Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema


Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-05-2009, 16:13   #1
Supermedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Drømmehagen
Meldinger: 1,145
MP Rating: 0% (0)
fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.
Invaderende nabobarn

Vi fikk nylig nye naboer, men har allerede begynt å irritere oss over barna deres. De sykler på terrassen vår med tohjulssykkel, trør i stykker blomster, kikker inn vinduene med nesen helt inntil glasset, låner uteleker uten å spørre og viser overhodet ikke respekt for hva som er vår eiendom. Er dette noe man som nabo bare må akseptere? Er jeg streng som irriterer meg over dette? Stusser også over foreldrene som ser hva som skjer uten å gripe inn. Barna er 5 og 8 år.

Vil nødig komme på kant med naboen, så foreløpig har jeg bare bedt barna på en fin måte om å ikke gjøre disse tingene som jeg nevner, uten at det ser ut til å ha nevneverdig effekt.
__________________
fiol
med lykkebarna
Hinkelpinkel 2,5 år & Hopsidaysi 1,5 år


http://etlitehus.blogspot.com
Jeg blogger for en kreativ venninne
fiol er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2009, 16:22   #2
Veteranmedlem
 
Kathinka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Harstad
Meldinger: 4,142
MP Rating: 0% (0)
Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Invaderende nabobarn

Første steg er jo å snakke med barna, som du har gjort. Men kanksje du skal prøve gjøre det igjen. Barn trenger ofte mer enn en beskjed og kanskje trenger de litt nærmere forklaring på hva du ønsker av dem. Kan være greit å si i fra på en måte som de skjønner at du virkelig mener det, og at du ikke lystig-ler-det-bort-sier det. Vi skal ikke være så redde for å si ifra til barn, de trenger å få høre om regler og forstå at forskjellige hus har forskjellige regler.

Dersom det ikke funker så er neste steg og ta det opp med foreldrene dems. Synes ikke du skal være redd for det. Vi voksne burde hvertfall vite at alle ikke har samme regler, og at man bør respektere hverandre.
__________________
Kathinka og gutta
'99, '02, '05 og sept '08
Kathinka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2009, 16:48   #3
Seniormedlem
 
JamJam sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 2,657
MP Rating: 0% (0)
JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Invaderende nabobarn

Jeg ville ha forklart på en pen måte mens foreldrene er i nærheten at reglene hos dere er slik og slik.

Vi har alle ulike regler, jeg ville ikke reagert på sykkel på verandaen eller neser på vinduet eller at noen lekte med lekene i hagen vår, så kanskje foreldrene til disse barna ikke sier noe fordi de ikke forstår at dette ikke er greit for deg
__________________


JamJam er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2009, 17:05   #4
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 21,660
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Invaderende nabobarn

Jeg hadde snakket med barna, og så hadde jeg fortalt foreldrene hva jeg snakket med barna om.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2009, 17:43   #5
Moderator
 
Muggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 5,958
MP Rating: 0% (0)
Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Invaderende nabobarn

Jeg hadde også irritert meg over disse tingene. Jeg hadde nok sagt ifra til både foreldre og barn. Viktig at de forstår hva som er deres regler og det burde da være enkelt å forholde seg til det.
__________________
Mamma til to deilige IVF-mirakler
-06 & -09
Muggi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2009, 17:54   #6
Kii
Supermedlem
 
Kii sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Eidsvåg
Meldinger: 1,491
MP Rating: 0% (0)
Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Invaderende nabobarn

Sitat:
Opprinnelig postet av JamJam Vis post
Jeg ville ha forklart på en pen måte mens foreldrene er i nærheten at reglene hos dere er slik og slik.

Vi har alle ulike regler, jeg ville ikke reagert på sykkel på verandaen eller neser på vinduet eller at noen lekte med lekene i hagen vår, så kanskje foreldrene til disse barna ikke sier noe fordi de ikke forstår at dette ikke er greit for deg
Seriøst? Synes du det er helt OK at fremmede barn kommer og sykler på terrassen din, når de ikke har noe som helst form for kontakt med barna dine heller?

Så heldige nabobarn du har Jeg hadde nok ikke likt det. Synes det er greit å ha en privat sfære, og et sted må jo grensen gå.
__________________

Kii er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2009, 18:04   #7
Seniormedlem
 
JamJam sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 2,657
MP Rating: 0% (0)
JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Invaderende nabobarn

Ja.
Jeg pleier å svare seriøst.
__________________


JamJam er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2009, 18:23   #8
Seniormedlem
 
Hope3 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 2,506
MP Rating: 100% (2)
Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Invaderende nabobarn

Jeg hadde snakket alvorlig med barna en gang til.

Hvis det da ikke hadde blitt bedre, ville jeg snakket med foreldrene.

Den atferden som du beskriver, er uhøflig og respektløs i min verden.
__________________
Mamma til -98 -04 jente aug 07
Hope3 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2009, 18:39   #9
Supermedlem
 
Mamacita sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Drammen
Meldinger: 914
MP Rating: 0% (0)
Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Invaderende nabobarn

Jeg hadde nok reagert på dette, ja. Jeg synes også det er mangel på respekt for andres eiendom og saker. Jeg hadde sagt klart i fra til barna, at om de fikk holde seg unna verandaen og blomsterbedene mine, og om de ønsket å leke i hagen/med lekene våre fikk de spørre pent, og godta at det ikke alltid passer.

Om de ikke hører, hadde jeg snakket med foreldrene. Og håpet at de hadde samme oppfatning som meg at man skal respektere andres ting.

En ting er at man ikke vil bli uvenner med nye naboer, men jeg vil heller ha naboer jeg ikke er bestevenner med enn folk trampende rundt i min private sfære i tide og utide.
__________________
Storebror Aron juni 2007.
Lillebror Ruben februar 2009 (uke 34+3)
(harmony på sg/sm) Bloggen min
Mamacita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2009, 18:49   #10
Supermedlem
 
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,286
MP Rating: 0% (0)
Rainer Maria har et ubeskrivelig bra rykte.Rainer Maria har et ubeskrivelig bra rykte.Rainer Maria har et ubeskrivelig bra rykte.Rainer Maria har et ubeskrivelig bra rykte.Rainer Maria har et ubeskrivelig bra rykte.Rainer Maria har et ubeskrivelig bra rykte.Rainer Maria har et ubeskrivelig bra rykte.Rainer Maria har et ubeskrivelig bra rykte.Rainer Maria har et ubeskrivelig bra rykte.Rainer Maria har et ubeskrivelig bra rykte.Rainer Maria har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Invaderende nabobarn

Jeg har stor toleranse når det kommer til barn, og hadde nok ikke reagert på dette. Her får alle leke med utelekene våre, men veranda har vi jo ikke da.

Likevel skjønner jeg jo at andre kan reagere på slike ting. Du må nesten bare snakke med foreldrene til barna, hvis du ikke når frem med å snakke med barna.
Rainer Maria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:37.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com