Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-06-2008, 20:48   #1
Supermedlem

Merete79 sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,329
MP Rating: 0% (0)
Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.
Sv: Molusker! hvordan får man dem vekk?

Denne tråden må jeg bare abonnere på!

Kan man kjøpe medica i helsekostbutikker eller apotek også?
Gammel 22-06-2008, 20:59   #2
Veteranmedlem

Pelleline sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: 9170
Meldinger: 3,904
MP Rating: 100% (1)
Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.
hyper Sv: Molusker! hvordan får man dem vekk?

Sitat:
Opprinnelig postet av Merete79 Vis post
Denne tråden må jeg bare abonnere på!

Kan man kjøpe medica i helsekostbutikker eller apotek også?
Ingen aning Var mamma som hadde lest det i et ukeblad, men jeg hadde minimalt med tro da vi påbegynte smøringa. Helt fantastisk

Pelleline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-06-2008, 11:34   #3
Supermedlem

Blenda sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,372
Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.

Nå har vi sluttet med jojoba, han fikk så tørr hud og mer eksem av den....
Så nå må jeg til med noe annet:
remasan eller medical som funker best? hvor får man kjøpt? og pris event?
Blenda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-06-2008, 11:52   #4
Veteranmedlem

safran sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Classified
Meldinger: 4,792
safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.

Toern er atopiker og fikk mollusker for noen år siden. De på innsiden av albueleddet ble stygge og blødde stadig. Jeg orket ikke vente på at de skulle gå bort av seg selv (de ble bare større og verre), så vi satte oss ned med nål, pinsett, isbit og sjokolade. Lett som en plett og vi har ikke sett noe til dem siden.
Gammel 23-06-2008, 12:05   #5
Veteranmedlem

Pelleline sin avatar

Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Blenda Vis post
Jeg har ingen erfaring med Remasan og vet heller ikke hva det er. Medical kjøpte jeg på nett (link litt oppi her i tråden), og den koster 156,- for en liten tube. Da jeg fikk den, tenke jeg at det kom nok til å måtte kjøpes mange sånne tuber, men neida Nå er han kvitt alt sammen og tuben er overhodet ikke tom. Drøy i bruk! Naturprodukt for øvrig - inneholder til og med tyttebær

Sitat:
Opprinnelig postet av safran Vis post
så vi satte oss ned med nål, pinsett, isbit og sjokolade.
Det kunne jeg nok sett laaaangt etter å få lov til med Martin, tross sjokoladen Ypperlig at det funka og litt heldig også, for selv med kirurgiske inngrep hender det at viruset bare spres. Er for øvrig på innsiden av albueleddet som var "problemet" her også, og han har fått noen skikkelige arr der. Men det er jo en grei plass for arr egentlig.

Kan man få/ha mollusker i ansiktet?? Noen som vet? Det har jeg vært så redd for hele tiden, men ingen antydninger til det heldigvis!

Pelleline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-06-2008, 18:44   #6
Supermedlem

Blenda sin avatar

Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.

junior har også mest inne i albuen... har gått hull på noen, men ser ut til at dem forsvinner? noen er ellers ganske store.. skal se det an noen dager til, viss ikke bestiller jeg medical over helgen tror jeg....... eller kanskje dem har den på helsekost? noen som veit?

Sist endret av Blenda; 24-06-2008 kl 18:52.
Blenda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-06-2008, 00:27   #7
May
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 756
May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Pelleline Vis post
Det tok bare en knapp måned Huden er drastisk forandret etter bruk av Medical - ingen tvil Én midt på brystet i dag, men den er nok raskt borte. Helt utrolig!!
Hvordan er huden forandret? Bare molluskene som er borte, eller på annen måte også?

Sitat:
Opprinnelig postet av Blenda Vis post
Samme her! Etter 2-3 dager så han helt forferdelig ut der jeg hadde smurt!!! Orka ikke pirke på med olje bare på mollusken, så smurte rundt på hele området, og han ble ildrød og inntørka over det hele. Slutta tvert og har deretter brukt masse Locobase (som ellers er den kremen jeg syns funker best på den tørre og noe eksemplagete huden hans), og nå - etter mange uker - er han nesten bra igjen. Så den jojoba-olja var visst kraftige saker! Men virka som om den tok knekkken på, eller i hvert fall fikk fortgang i noen, av molluskene også, heldigvis!
May er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-06-2008, 20:08   #8
Veteranmedlem

Pelleline sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av May Vis post
Hvordan er huden forandret? Bare molluskene som er borte, eller på annen måte også?
Neida, kun molluskene som ble borte, men huden var ganske "mollusk-prega", så det var derfor jeg ordla meg sånn Han ble ikke tørrere i huden av kremen. Den er mørk på farge, som brunkrem, så sjøl syntes han det bare så ut som om han hadde vært en tur i syden For øvrig smurte jeg parallelt med fuktighetskrem, for tørr hud gir jo kløe, noe som gjerne fører til oppklorede mollusker og ytterligere spredning.

Gammel 25-06-2008, 06:56   #9
Seniormedlem

Humle sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 2,243
Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.Humle har et ubeskrivelig bra rykte.

Måndens lesertips fra foreldre og barn er om mollusker..
Og da skal vist nok Inityol fungere utmerket
Gammel 25-06-2008, 13:35   #10
Supermedlem

Blenda sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Humle Vis post
Måndens lesertips fra foreldre og barn er om mollusker..
Og da skal vist nok Inityol fungere utmerket
hva er det???????

Sitat:
Opprinnelig melding av Blenda: Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Samme her! Etter 2-3 dager så han helt forferdelig ut der jeg hadde smurt!!! Orka ikke pirke på med olje bare på mollusken, så smurte rundt på hele området, og han ble ildrød og inntørka over det hele. Slutta tvert og har deretter brukt masse Locobase (som ellers er den kremen jeg syns funker best på den tørre og noe eksemplagete huden hans), og nå - etter mange uker - er han nesten bra igjen. Så den jojoba-olja var visst kraftige saker! Men virka som om den tok knekkken på, eller i hvert fall fikk fortgang i noen, av molluskene også, heldigvis!
---------------

Det var sånn det skjedde her også..... ( vi er vist like late begge vi to som ikke orket å smørre på bare moluskene.. )
På hans hud bruker jeg ellers Aderma, det er den som funker best synes jeg. I barneh. smørrer dei han med locobase, noe som også er ok. ser ut til å gå greit å kombinere... Før, med engang han fikk atopisk påvist, smurte jeg han bare med locobase, men det hjalp ikke alt for godt, så begynte da med Aderma, ser ut til å fungere bedre på han.. Men det er jo veldig individuelt dette...

Sist endret av Blenda; 25-06-2008 kl 13:43.
Svar

Stikkord
mollusker, molusker

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:58.