Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-12-2008, 08:48   #1
Seniormedlem
 
Lemoen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Skien
Meldinger: 1,508
MP Rating: 100% (2)
Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.
Hva kan gjøres? Jeg er desperat!

Sånn kort fortalt så har Hedda vært mer eller mindre forkjøla siden august. Nå de siste 6-7 ukene har det vært ille. Hun er konstant tett, slimete og veldig snørrete og har hatt en forferdelig hoste. Hun hoster gjerne veldig på natten etter at hun har ligget nede noen timer. Da ofte så all mat kommer opp, jeg ser også da at det er mye slim i det som kommer opp.

Har prøvd alle råd med å heve senga + + +

For 2 uker siden fikk hun penicillin, samt at vi har begynt med ventolin og flutide. Jeg er usikker om jeg syns at det hjelper, altså ventolinen kan roe litt ned på hosten og det kan til tider bli litt bedre med pustingen hennes.
Hun skal utredes for astma.

For 3 uker siden lå vi inne på sykehuset med henne og hun fikk da inhalsjon/saltvann.
Er ikke dette noe vi kan få hjemme også?

Jeg spurte legen vi var hos da hun fikk penicillin ( vikar for min fastlege ), men han sa nei. Men jeg har da snakket med flere som har slike forstøverapparater hjemme og lurer da på hvorfor ikke vi kan få det. Hun hadde jo så god effekt.

Jeg syns så innmari synd på jenta mi. Hun har vært syk og tett så lenge nå. Jeg er også veldig sliten av dette.
I morgen skal jeg til fastlegen med henne og lurer på om dere har noen råd til meg om hva jeg rett og slett skal "forlange", medisiner som kan prøves ut osv.
__________________


Lemoen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-12-2008, 09:24   #2
VIP-Medlem
 
muslingen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 5,049
MP Rating: 100% (2)
muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva kan gjøres? Jeg er desperat!

Bisolvon har hjulpet astmajenta litt ekstra her. Ventoline åpner og hun får hostet opp en del slim, men bisolvon har noen ganger hjulpet slimet til å bli mer "medgjørlig".
Ellers tar det tid før flutide virker, og også ventoline synes jeg. Derfor er det viktig for oss å gi fulle doser så snart vi merker at hun begynner å bli forkjøla. 2 puff flutide morgen og kveld, 2 puff ventoline hver 3. time dagen gjennom (sjelden på natta).

Vi bruker også en del nesespray. Det åpner opp og gjør at slimet ikke blir liggende så lett og skape betennelse. ØNH har sagt vi kan bruke det 1 uke på og 1 uke av.

Lykke til hos legen!
__________________
Gullgutten 4 år
Lille 3 år
muslingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-12-2008, 20:06   #3
Veteranmedlem
 
julibe sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Ullensaker
Meldinger: 4,971
MP Rating: 0% (0)
julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva kan gjøres? Jeg er desperat!

Der kan få forstøverapparat hjemme, men da må hun først få en ordentlig diagnose hos en spesialist.

Vi har to astmabarn her, og forstøverapparat.

Bruker vanlige inhalasjoner med kammer som forebyggende, og forstøverapparatet ved forverrringer.
Apparatet fikk vi med sist vi hadde kontroll hos barnelegen. De "forskutterer" apparater fra hjelpemiddelsentralen.
__________________





julibe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:50.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com