Elise: Så godt å lese at man ikke nødvendigvis får for mye fostervann neste gang om man har hatt det tidligere. Dette er mitt andre svangeskap, det første var helt problemfritt, men jeg har virkelig tenkt tanken på at de tre barna vi ønsker oss kan vi bare glemme...
Takk for at du har skrevet om kontrollene dine, jeg ser du hadde mange av de tankene jeg har nå...
Så flott at dere fikk god oppfølging etter fødselen!
Rosin: Godt å lese at om det er noe, så er det mye som kan fikses uten å gi varige men! Rart at de ikke fulgte deg opp nøyere, var det ikke?
Karette: Så trist at det er så mangelfull oppfølging rundt om i landet. Ja, jeg har problemer med å tro at lille Mini blir i magen til termin, men det er en litt rart å vende seg til den tanken.
Jeg må innrø
mme at jeg ikke tror legen jeg hadde i forrige svangerskap hadde "luktet lunta" engang... Legen jeg har nå er veldig dyktig i svangerskapsomsorg så jeg går kun til han og ikke til JM (trives best med det). Når han fikk mistanke om at noe var galt, så holdt han en dialog med sykehuset slik de sammen så på utviklingen, tror det var derfor det ble oppdaget så tidlig med meg.
Kunne ønske jeg var lenger på vei før dette ble oppdaget, i tillegg til at jeg er redd for at vannet går, så går jeg og er redd for om barnet vil overleve om det skjer nå (er i uke 27 nå, så mulighetene blir større for hver dag som går!)
Ny kontroll på det lokale sykehuset i morgen, håper det ikke har blitt verre