Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-04-2009, 12:36   #11
Juniormedlem

lilleliselotte sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Drammen
Meldinger: 39
MP Rating: 0% (0)
lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.
Sv: Polihydramnion (for mye fostervann), erfaringer?

Elise: Så godt å lese at man ikke nødvendigvis får for mye fostervann neste gang om man har hatt det tidligere. Dette er mitt andre svangeskap, det første var helt problemfritt, men jeg har virkelig tenkt tanken på at de tre barna vi ønsker oss kan vi bare glemme...
Takk for at du har skrevet om kontrollene dine, jeg ser du hadde mange av de tankene jeg har nå...
Så flott at dere fikk god oppfølging etter fødselen!

Rosin: Godt å lese at om det er noe, så er det mye som kan fikses uten å gi varige men! Rart at de ikke fulgte deg opp nøyere, var det ikke?

Karette: Så trist at det er så mangelfull oppfølging rundt om i landet. Ja, jeg har problemer med å tro at lille Mini blir i magen til termin, men det er en litt rart å vende seg til den tanken.

Jeg må innrømme at jeg ikke tror legen jeg hadde i forrige svangerskap hadde "luktet lunta" engang... Legen jeg har nå er veldig dyktig i svangerskapsomsorg så jeg går kun til han og ikke til JM (trives best med det). Når han fikk mistanke om at noe var galt, så holdt han en dialog med sykehuset slik de sammen så på utviklingen, tror det var derfor det ble oppdaget så tidlig med meg.

Kunne ønske jeg var lenger på vei før dette ble oppdaget, i tillegg til at jeg er redd for at vannet går, så går jeg og er redd for om barnet vil overleve om det skjer nå (er i uke 27 nå, så mulighetene blir større for hver dag som går!)
Ny kontroll på det lokale sykehuset i morgen, håper det ikke har blitt verre
lilleliselotte er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2009, 13:16   #12
Supermedlem

Rosin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 888
Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Elsie Vis post
I følge dr Henriksen, som var legen jeg hadde på Riksen da jeg hadde for mye vann, var dette en feil man ikke kunne se på UL. Det var nok derfor de hadde så streng kontroll på sønnen min etter fødselen.
Det er nok sikkert ikke lett å se nei, men jeg vet om flere (gjennom foreningen vi er med i) som har visst om det før fødsel fordi det har blitt oppdaget på UL.

+ + des -06
Rosin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2009, 13:18   #13
Supermedlem

Karette sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,046
Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.

Vet du, bar det at du er i uke 27 nå er kjempebra!! Det går så fint

For det første er de fantastisk dyktige med for tidlig fødte barn i dag og barn helt ned i 23 svangerskapsuke overlever. Ditt barn er jo allerede 1 mnd eldre enn dette og MYE har skjedd på denne tiden..

Du må bare spørre om det er ting du lurer på mtp eventuell prematur fødsel. Kan hende jeg har noen svar.

Uansett, du får god oppfølging og er i gode hender, du får ikke gjort noe fra eller til nå annet enn å forberede deg litt mentalt på at du antagelig ikke går helt til termin.
Tror det er litt viktig at vi kvinner får høre det av og til også, for vi føler ofte skyldfølelse og tenker gjerne på om det var noe man kunne gjøre anderledes.
Gammel 14-04-2009, 16:52   #14
Supermedlem

Medlem siden: May 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,364
Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Rosin Vis post
Det er nok sikkert ikke lett å se nei, men jeg vet om flere (gjennom foreningen vi er med i) som har visst om det før fødsel fordi det har blitt oppdaget på UL.

Godt å høre at det faktisk er mulig å oppdage på forhånd. Ikke bare får man da et sannsynlig svar på hvorfor man har for mye vann, men man kan også forberede seg mentalt på belastningen det er å måtte få sitt nyfødte barn operert.

Elsie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2009, 22:41   #15
Supermedlem

Chiquita sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Trøndelag
Meldinger: 950
Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.

Jeg hadde enorme mengder forstervann med sistemann, som ikke ble oppdaget før fødsel. (tiltross for at det så ut som om jeg var gravid med tvillinger, osv)
JM estimerte vannmengden til ca 5 liter etter fødselen (da vannet gikk sto spruten til alle kanter, JM måtte bytte klær fra topp til tå, og det var bare å finne frem moppen for å ta unna det verste på gulvet...*ler*)
Det ble ikke funnen noen årsak hos oss
Gammel 15-04-2009, 09:18   #16
Juniormedlem

lilleliselotte sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Drammen
Meldinger: 39
lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.lilleliselotte er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Chiquita Vis post
Jeg hadde enorme mengder forstervann med sistemann, som ikke ble oppdaget før fødsel. (tiltross for at det så ut som om jeg var gravid med tvillinger, osv)
JM estimerte vannmengden til ca 5 liter etter fødselen (da vannet gikk sto spruten til alle kanter, JM måtte bytte klær fra topp til tå, og det var bare å finne frem moppen for å ta unna det verste på gulvet...*ler*)
Det ble ikke funnen noen årsak hos oss
Skulle likt å vært flue på veggen når det vannet gikk og JM sto igjen søkk våt
lilleliselotte er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
polihydramnion

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:57.