Du har fått tilbakemelding om at en ALDRI må skrive en generell jobbsøknad. Du skriver generell, men jeg tror du mener
ÅPEN jobbsøknad!
Det har jeg sendt ut noen ganger, kan vel ikke akkurat si at responsen har vært enorm da...heheh....

Men det betyr ikke at du ikke er heldig.
Nå har jeg ikke disse søknadene på pc`en lenger, så helt hvordan jeg formulerte det husker jeg dessverre ikke. Men jeg begynte "overskriften" med Åpen jobbsøknad (eller noe i den duren). Og så er det jo "bare" til å begynne med hvorfor du sender søknaden, hvor i bedriften du ønsker å jobbe, dine kvalifikasjoner..bla,bla...
Skriv kort! Jeg la vekt på at jeg hadde ett godt inntrykk av firmaet, og dette var en av årsakene til at jeg sendte åpen søknad....bla,bla.... SKriv gjerne i hvilken avdeling du ønsker å jobbe. Er det data, personal, regnskap, kantine som er din kompetanse...
Jeg tok for meg gule sider, og der kan det stå om de har web side. Forsøk å finn ut litt om bedriften, kanskje ta ett lite søk på google, det er faktisk ikke så dumt uansett åpen eller ikke åpen søknad.
Det går jo også an å ringe bedriften og spørre om om du kan sende en åpen søknad og om du skal sende det til personalsjefen eller regnskapssjefen (eller den avdelingen du vil jobbe i)
Lykke til!