Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-10-2008, 21:42   #1
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,575
MP Rating: 100% (1)
Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.
På overtid, med første fortsetter det med nr 2-3-4 osv?

Jeg er ikke snartmamma igjen. Men jeg lurer på noe likavel.

Med nr 1 gikk jeg 4 dager over termin.
Med nr 2 gikk jeg 13 dager over termin.
Var dritt lei på slutten med andre mann for å si det sånn.
Her er det akkurat 2 år og 1 mnd mellom de, så alt burde jo ikke vært grodd sammen der nede som tilsa at han trengte å bli hverende der inne så lenge.
Han siste fikk jeg modningsakupunktur, men merket ikke noe stort til det. Utenom at den fødselen var veldig lett i forhold til han første, hadde bare vondt siste 45-60 min av fødselen. Men legen som var å røsket oppi der dagen før han ble født, det tror jeg mer på hadde utslag i at jeg gikk i fødsel og ikke ble satt i gang på dag 14.

For de av dere som har gått over termin, i alle fall en gang.
Gikk dere over termin med nr 2-3-4 osv også?
Å hvor lenge over termin med de forskjellige?
Hvor lang tid var det i mellom ungene?
Sa jordmor, legen eller noe om hvorfor du gikk over termin?
Prøvde du akupunktur eller noe annet for å få i gang fødselen? Funket det?

Ser nemlig for meg at jeg kommer til å gå 17 dager over termin hvis vi skal få flere unger her, for her er de sen med å sette i gang fødsler vet jeg.
Gammel 08-10-2008, 21:45   #2
Supermedlem

Dionne sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 592
MP Rating: 0% (0)
Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.
Sv: På overtid, med første fortsetter det med nr 2-3-4 osv?

Å dette var deprimerende lesning....

Gikk en uke på overtid med førstemann,
og sitter nå 3 dager på overtid med andremann,
og håper og håper at han skal komme snaaaaaaaaart!!!!!!!!!!!!!!!
Gammel 08-10-2008, 21:49   #3
Supermedlem

Maddedusken sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,080
Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.

Jeg gikk 3 dager over med første, 10 dager over med nr 2 og 15 dager over med nr 3.
Gammel 08-10-2008, 21:50   #4
Supermedlem

Maddedusken sin avatar

Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.

Det var to år mellom de to første og 20 mnd mellom de to siste Jeg prøvde alt og det nytter ikke, de kommer når de er klar og fødselen kom igang når jeg slappet av.
Gammel 08-10-2008, 21:55   #5
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.

Dionne: Beklager så mye.
Håper du føder snart og slipper å gå så lenge som jeg gjorde!

Ser i bloggen din, utrolig flink du er!
Gammel 08-10-2008, 21:56   #6
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Maddedusken Vis post
Det var to år mellom de to første og 20 mnd mellom de to siste Jeg prøvde alt og det nytter ikke, de kommer når de er klar og fødselen kom igang når jeg slappet av.
Akkurat det med å slappe av fikk jeg også beskjed om, var vist bare det som hjalp.
Gammel 08-10-2008, 22:00   #7
Supermedlem

Maddedusken sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Rhiina Vis post
Akkurat det med å slappe av fikk jeg også beskjed om, var vist bare det som hjalp.
Ja ikke sant. Jeg tok lakserolje og det meste, vi flyttet siste gangen og etter et par dager etter jeg satte meg ned på rumpa kom jeg i fødsel så det stemmer bra med meg, samme med nr 2. Jeg sier til alle at de må ikke stresse med å gå og slite seg ut for det gjør bare til at kroppen porduserer stress hormoner og da går man ikke i fødsel. Jeg kommer nok til å gå over neste gang også og var forbedrett på det denne gangen, men man venter jo alltid når termin dagen er kommet. Noen går jo lengre gravid en andre, sånn er det bare
Gammel 08-10-2008, 22:02   #8
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Ja, men syns godt det kunne ha vært litt mer fordelt ut over flere sånn at vi som gikk over termin slapp å gå så mange ganger over termin.

Får du store barn da?

Jeg som har en pitte litt håp om at nr 3 skal jeg slippe å gå over termin, men vil ikke føde lenge før terminen.
Gammel 08-10-2008, 22:20   #9
VIP-Medlem

Cilo sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 6,373
Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.Cilo har en strålende fremtid.

Fødsel nr 1: 3 dager over termin.
Fødsel nr 2 (21 mnd etter): 4 dager over termin.
Fødsel nr 3 (27 mnd etter forrige): 3 dager over termin.

Jeg ble røsket med førstemann dagen før han kom, ellers ble det ikke gjort noe for å sette i gang!

2006

2008
Cilo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 22:26   #10
Supermedlem

Dionne sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 592
Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.

Tusen takk Rhiina

Jeg fødte første etter jeg hadde "gitt opp" å skulle føde, og forsont meg med at jeg kom til å gå gravid resten av livet....

Denne graviditeten har vært heeelt annerledes enn første, (mer vondter)
så jeg håpet at jeg skulle få føde litt tidligere enn forrige gang
(som var en uke etter termin) som belønning
nå har jeg hatt snuppa på overnatting hos mamma i to dager for å slappe heeeelt av,så håper det skjer i natt

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:25.