|
|
|
22-06-2009, 20:25
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1
|
Sv: benytter dere auksjoner på nettet?
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av nordlandsjente
Har gjort noen kupp på qxl og netthandelen ja.
Disse nye auksjonene, som bidit og mr123 ville jeg holdt meg unna...de blir jo mer som lotteri da det er svært vanskelig å vinne en auksjon.
|
Helt enig i det du skriver her. Nye auksjoner som bidit, mr123, lavestebudauksjoner.com har jeg nettopp prøvd for tredje gang fra rene nysjerrigheten. Det dumeste på disse auksjonene er at en må kjøpe bud/budpakker og den billigste pakken er 10 stk.bud (altfor lite antall for mye penger og brukt på en blunk uten å vinne). Auksjonene øker med 0,10 øre hver gang noen legger bud og dette tar "evighet" på enkelte varer for å avslutte budrunden. For hver gang noen legger bud til forlenges auskjonen fra 1 - 2 min. Da kan en tenkte seg hvor legne disse auksjonene pågår. En tv-en selges allerede pr. idag den 5-te dag. Tenkt dere de opptjente penger i løpet så mange dager og timer. Hvor mye har disse auskjonene fått inn penger - NOE ENORMT! Og stakkars folk byr og byr og kjøper og kjøper budene. Naiviteten og håp på å vinne noe for små penger er drømm som blinder dem. Men det er ikke ennå slutt. Vinnes det bud, så skal den også betales med vunnende prisen + 15.-. Dette er rent "hazard" spill etter min mening. Jeg skal bruke resten av bud i løpet av kort tid og ferdig med hele greia. Ellers jeg har handlet før på Gooba - varene er jeg fortsatt fornøyd med. Gooba gikk i konkurs. Netthandelen var den første auksjon jeg handlet hos. Det var før billig, men det ble dyrere og dyrere i portoen og eks.gebyr og varene var dårligere kvalitet enn før. Så har sluttet jeg for en god stund siden. Bidnett er også auksjon - noe jeg har kjøpt da dem åpnet, men dem har ikke noe særlig - bare rask og rask. Det eneste jeg handler hos er QXL ( her betales ikke for å delta i budrunden) og er fornøyd så langt
Sist endret av milk.2009; 22-06-2009 kl 20:36.
Begrunnelse: feilskriving.
|
|
|
14-08-2009, 10:12
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Meldinger: 1
|
|
|
Selv synes jeg det er mange andre spennende tjenester man heller kan benytte, da de fleste blir ødelagt av gebyrer og lureri. Liker tradisjonell auksjon best. F.eks. så er jeg mye innom Gratis nettauksjon - auksjon - eVik.no hjelper deg med kjøp & salg og kikker, der er det gratis også å selge, ingen gebyrer - og de kontrollerer alle nye brukere gjennom gratis SMS.
mvh
Tobba
Sitat:
Opprinnelig postet av milk.2009
Helt enig i det du skriver her. Nye auksjoner som bidit, mr123, lavestebudauksjoner.com har jeg nettopp prøvd for tredje gang fra rene nysjerrigheten. Det dumeste på disse auksjonene er at en må kjøpe bud/budpakker og den billigste pakken er 10 stk.bud (altfor lite antall for mye penger og brukt på en blunk uten å vinne). Auksjonene øker med 0,10 øre hver gang noen legger bud og dette tar "evighet" på enkelte varer for å avslutte budrunden. For hver gang noen legger bud til forlenges auskjonen fra 1 - 2 min. Da kan en tenkte seg hvor legne disse auksjonene pågår. En tv-en selges allerede pr. idag den 5-te dag. Tenkt dere de opptjente penger i løpet så mange dager og timer. Hvor mye har disse auskjonene fått inn penger - NOE ENORMT! Og stakkars folk byr og byr og kjøper og kjøper budene. Naiviteten og håp på å vinne noe for små penger er drømm som blinder dem. Men det er ikke ennå slutt. Vinnes det bud, så skal den også betales med vunnende prisen + 15.-. Dette er rent "hazard" spill etter min mening. Jeg skal bruke resten av bud i løpet av kort tid og ferdig med hele greia. Ellers jeg har handlet før på Gooba - varene er jeg fortsatt fornøyd med. Gooba gikk i konkurs. Netthandelen var den første auksjon jeg handlet hos. Det var før billig, men det ble dyrere og dyrere i portoen og eks.gebyr og varene var dårligere kvalitet enn før. Så har sluttet jeg for en god stund siden. Bidnett er også auksjon - noe jeg har kjøpt da dem åpnet, men dem har ikke noe særlig - bare rask og rask. Det eneste jeg handler hos er QXL ( her betales ikke for å delta i budrunden) og er fornøyd så langt
|
|
|
|
14-08-2009, 14:26
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Nordland
Meldinger: 804
|
|
|
eBay er min beste venn!
