Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-02-2004, 09:32   #1
Pepsi
Gjest
 
Meldinger: n/a
Fortell meg om Lillehammer!!!

Hei!!

Min kjære er fra Lillehammer og har i flere år "mast" om at vi skulle flytte dit. Jeg har vært litt skeptisk av flere grunner, men boligpriser etc. har fått med til å innse at vi nok må bort fra området vi bor i nå. Er det noen som kan gi meg innspill på hvordan det er å være småbarnsforeldre i Lillehammer? Er det mye å finne på, både med og uten barna? Hvordan er det med barnehager? Og skoler? Uteliv?

Takk for at du leste!

Klem fra

Pepsi,
Knerten (2 år) og Nurket i magen
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-02-2004, 11:35   #2
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a

Lillehammer (hvor jeg bare kjenner folk, vært på besøk, men ikke bodd selv) kunne vært et sted jeg kunne tenkt meg å bo med barn. Det er en oversiktlig småby, med bra skoletilbud, fin natur og ligger kommunikasjonsmessig greit til med tog, E6 og kort vei til fly. Hvis du liker vintersport er dette en perle. Lillehammer er penere enn Hamar og en del andre gyselige og arkitektonisk mislykkede småbyer og har såvidt meg bekjent ikke noe særlig trøbbel med dårlige miljøer. Høyskolen har jo også ført med seg en liten intelligentsia til byen. Det fins noen gode kor, korps og orkstre i regionen dersom du er opptatt av kultur, og det er en spiselig dialekt på stedet. Det er tross alt slik barna dine vil snakke med tiden.
Slå til, spør du meg, kanskje vi blir naboer dersom vi ikke flytter til Bergen?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:09.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com