.Baobab har en strålende fremtid.Baobab har en strålende fremtid.Baobab har en strålende fremtid.Baobab har en strålende fremtid.Baobab har en strålende fremtid.Baobab har en strålende fremtid.Baobab har en strålende fremtid.Baobab har en strålende fremtid.Baobab har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta
Slike ting er umulig å vite. Og selv om det er aldri så kjipt å gå sjukemeldt, må man nesten bare innfinne seg med det. Komme over i en annen modus og akseptere at det er sånn - og gjøre det beste ut av det.
..som min jordmor så fint spurte: "Hvor mange barn har du tenkt å få? - husk at dette dreier seg om å ta spesielle hensyn til kroppen din og det ufødte barnet i veldig få måneder sett i et større perspektiv."

Jeg hadde nemlig ikke mye lyst til å bli sykemeldt, for meg var det et leit nederlag å bli sykemeldt for kynnere (jeg hadde allerede vært sykemeldt av andre årsaker i nesten hele svangerskapet frem til dette). Og så jeg som hadde tenkt å være av dem som er friske og raske og jobber helt fram til termin! Men måten hun sa det på fikk meg til å tenke litt. Jeg har jo ikke planer om å få SÅ mange barn at jeg ikke har råd til å være sykemeldt i de månedene det tar å bære dem frem. Og da tenker jeg ikke på økonomien!

Mine uttalelser må tas med en klype salt, litt sitron og en stor Tequila.
Baobab er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-12-2006, 00:28   #17
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,589
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Polyanna
Jeg fikk et tips på SM om at trange klær over magen kunne gjøre det verre, og i går hadde jeg ved et ulykkestilfelle tatt på en ganske tight truse. Kanskje noe så banalt som det hjelper på?
Dette husker jeg også - så det stemmer nok Håpe det roer seg litt nå som du er sykemeldt da

Vi glemmer deg aldri Minstemann!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:44.