Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-04-2004, 20:11   #1
Medlem

prilla sin avatar

Medlem siden: May 2003
Meldinger: 361
MP Rating: 100% (2)
prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.
Noen som har farget håret med henna?

Har tenkt å farge håret med henna for det skal være så bra for håret og synes fargen passer meg bra. Pleide å farge håret med henna for noen år siden, men husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, hvor lenge det skulle virke etc. Vet man kan blande i forskjellig bl. a kaffe for å få forskjellige nyanser, men noen som vet eksakt hva man kan ha i, hvilken nyanse det blir og hvor lenge det bør sitte i før det skylles ut?

Tidligere kjøpte jeg det på apoteket, men der har de det visst ikke lengre, finnes det andre steder man får kjøpt det?

Håper noen har litt peiling på dette
prilla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2004, 21:13   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Jan 2004
Meldinger: 2,571
MP Rating: 0% (0)
loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.
Sv: Noen som har farget håret med henna?

Tror de har Henna på Body Shop, med bruksanvisning. Har ikke prøvd den selv, men kjenner mange lekre hoder!
loop er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2004, 21:54   #3
Æresmedlem

Athiqa sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Sandnes
Meldinger: 13,788
Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg synes å huske at jeg brukte Henna fargen fra Body shop noen ganger jeg og.
Men om du tar deg en tur i en litt alternativ butikk, som Scorpius etc. så kan du finne bedre farger enn den de har på bodyshop.

Athiqa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2004, 22:25   #4
Medlem

prilla sin avatar

prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.prilla vil raskt nok bli berømt.

Bor desverre et stykke unna både Scorpius og Body Shop Ingen som vet av andre steder man får kjøpt henna?
prilla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2004, 23:05   #5
Veteranmedlem

sofia sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Midt på
Meldinger: 3,252
sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.

Apoteket har da vel Henna-farge?? Prøvde for maaaange år siden, og aldri mer! Satt nesten 1 time fordi mitt hår tar veldig dårlig farge. Det eneste jeg oppnådde var masse søl og farge i dusjen, minimalt med farge i håret, litt grønnskjær og en helt for jæ**** lukt som satt i mange uker!!!

Liten matboksblogg
Lite på NM - send heller PM
sofia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2004, 23:36   #6
VIP-Medlem

Fadese sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 5,026
Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har kjøpt farge både på apotek, Scorpius og Body Shop.
Apoteket har kun den helt enkle, altså uten tilsatt fargestoffer, så skal du ha den mørkere, må du tilsette kaffe sjøl.

Min erfaring er at farginga tar veldig lang tid. Jeg putta plast rundt håret og sov gjerne med det om natten eller jeg dro av og til ut med både plast og et digert sjal rundt hodet For et syn! Husk bare at det setter farge på stoff, så det lønner seg i så fall ikke å legge på det peneste putevaret du har i skapet.
Lukter litt fiskemat en stund, men det går over
Gammel 29-04-2004, 23:38   #7
Seniormedlem

ElinM sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,800
ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har også farget håret med henna, men det er en stund siden sist. Jeg har kjøpt på Body Shop. Jeg innbiller meg at det finnes to typer henna, den ene gir rød farge, mens den andre gir en mer oransj farge. Jeg brukte å ha det i håret en god stund for å få bra farge, kanskje 2-3-4 timer ?? Synes å huske at man kan blande i sitronsaft?

Jeg tror forresten jeg såg henna på apotek 1 så sent som i denne uka.
Gammel 30-04-2004, 00:13   #8
Medlem

prilla sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av ElinM
Jeg har også farget håret med henna, men det er en stund siden sist. Jeg har kjøpt på Body Shop. Jeg innbiller meg at det finnes to typer henna, den ene gir rød farge, mens den andre gir en mer oransj farge. Jeg brukte å ha det i håret en god stund for å få bra farge, kanskje 2-3-4 timer ?? Synes å huske at man kan blande i sitronsaft?

Jeg tror forresten jeg såg henna på apotek 1 så sent som i denne uka.
Husker du hvorfor man blander i sitronsaft? Er det for å få en annen tone på fargen eller har det annet formål?
Gammel 30-04-2004, 01:17   #9
Supermedlem

lisaa sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Brandbu
Meldinger: 859
lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av sofia
Apoteket har da vel Henna-farge?? Prøvde for maaaange år siden, og aldri mer! Satt nesten 1 time fordi mitt hår tar veldig dårlig farge. Det eneste jeg oppnådde var masse søl og farge i dusjen, minimalt med farge i håret, litt grønnskjær og en helt for jæ**** lukt som satt i mange uker!!!

Og da heller var det ikke poppis med "litt grønnskjær" farge i håret. Helt grønt eller ikke grønt takk!

lisaa og gutta født juli -00, oktober -05 og sistemann 25 april -07
lisaa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-04-2004, 10:31   #10
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg har kjøpt hennafarge på innvandrerbutikker, jeg. Der er det også billigst. Problemet er at det kan være "bruksanvisning" på arabisk. Men det er j ganske greit: blande sammen til illeluktende gjørme, ha det i håret og sjekke i blant åssen det ligger ann..
Har hørt at man kan ha kaffe eller rødvin for sånn.. eh.. rødvinslignende farge.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:51.