Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-04-2009, 09:55   #1
Medlem

mini-07 sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 344
MP Rating: 0% (0)
mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.
Skade i hoften etter fall i trapp

På fredags kveld falt jeg ned trappen vår her hjemme mens jeg bar datteren vår på 20 mnd. Vi falt ned halve trappen ca. før det ble stopp da foten min for gjennom rekkverket. Jenta mi skalv over hele kroppen etterpå, og klarte ikke og stå på det h. benet. Hun var tydelig smertepåvirket, klarte ikke og sette seg opp i sittende stilling fra liggende, og pekte på hoften og sa aua. Vi dro til legevakten, men legen gadd knapt og se på henne og vi ble sendt hjem med beskjed om og komme ned igjen lør.form om hun heller ikke da kunne stå på benet. Vi reiste ned da hun verken klarte og stå på benet eller forflytte seg på noen annen måte. Det ble tatt røntgen, men det viste ikke noe. Vi ble sendt på akuttmottaket og tilbringte dagen der. Det ble tat ultralyd for og se etter væske i leddet, men heller ikke ultralyd viste noe. Vi ble sendt hjem, og skal tilbake til ny ultralyd kontroll om noen dager. Jeg syns det er så fælt, og så er det jo ekkelt at det på en måte er min feil siden det var jeg som bar henne.. Er det normalt og få så vondt at benet ikke kan belastes i det hele tatt ved og være kraftig forslått? Er barn slik at de ved smerter bare lar helt være og bruke den foten til smertene gir seg? Jeg er så redd hun ikke skal bli bra igjen jeg.. Men når verken ultralyd eller røntgen viser noe kan det vel ikke være noe veldig galt? Legen sa at hun bare kunne gå i bhg. nå, men jeg har henne hjemme. er så redd noen skal komme borti foten hennes.. Hun kan fremdeles ikke stå/gå/krype, men kommer seg nå opp på knær og forflytter baken når hun sitter, så det går jo fremover. Hun har ikke smerter ved hvile... Ble langt dette, men jeg er så bekymret
mini-07 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-04-2009, 11:00   #2
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,464
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skade i hoften etter fall i trapp

Uffda, stakkars lita. Siden hverken ultralyd eller røntgen viser noe så kan det jo bare være at det er kraftig forslått
Lillebror her datt på trampolina på lørdagen og skrek veldig (mer enn vanlig når han bare har slått seg litt). Etter litt kos og trøst sa han ikke noe mer. Vi dro på butikken rett etterpå dermed havna han rett i bilstol fra mitt fang, men da vi kom fram gikk han rart noen skritt før han sa aua og pekte på foten sin og ville dermed ikke gå mer.
Vi dro rett på legevakta vi da bare får å få det sjekket. Legen trykte og vrei og fant ikke noe feil og samme kveld rasa han rundt igjen. Tror kanskje legen var borti noe og "løste opp" da han trykte for lillebror fikk et rart uttrykk i ansiktet uten at han sa noe. Men legen sa at han nok kunne klage på beinet et par dager selv om han bare hadde forslått seg eller forstuet det.
Håper formen til snuppa blir bedre fort. Men hvis dere føler noe er feil så lytt til magefølelsen.

*star* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-04-2009, 11:15   #3
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,303
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Min erfaring er at for en kort periode så slutter unger å bruke den kroppsdelen som gjør vondt. Nå har jo legene tatt røntgen og ultralyd og det ser bra ut. Gi det litt tid og se hvordan det er da. Skjønner godt at du føler litt skyld, men det må du ikke gjøre, uhell kan skje.

Lillegutten min fikk fingrene sine i klem i ei ytterdør i svømmehallen for et lite år siden og jeg var sikker på at alle fingrene ble smadret, de sto jo helt i vinkel. Men alt var helt fint på røntgen. Gikk 3 dager før han begynte så vidt å bruke hånda igjen.
Gammel 20-04-2009, 12:17   #4
Medlem

mini-07 sin avatar

mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.mini-07 har mye å være stolt av.

Tusen takk for svar begge to Jeg får gi det litt tid og se.. Gleder meg sånn til hun begynner og bruke foten igjen, for det er så fælt og se henne sånn Klarer nok ikke og slappe av før hun løper rundt igjen..
mini-07 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-04-2009, 20:34   #5
Supermedlem

Zanick sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: I nord
Meldinger: 1,222
Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.

Ville tatt ny sjekk hvis det ikke går fremover...

Vår pie datt et trinn da ho var nesten 3 år, jeg klarte å fange opp overkropp og hode.
var på sjekk hos lege, men da trodde vi det var kneet som var problemet, siden hun pekte på det.
3.dagen ble hun henvisst til røntgen, etter sjekk konkluderte turnuskandidat at det ikke var noe...
Så sjekket de ultralydbildene, og da var tykkeste benet i leggen knekt rett av.

Som foreldre kjenner vi ungene våre best, tror ikke noe på at ungene nekter å gå i tilfelle hvis det gjør litt ondt i dagvis.
Vi prøvde å tvinge vår pie å stå og gå, og hun prøvde flere ganger, så hylskreik ho, etterhvert fikk hun fullstendig panikk når vi prøvde det.

Lykke til, håper hun er bedre nå!!!
Gammel 21-04-2009, 09:01   #6
Medlem

mini-07 sin avatar

Vi skal inn til kontroll hos ortoped på fredag. I sted gikk hun fem steg, og jeg er så lettet og glad for fremgangen
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:24.