Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-03-2007, 20:46   #1
Veteranmedlem

Nicy sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: På en rosa sky
Meldinger: 3,246
MP Rating: 0% (0)
Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.
Dotter i ørene -kan legen gjøre noe?

Nå har jeg hatt dotter i ørene i tre uker! De blir alltid verre når jeg dusjer og vasker håret. Kan legen gjøre noe?
Vi er så innmari ofte hos legen at jeg har begynt å føle meg dum hver gang jeg ringer.. Så vet noen her om legen egentlig kan gjøre noe?

"Life is what happens to you when you're busy making other plans" ~John Lennon~

Turbo høst-03 , : Snuppa vår-06
Nicy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-03-2007, 20:54   #2
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Dotter i ørene -kan legen gjøre noe?

Det kan godt hende at du har ørevoks. Når en dusjer, slipper litt vann inn i øregangen og blir stengt inne bak ørevoksen, og derfor blir det verre.
Hvis det er ørevoks, er det veldig lett for legen å finne det ut ved å kikke inn i ørene - og det behandles med øreskylling som også er fort og greit gjort.

Ta en tur til legen, du, kjedelig å gå rundt med dotter hvis en kan slippe
(men at det ER ørevoks, skal jeg ikke akkurat garantere, da).
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-03-2007, 21:36   #3
VIP-Medlem

Elise_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 5,267
Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis det ikke er ørevoks så kommer han vel i første omgang bare til å anbefale deg nesespray.
Gammel 29-03-2007, 21:52   #4
Veteranmedlem

neet sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,331
neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.

ja, legen kan kikke deg i øret og se om du har mye ørevoks (og evnt fjerne det dersom du har) og han kan se om du evnt har en mellomøre betennelse som også kan oppleves som "dotter i ørene"
Gammel 30-03-2007, 03:37   #5
Seniormedlem

Bea81 sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,022
Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.

Dersom du har dotter i ørene som ikke skyldes ørevoks, er det ikke noe legen kan gjøre. Det kommer nemlig av at øretrompeten ikke klarer å utligne trykket i mellomøret, og kommer som regel av at man f.eks. er forkjølet, slik at slimhinnene er mer hovne enn vanlig, eller at man har mye slim i luftveiene. Irriterende er det ihvertfall; har selv hatt en dott i det ene øret i flere dager nå, og hører nesten ingenting...

Over 20 kilo lettere, så langt!
Bea81 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-03-2007, 08:14   #6
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Husker at jeg hadde det for et par år siden og det toppet seg med at trommehinna sprakk til slutt og vips så var dottene borte. Men fy så irriterende.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:52.