Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-10-2009, 01:01   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 15
MP Rating: 0% (0)
viola er en ukjent størrelse akkurat nå.
Smerter i underlivet

Jeg er gravid for første gang og er nå i uke 22. I dag fikk jeg plutselig (etter å ha løftet på eit skap) smerter i underlivet som jeg ikke har kjendt før. Smertene ligner det samme man av og til får av å sitte på eit litt for hardt sykkelsete litt for lenge, eller som om jeg har blåmerker nedentil. Har ikke hatt sex på en stund, så jeg tror ikke det kan ha sammenheng med det. Blir litt bekymret for hva det kan vere...Hvordan kjennes for eksempel bekkenløsning ut? Har søkt litt på nettet og ser at det kan føre til smerter i underlivet dersom morkaken løsner, men da ville det vel kommet blod i tillegg? Jeg er sikkert bare hysterisk, men klarer ikke slå meg helt til ro.

Håper noen kan dele noen erfaringer/ gi meg eit svar!
viola er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2009, 18:05   #2
Veteranmedlem

guttem@mm@ sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,554
MP Rating: 100% (1)
guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Smerter i underlivet

Det er vanskelig å si hva det kan være. Er du bekymret synes jeg du skal ta en tlf enten til legevakten eller opp på føden så de kan undersøke deg nærmere. Bedre å spørre en gang for mye enn en for lite.

Lykke til!
Gammel 11-10-2009, 21:23   #3
Medlem

LeaMarika sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Sørlandet
Meldinger: 223
MP Rating: 0% (0)
LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.

Jeg tror ikke dette er noe farlig, ligner litt det jeg også hadde store deler av svangerskapet.Hadde en del vondt i underlivet, og fikk beskjed om at det er vanlig.Bekkenløsning tror jeg nok ikke det er, men hvis du er bekymret ville jeg tatt en tur til legen/sykehus å sjekke i morgen for sikkerhets skyld.Ikke godt å bekymre seg.

Lea fra sm
LeaMarika er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2009, 10:29   #4
Seniormedlem

annka sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: nordnorge
Meldinger: 1,948
MP Rating: 100% (2)
annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.

Syns du skulle fått sjekket dette, bare i tilfelle...Ved bekkenløsning kan man også få store smerter (erfart)...Man kan egentlig få mange rare smerter i svangerskapet, som er helt normalt....Om morkaka løsner, blør man..iallefall etterhvert...
Lykke ti, går nok bra...Men du, ikke løfte så tunge ting, la andre ta seg av det...kos deg...Klem....

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:54.