Brukte QXL før, var godt fornøyd der også.
|
|
|
14-08-2009, 20:25
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Høygesynn
Meldinger: 6,152
|
|
|
Jeg har gjort veldig mange gode kjøp på Ebay.
På QXL ligger det utrolig mye ræl synes jeg, og Netthandelen er en dårlig vits. Elendig kvalitet på det jeg "vant" der for en tid tilbake, og noen ekspedisjonsgebyrer som ikke lignet grisen.
|
|
|
15-08-2009, 22:09
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 1,150
|
|
|
Jeg har handlet både på QXL og Netthandelen. Og har kjøpt både dårlige og gode varer begge steder.
Men selvsagt har jeg jo kunent benytte meg av returrett e.l (på netthandelen i allefall), men har valgt å bare kaste det, da det ikke har vært veldig kostbare greier.
Men har også handlet gode produkter til en rimelig penge.
Fikk nå nylig kjøpt sykkelvogn med nesehjul og håndtak bak til under
kr 1.000,- (inkl. frakt/ekspedisjonsgebyr - Netthandelen) og har kjøpt matavfallskverner både på netthandelen og QXL, til alt fra kr 1,- til kr 300,-. Gode produkter, og ingenting å utsette på dem.
Men nå skal jeg ikke handle på Netthandelen lengre, dersom det ikke er safe produkter til en veldig rimelig penge. Rimelige smykker, klær etc, har vist seg å være stort sett av dårlig kvalitet, så sånt holder jeg meg unna heretter. Servise etc, holder jeg meg også unna, da jeg har gått på noen smeller der også.
|
15-08-2009, 22:14
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 1,150
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Annba
Vi har kjøpt både steamdusjen vår og komfyr med induksjonstopp på qxl.
Steamdusjen ga vi ca 5000,- for og den skulle visst være verdt 18000,- hvis ikke jeg husker feil.
Jeg hadde aldri i livet betalt 18000,- for den, for SÅ fancy og god kvalitet er det ikke. Men den er absolutt verdt det vi ga for den.
Komfyren og toppen er verdt 11-12000,-, det sjekket vi med både Euronics og Elkjøp.
Og den er av et kjent og innarbeidet merke, vi er superfornøyd!
Husker ikke helt hvor mye vi ga, men vi sparte mange tusen i allefall.
|
Kan jeg spørre hvilket merke steamdusjen er? Vi skal kjøpe steamdusjkabinett snart, da vi vil bytte ut vårt kombinerte boblebad/steamdusjkabinett. Vi har kjøpt en billigtype (kjøpt hos forhandler i nabolaget her), men husker ikke navnet - de selger visst samme type hos Netthandelen, tror jeg. Og denne typen var ikke særlig bra, da dusjveggene tydeligvis ikke har tålt den varme steamen, men fått skjolder i "glasset" som ikke går an å vaske bort (veeeldig delikat når det ser møkkete ut hele tiden). Og så er det omtrent umulig å rengjøre mellom glassveggene/badekartoppen etc. Mange skjøter som ser forferdelig skitne ut .
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:36.
|