Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-10-2006, 06:55   #81
Supermedlem

revemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Meldinger: 649
MP Rating: 0% (0)
revemor har mye å være stolt av.revemor har mye å være stolt av.revemor har mye å være stolt av.revemor har mye å være stolt av.revemor har mye å være stolt av.revemor har mye å være stolt av.revemor har mye å være stolt av.revemor har mye å være stolt av.revemor har mye å være stolt av.revemor har mye å være stolt av.revemor har mye å være stolt av.
Sv: Spesielle navn

Mange har nevnt Gard. Hva med Gardar?

søstra til ei venninne av meg heter Ellisif.

Ellers synes jeg det er litt rart at det er så "in" med norrøne navn, men ikke "vanlige" norrøne navn. Jeg liker godt Erik og Sverre også jeg. Eller Sigmund. Jeg skjønner godt at man ikke vil ha "topp 10" lista, men man trenger ikke ha bunn-lista heller, bare for å være spesiell lissom. Det synes jeg er like snobbete som de lange søte navnene med mange c'er og h'er og a-endinger.Om man liker navnet er det jo en annen sak.
Gammel 28-10-2006, 08:33   #82
Æresmedlem

Høst sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 10,406
Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.

Her er et slags navneleksikon med betydning og navnedag....

http://www.mammanett.no/design.php?side=navn/index

Viljar er et av de nydeligste guttenavnene jeg vet om...Og Asgil, Imre, Gard....

Irmelin, Iben og Idun er akkurat nå blant jentefavorittene....(Og Ihne selvsagt... )

kan redde livet ditt en dag
i vinterlandet..."
(Hans Børli, fra "Minnene")

Høst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-10-2006, 09:45   #83
VIP-Medlem

Myggstukket sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 7,895
Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.Myggstukket har et ubeskrivelig bra rykte.

Lava (jeg syns ikke det er så flott, men det er sjeldent)
Gammel 28-10-2006, 17:03   #84
Seniormedlem

Q-melk sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: i et grått hus
Meldinger: 2,667
Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.

.........................

Sist endret av Q-melk; 13-11-2006 kl 20:43.
Q-melk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-10-2006, 00:40   #85
Seniormedlem

Multebær sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 2,328
Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Q-melk

Ellers er vel det meste nevnt nå.....
Tror det meste er nevnt.

Utrolig masse nydelige navn!!!
Gammel 29-10-2006, 20:07   #86
Jamba
Gjest

Meldinger: n/a

Ølve, Ørger, Ørn, Ørvar, Østen, Øven, Øyfred, Øyolf, Øyvard sånn hvis man skal ha norrøne guttenvan på Ø for eksempel

Selv liker jeg klassiske, klangfulle, rene navn.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-11-2006, 17:33   #87
Supermedlem

riina sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 841
MP Rating: 100% (3)
riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.

Tørres og Greger?
riina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-11-2006, 20:02   #88
Seniormedlem

Multebær sin avatar

Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av revemor
Ellers synes jeg det er litt rart at det er så "in" med norrøne navn, men ikke "vanlige" norrøne navn. Jeg liker godt Erik og Sverre også jeg. Eller Sigmund. Jeg skjønner godt at man ikke vil ha "topp 10" lista, men man trenger ikke ha bunn-lista heller, bare for å være spesiell lissom.
Mine barn har det du kaller vanlig norrøne navn, men det er ikke så gøy med navn som "alle" heter. Gard er forresten ikke et uvanlig navn, men Ellisiv er sjeldnere... selv om vi har en norsk dronning som bar navnet
Gammel 18-11-2006, 20:04   #89
Seniormedlem

Multebær sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Jamba
Ølve, Ørger, Ørn, Ørvar, Østen, Øven, Øyfred, Øyolf, Øyvard sånn hvis man skal ha norrøne guttenvan på Ø for eksempel

Selv liker jeg klassiske, klangfulle, rene navn.
Barnet kommer til å få Ø i etternavnet sitt, så da blir det litt meget om det får det i fornavnet også, synes jeg.

Jeg liker staute ujålete navn
Gammel 21-11-2006, 15:14   #90
Medlem

alberte sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: nordland
Meldinger: 76
alberte har mye å være stolt av.alberte har mye å være stolt av.alberte har mye å være stolt av.alberte har mye å være stolt av.alberte har mye å være stolt av.alberte har mye å være stolt av.alberte har mye å være stolt av.alberte har mye å være stolt av.alberte har mye å være stolt av.alberte har mye å være stolt av.alberte har mye å være stolt av.

to guttenavn jeg liker er Tevje og Noor, jentenavn synes jeg Elva er fint

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:16.