Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-05-2005, 13:16   #1
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
.

.....

Sist endret av Tidligere bruker; 24-05-2005 kl 14:01.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-05-2005, 13:33   #2
Supermedlem
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,190
MP Rating: 100% (3)
Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.
Sv: Håper noen kan hjelpe!

Kanskje du kan få hjelp her: http://www.hundrearsmarkeringen.no
__________________
Der hvor latteren mangler begynner sinnssykdommen.
Jålebeinet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-05-2005, 13:23   #3
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
.

.....

Sist endret av Tidligere bruker; 24-05-2005 kl 14:02.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-05-2005, 13:38   #4
Æresmedlem
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 10,406
MP Rating: 0% (0)
Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.
Sv: Håper noen kan hjelpe!

Kan dette være (iallefall en del av) den;

Sitat:
TALE AV KONG HÅKON 7.

8.mai 1945

” Jeg tror ikke noen misforstår meg når jeg sier at ingen føler sterkere enn jeg selv hva denne dagen innebærer. Det var en tung avgjørelse som måtte tas den 9.april 1940. Vi var et fredens folk, vi var innstilt på freden, og vi hadde erindringen om hvordan det i forrige verdenskrig lyktes oss å holde oss utenfor avgjøret.

Men da vi den 9.april stod overfor krigen som et faktum, så var det ingen tvil verken hos meg eller hos min regjering om at hansken måtte tas opp. Vi visste det var på det rene at vi ikke lenge kunne holde stand mot den krigsmakt som da var den sterkeste i verden. Men vi følte at hele det norskefolket stod bak oss da vi gikk inn for å forsvare det vi alle setter høyest: friheten.

Etter hvert som krigsårene er gått, er det blitt stadig mer åpenbart for oss som utenfor landet har kjempet med i kampen, at vi hadde det norske folks fulle støtte. Enhver nordmann har i disse årene vist at høyere enn freden setter han selvbestemmelsesretten, friheten – alle de idealer vi er opptatt av å leve etter.

Personlig har jeg aldri et øyeblikk tvilt på at retten ville seire til slutt. Derfor føler jeg i dag så sterkt gleden ved å ha nådd målet vi satte oss den 9.april.

Veien har vært lang, meget lengre enn jeg trodde. Men den endte der hvor jeg alltid håpet og trodde den skulle ende.

Alt hva fedrene har kjempet,
Mødrene har grett,
Har den Herre stille lempet, så vi vant vår rett.

La oss minnes også det store i at vi har vunnet igjen vår religiøse frihet. La oss ikke på denne store dagen vår glemme å si Vårherre takk for at han holdt sin hånd over landet vårt! ”

http://www.norsknettskole.no/globals...er/tale/11.htm
__________________
Høst og Ihne, 12.09.02
"Ta det med deg!
Det minste av grønt som har hendt deg

kan redde livet ditt en dag
i vinterlandet..."
(Hans Børli, fra "Minnene")

Høst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-05-2005, 08:51   #5
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
.

.....

Sist endret av Tidligere bruker; 24-05-2005 kl 14:02.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:42.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com